De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing & Sales in de uitgeverij van de toekomst Linda Albers, 20 november 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing & Sales in de uitgeverij van de toekomst Linda Albers, 20 november 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing & Sales in de uitgeverij van de toekomst Linda Albers, 20 november 2013

2 ‘Voorspellingen zijn altijd moeilijk, zeker als ze over de toekomst gaan’ Niels Bohr, winnaar Nobelprijs voor de natuurkunde

3 Niet de crisis, maar digitalisering, internet, nieuwe media en nieuwe kanalen zijn oorzaken van de veranderingen

4 ‘Onder invloed van technologie verschuift de macht van uitgevers, establishment en media naar de massa’ Rupert Murdoch, mediamagnaat

5 ‘Ik heb altijd geloofd, dat wanneer de snelheid van verandering in de organisatie minder wordt dan de snelheid van de verandering erbuiten, het einde in zicht is’ Jack Welsh, voormalig CEO van General Electric

6 Flexibilisering Niets doen is geen optie

7 ‘Grote bedrijven zijn per definitie langzaam en log; kleine bedrijven zijn snel en toegankelijk’ Lou Gerstner, voormalig CEO van IBM

8 De kaasschaaf methode werkt niet meer

9 De flexibele schil is essentieel om te overleven

10 ‘Functies waarin het werken met kennis centraal staat, vallen in de nabije toekomst uiteen in talloze minitaken die in netwerken uitgevoerd worden’ Menno Lanting, auteur van De slimme organisatie

11 De gerichtheid op samenwerking neemt sterk toe

12 Transparantie: er komt meer helderheid en doorzichtigheid

13 Er ontstaan meer strategische samenwerkingen

14 Fundamenteel aanpassen door gerichtheid op de korte termijn en stapsgewijze verandering ‘Er is niets behalve het nu‘ Eckhart Tolle in De kracht van het nu

15 Saneringstijd: rationele saneringsslagen van structureel niet- winstgevende onderdelen Sanoma 500 banen WPG 100 banen ANWB media 75 banen

16 3 Strategieën die de hoogste overlevingskans opleveren 1)Bereik strategie massa bereik genereren, eventueel samen met (oud-)concurrenten 2) Relevantie relevant bereik genereren bij een specifieke doelgroep (niche marketing) 3) Desinvesteren afbouwen van stuctureel niet-winstgevende producten

17 Marketing & Sales in de uitgeverij van de toekomst

18 Flexibilisering corporate branding marketing intelligence communicatie adviseur online marketeer merk- channel marketeer manager project managercopywriter database marketeer assistent trade marketeer

19 De flexibele schil ‘Ik gebruik niet alleen alle breinen die ik heb, maar ook alle breinen die ik kan lenen.‘ Wilson, voormalig president van de VS

20 Self Publishing: de bedreiging is ook de kans = De boekenuitgever als facilitair uitgever = Verkoop van commerciële services = Gratis marktonderzoek

21 Samen werken met de boekhandel

22 Merkdenken binden en boeien van de lezer

23 Breder merkdenken: binden en boeien van de doelgroep VT wonen Grando keuken VT wonen Luxaflex en behang, laminaat, novilon, etc.

24 Imprint als merk (A-boeken) iPad hoes mokken notitieboekjes cadeaupapier ansichtkaarten sleutelhangers bagagelabels koelkast etc.

25 Transitie merkdenken 2 mogelijke manieren: De content genereert het bereik, andere merkdragers genereren het geld Print komt later, het sluit aan op een merk dat er al is

26 Co-creatie De mentaliteitsverandering / transitie: KUNNEN en DOEN is moeilijker dan BEDENKEN

27 Gevolgen voor Marketing De (potentiële) klantwaarde stijgt sterk als het merk breed wordt geëxploiteerd Intensief contact met je eindklant is essentieel Benodigde kennis: Kern: merkdenken Flexibele schil: klantwaarde benadering, klantlevenscyclus, klantcontactstrategieën

28 Transitie Verantwoordelijkheid voor merkdenken komt hoger in de organisatie te liggen Meer directeuren uit commerciële hoek?

29 Marketing & Sales in de Uitgeverij van de toekomst ‘De soort die het beste kan veranderen, overleeft’ Charles Darwin

30 Nieuwe competenties in de uitgeverij van de toekomst Generiek: samenwerken veranderingsgezindheid aanpassingsvermogen Binnen Marketing & Sales: initiatiefrijk ondernemerschap doorzettingsvermogen klantgerichtheid

31 De Manager Marketing & Sales van de toekomst ‘Slimmer werken’: Minder managers De manager als network facilitator Management is transparant Beheersing via regelmatige cyclus van target setting en monitoring

32 ‘Als je denkt dat avontuur gevaarlijk is, probeer dan routine; dat is pas dodelijk’ Paulo Coelho, auteur

33 Linda 06 –


Download ppt "Marketing & Sales in de uitgeverij van de toekomst Linda Albers, 20 november 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google