De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Voor: VVTO symposium Door: Lauren Salomons 16 maart 2016.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Voor: VVTO symposium Door: Lauren Salomons 16 maart 2016."— Transcript van de presentatie:

1 Voor: VVTO symposium Door: Lauren Salomons 16 maart 2016

2 - Vakleerkracht op 2 Leonardoscholen -Workshops, coaching & training voor leerkrachten -Begeleiding bij de invoering van vvto -Blog, nieuwsbrief & E-book:

3 Engels combineren met andere vakken… Hoe doe je dat met actieve werkvormen?

4 Taalgericht vakonderwijs: Je geeft een aantal lessen in de vreemde taal, waarbij de vakdoelen leidend zijn. Content & Language integrated learning. Je let vooral op de inhoud van wat leerlingen zeggen  Waardeer het proces Taalcorrectheid is minder belangrijk  Fouten maken mag De inhoud van andere vakken in de Engelse les verwerken Actieve werkvormen: Rekenen Aardrijkskunde Biologie Geschiedenis

5 Minus Take away Subtract Plus Add Divided by Equals Is Times Multiply A fraction

6 True or false? Let´s test your memory… Learn Nature Vocabulary Learn Nature vocabulary & phrases Learn nature vocabulary

7 85% of plant life is found in the ocean A giraffe can clean its ear with its tongue The earth is struck by lightning 10 times every second The Pacific ocean is a lot saltier than the Atlantic ocean Bananas grow in Iceland Clouds are made of water

8 Bijen: Neushoorns: Comparing animals Vooraf leren & oefenen: height – weight - length - speed – age dangerous – fast – slow - heavy – tall – young – weak – funny – big – ugly – light - old – clever etc. Are you leading a healthy life?

9 Make pairs Combineer woorden met hun betekenis I´ve got ….. What have you got? It´s a match! Running dictation Zet zinnen of gebeurtenissen op goede volgorde

10 Nadruk op het leerproces. De leerlingen starten vanuit dezelfde positie, maar de eindresultaten zijn verschillend. Durf de methode los te laten. Geef leerlingen de kans om zelf te ontdekken, te leren en te reflecteren. Denk ´out of the box´. Dagelijks doen: -Leerlingen in het Engels begroeten -Korte gesprekjes in het Engels -Complimenten geven in het Engels -Verzoeken doen in het Engels (´Could you close the window please?´) -Engelse posters met zinnen & uitdrukkingen ophangen -Pauzes in het Engels (buitenspelen, voorlezen, filmpje, liedjes) -Engelse (educatieve) computerspelletjes

11 - Teaching young learners to think - Herbert Puchta - Logic riddles for kids & Logic riddles in English - Primary Communication Box - Cambridge - Cross-Curricular resources for young learners - Oxford - Cross-curricular activities – Oxford basics

12 (science tube) (resources - clil worksheets)  Peekaboo kids (The Dr. Binocs show)

13

14 Thank you


Download ppt "Voor: VVTO symposium Door: Lauren Salomons 16 maart 2016."

Verwante presentaties


Ads door Google