De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Onze ICT boeit studenten niet! Erik van den Bosch (ICTS) (re)presentatie van Hogeschool van Zeeland, Jacco Jasperse HO-Link conferentie 2014 Copyright.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Onze ICT boeit studenten niet! Erik van den Bosch (ICTS) (re)presentatie van Hogeschool van Zeeland, Jacco Jasperse HO-Link conferentie 2014 Copyright."— Transcript van de presentatie:

1 Onze ICT boeit studenten niet! Erik van den Bosch (ICTS) (re)presentatie van Hogeschool van Zeeland, Jacco Jasperse HO-Link conferentie 2014 Copyright voor het grootste deel: Jacco Jasperse

2 Hogeschool van Zeeland – Jacco Jasperse  HvZ doet het goed in rankings: ‘Beste grote hogeschool’ (keuzegids HBO voltijd).  Jacco Jasperse: informatiemanager, CIO, lid van WTR  Deze presentatie bevat veel elementen uit zijn keynote speech gegeven op HO-link, juni 2014HO-link, juni 2014 Stelling: Basisorganisatie (faciliteiten – ICT – logistiek) belangrijk voor studentttevredenheid

3 Innovatie  Innovatie à la Google  Creëer een stabiele basis : basisorganisatie op orde, informatiehuishouding en informatiearchitectuur op orde  Realiseer snel nieuwe functionaliteiten  Monitor gebruik intensief  Blijf alleen die services verlenen die ook gebruikt worden  Leer van je fouten

4 Googles 9 Principles of Innovation Googles 9 Principles of Innovation Gopi Kallayil (Chief Evangelist for Brand Marketing) 1.innovation comes from anywhere 2.focus on the user "create a great user experience and the revenue will take care of itself" 3.aim to be ten times better 4.bet on technical insights 5.ship and iterate ship your products often and early, and do not wait for perfection. let users help you to "iterate" it. when chrome was launched in 2008, every six weeks google pushed out an improved version. "today, using that approach, chrome is the number one browser in many countries," says kallayil, "you may not have perfection in your product, but trust that your users will get back to you." 6.give employees 20 percent time 7.default to open processes 8.fail well there should be no stigma attached to failure. if you do not fail often, you are not trying hard enough. "failure is actually a badge of honor. failure is the way to be innovative and successful. you can fail with pride." 9.have a mission that matters

5

6 Veranderingen laten zich niet sturen

7 Bring Your Own: logische ontwikkeling HO Instelling voorziet inStudent heeft zelf (Mainframe) computer- UserID, PC en Applicaties- UserID, PC, Applicaties en InternetPC en Applicaties thuis UserID, PC, Applicaties, Internet en DLWOLaptop met Applicaties en Wifi 24/7 UserID, PC, Applicaties, Wifi, Internet, Portal en DLWODevices met apps en Wifi 24/7 UserID, Wifi, Internet en DLWODevices met apps en Wifi 24/7 UserID, Wifi, Internet en AppsDevices met apps, Wifi, OpenID 24/7 Wifi, Internet en Apps Devices met apps, OpenID en Internet 24/7 Enkele eigen Apps Devices met apps, OpenID en Internet 24/7

8 HZ Data warehou se Outlook Thunderbird iPhone Android toestel Windows phone HZ Exchange Server HZ Roostering Stopcontact : Microsoft Exchange Gepersonaliseerde roosteritems Publicatie roosters “Abonnement” roosterinfo Rooster data Geroosterde activiteiten SIS Person eel Rooster data Facilita ir

9 Verapping: Portal vs. Apps Studenten willen apps in plaats van een portal Portals worden overbodig. Algemene cloud apps/tools maken grote delen van de ELO overbodig. Rooster raadplegen PortalApp Browser startenEén klik Inloggen met userid/wachtwoord Menu keuzes maken (Opleiding/klas selecteren)

10 Personalisatie Services en apps vereisen personalisatie: Persoonlijke studievoortgang Persoonlijk rooster Persoonlijk studieplan Persoonlijke boekenlijst Etc. etc. Is in de eerste plaats een organisatorische kwestie Nog veel te doen!

11 My.HZ

12 Conclusie Jasperse (Hogeschool van Zeeland)  We moeten keuzes maken  Laten we niet faciliteren wat studenten en docenten al hebben  Start met ontmantelen van portals en andere grote systemen  Migreer naar gepersonaliseerde services (en apps)  Studenten willen dat ook  De technische mogelijkheden zijn er  Grijp die kans: maak keuzes en werk samen!

13

14  Ontwikkelingen?  Juiste keuzes?  Wat gaat er goed?  Wat gaat er niet goed?  Welke behoeften zijn er?  Wat kunnen wij doen?  Wie wil meedenken/-werken in projecten of bijv. klankbordgroepen? Wat vinden jullie? Erik van den Boscherik.vandenbosch@utwente.nl Hans Westerikj.b.h.westerik@utwente.nl


Download ppt "Onze ICT boeit studenten niet! Erik van den Bosch (ICTS) (re)presentatie van Hogeschool van Zeeland, Jacco Jasperse HO-Link conferentie 2014 Copyright."

Verwante presentaties


Ads door Google