De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA

Verwante presentaties


Presentatie over: "ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA"— Transcript van de presentatie:

1 ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA
ANALYTICS

2 HET BELANG VAN DIGITALE ANALYSE
Tegenwoordig hebben we heel wat technologieën waarmee we in contact kunnen komen met onze consumenten (Facebook, website) Deze technologieën bieden ook steeds meer toegang tot de data. Waardoor we veel meer te weten kunnen komen dan vroeger (Meten is weten)

3 ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
METEN IS WETEN METEN TOT WETEN Hele veel mensen hebben dan ook toegang tot Google Analytics maar weinigen doen er iets mee. Hoe kan je dan weten dat jouw actie jouw bedrijfsresultaten positief beïnvloedt? > Digital Analytics. Zorg ervoor dat de acties die je onderneemt op basis van uw data, je bedrijfsresultaten positief beïnvloeden. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

4 DEFINITIE Digital analytics is the analysis of qualitative and
quantitative data from your business and the competition to drive a continual improvement of the online experience that your customers and potential customers have which translates to your desired outcomes (both online and offline) Avinash Kaushik We gaan deze definitie stap per stap gaan ontleden. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

5 DEFINITIE Digital analytics is the analysis of qualitative and
quantitative data from your business and the competition to drive a continual improvement of the online experience that your customers and potential customers have which translates to your desired outcomes (both online and offline). We starten met het meest belangrijke element – Your customers ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

6 DEFINITIE YOUR CUSTOMERS
AWARENESS INTEREST ENGAGING CONVERSION RETAINING Voor een lange tijd hadden we het marketingconcept van “de aankooptrechter” met verschillende stadiums van consumenteninteractie. Deze trechter bestaat uit de volgende stadiums: - Bouwen aan bewustzijn - Interesse wekken - Interactie met potentiële klanten (in verbinding staan met hun) - Deze sturen in de richting van een conversie (online of offline) - Ze behouden als klant ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

7 DEFINITIE YOUR CUSTOMERS
AWARENESS INTEREST ENGAGING CONVERSION RETAINING Maar de laatste jaren krijgt de consument veel meer macht, meer controle. Waardoor de aankooptrechter niet langer relevant is. De consument staat nu in het midden van het universum. De dag van vandaag moeten we herkennen dat de consument zijn aankoopproces op elk moment kan starten. De uitdaging is dus om uit te zoeken hoe om te gaan met deze nieuwe dynamiek en te anticiperen op waar de consument zal verschijnen om op deze manier de boodschappen te brengen die ze op dat moment nodig hebben. Dit kan enkel bereikt worden als je jouw consumenten gaat analyseren. De consument is de chauffeur en hij heeft de controle over de snelheid en het moment van zijn “engagement”. Daarom hebben we nood aan toegankelijke, betrouwbare, holistische en real-time consumentenanalyses, om te begrijpen hoe goed ze presteren. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

8 DEFINITIE Digital analytics is the analysis of qualitative and
quantitative data from your business and the competition to drive a continual improvement of the online experience that your customers and potential customers have which translates to your desired outcomes (both online and offline). ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

9 DEFINITIE Digital analytics is the analysis of qualitative and
quantitative data from your business and the competition to drive a continual improvement of the online experience that your customers and potential customers have which translates to your desired outcomes (both online and offline). ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

10 DEFINITIE QUALITATIVE AND QUANTITATIVE DATA
Traditioneel kwantitatieve data: de grote van ons publiek, waar ze zich bevinden, de prestaties van je online marketing en wat mensen doen eens ze jouw website bezocht hebben. Nu: ook meer te weten over welke technologie gebruikt wordt, welke devices, … Dit geeft je een beter beeld van alle touchpoints dat consumenten kunnen hebben met je bussiness en niet alleen je website Kwalitatieve data legt uit waarom (AB-testing): - Survey: waarom komen ze naar je website, hebben ze gevonden wat ze wouden (waarom wel/niet)  User experience KWANTITATIEF KWALITATIEF ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

11 DEFINITIE QUALITATIVE AND QUANTITATIVE DATA
KWANTITATIEF ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

12 DEFINITIE QUALITATIVE AND QUANTITATIVE DATA
Eyetracking Klantenbeoordelingen en feedback Expert onderzoek Gebruikerstest (usability) Benchmarking Persona’s KWALITATIEF ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

