De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen."— Transcript van de presentatie:

1

2 Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.

3 AWBZ Wmo Wet Langdurige zorg Participatie -wet Jeugdwet

4 Actie: Wat: Iedereen, voor zover mogelijk, meenemen in het proces --) kennis vergroten. Voor wie: Begeleiders en ouders / verwanten faciliteren om cliënten “op maat” voor te lichten.

5 Middelen: - Bijeenkomsten i.s.m. Platform VG --) onafhankelijk spreker - Bijeenkomsten teams - Wikipediadocument op intranet over transities i.s.m. Cliëntenraad

6 Actie: Wat: Belanghebbenden informeren over de organisatieveranderingen in samenhang met de wetswijzigingen. Voor wie: Begeleiders en ouders / verwanten faciliteren om cliënten “op maat” voor te lichten

7 Middelen: - Bijeenkomsten ouders en verwanten - Bijeenkomsten medewerkers - Film die samen met cliënten kan worden bekeken :

8 Actie: Wat: Anticiperen op competentie van de toekomst : netwerkontwikkeling --) houding / gedrag. Voor wie: Begeleiders, ouders / verwanten en cliënten de rol van een netwerk laten ervaren, het belang ervan verhelderen.

9 Middelen: -Clientnetwerkspel -Project: Netwerkontwikkeling afsluiting juni 2014

10 Actie: Wat: Vormgeven aan de maatschappelijke opdracht van Dichterbij. Voor wie: Het brede maatschappelijke veld inspireren en uitdagen bij te dragen aan een ongedeelde samenleving.

11 Wie zijn de doelgroepen? Zowel professionals als betrokken burgers die een rol moeten of willen vervullen bij de realisatie van de ongedeelde samenleving. –Medewerkers Dichterbij –Medewerkers gemeenten –Vrijwilligers –Cliënten en verwanten –Sportverenigingen / ondernemersverenigingen –Welzijnsorganisaties –Wijkteams

12 Wat biedt de website? -Informatie -> rss feeds van belangrijkste websites: bijv. congressen / twitter # OSDB / instructiefilms bijv. WMO gestript / kennisdocumenten -Inspiratie -> mooie voorbeelden/ verhalen, blogs en filmpjes -Kennisdelen / ervaringen uitwisselen -> groepen op thema, doelgroep, regio, netwerk etc -Bottom up kennis vergaren -> groepen

13 Actie: Wat: Iedereen voorbereiden op het ‘keukentafelgesprek’ Voor wie: Ouders/ verwanten en cliënten, begeleiders en Wmo consulenten

14 Middelen: Theatervoorstelling: Kantelingen aan tafel samen op zoek naar kansen en oplossingen Info

15 Middelen:

16 Actie: Wat: Iedereen voorbereiden op de brief van 1 juli Voor wie: Ouders/ verwanten en cliënten, begeleiders Middelen: Aansluiten bij gemeentelijke communicatie Q en A ?

17


Download ppt "Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen."

Verwante presentaties


Ads door Google