13 DEFINITIE Digital analytics is the analysis of qualitative and
quantitative data from your business and the competition to drive a continual improvement of the online experience that your customers and potential customers have which translates to your desired outcomes (both online and offline). ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

14 DEFINITIE Digital analytics is the analysis of qualitative and
quantitative data from your business and the competition to drive a continual improvement of the online experience that your customers and potential customers have which translates to your desired outcomes (both online and offline). BEPAAL JE ULTIEME BEDRIJFSDOELSTELLINGEN (uitkomsten) en hoe je verwacht deze te gaan meten. Het is belangrijk om een meetstrategie/analysestrategie te hebben om de implementatiestrategie en de data analyse te sturen. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

15 DEFINITIE MEASURING OUTCOMES
Producten en/of diensten verkopen Gebruikersinformatie Engagement aanmoedigen en verhogen frequentie bezoeken Informatie verschaffen Awareness, engagement and loyalty In de online wereld zijn er 5 gemeenschappelijke bedrijfsdoelstellingen: - Ecommerce sites - Lead generation sites - Content Publishers - Online informational or support sites Branding ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

16 DEFINITIE MEASURING OUTCOMES – KEY PERFORMANCE INDICATORS
KPI’s bepalen waarom je iets doet Metrics bepalen waar en hoe je daaraan werkt Optimaliseer maar behoud de focus ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

17 DEFINITIE MEASURING OUTCOMES – KEY PERFORMANCE INDICATORS
Doelen per kanaal Deze concrete doelen zijn dan meetbaar Doelen bijstellen indien ze niet gehaald worden ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

18 DEFINITIE MEASURING OUTCOMES – MACRO/MICRO CONVERSIONS
KPI MACRO MICRO Macro conversions: acties die verbonden zijn aan uw bedrijfsdoelstellingen. Ze kunnen een indicator zijn van een doelstelling. Zoals een aankoop op een website. Micro conversions: zijn gedragsindicatoren die aantonen dat de consument jouw doelstellingen nog niet volledig bereikt hebben maar ze komen wel dichter. Zoals inschrijven op een nieuwsbrief met promoties. Het is belangrijk om zowel micro als macro conversions te meten: data over het gedrag. Op deze manier kunnen we nagaan welke ervaringen op de website leiden tot de juiste uitkomsten voor de website. VERKOOP PRODUCTEN/DIENSTEN AANKOOP OP WEBSITE INSCHRIJVEN OP NIEUWSBRIEF MET PROMOTIES ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

19 DEFINITIE Digital analytics is the analysis of qualitative and
quantitative data from your business and the competition to drive a continual improvement of the online experience that your customers and potential customers have which translates to your desired outcomes (both online and offline). ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

20 DEFINITIE Digital analytics is the analysis of qualitative and
quantitative data from your business and the competition to drive a continual improvement of the online experience that your customers and potential customers have which translates to your desired outcomes (both online and offline). ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

21 DEFINITIE THE CONTINUAL IMPROVEMENT PROCESS
MEASUREMENT REPORTING ANALYSIS TESTING REPEAT MEASUREMENT: Verzamelen van data die nodig is om een antwoord te formuleren op de bedrijfsvragen. Hoeveel mensen doorlopen het volledige aankoopproces? Terugkerende klanten? REPORTING: Gegevens verpakken in een leesbaar formaat zodat dit naar de besluitvormers kan worden overgebracht. Rapporten. ANALYSIS: Identificeren van grotere trends, analyse van de concurrenten, segmentatie van gegevens,… Ontwikkelen van een hypothese dat de verwachtingen weerspiegelt en dan kijken waarom het al dan niet overeenkomt met je verwachtingen TESTING: uittesten van verschillende oplossingen voor problemen die naar boven gekomen zijn tijdens de analyse fase. REPEAT: herhalen wat je geleerd hebt van dit hele proces en verbetering. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

22 TEST VRAAG 1 – VUL AAN Digital analytics is the analysis of qualitative and (a) data from your business and the competition to drive a (b) of the online experience that your (c) and potential customers have which translates to your (d) (a) numeric, (b) continual change, (c) customers, (d) audience  (a) quantitative, (b) continual improvement, (c) customers, (d) outcomes (a) numeric, (b) continual improvement, (c) customers, (d) audience  (a) quantitative, (b) continual change, (c) customers, (d) outcomes  ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

23 TEST VRAAG 1 – VUL AAN Digital analytics is the analysis of qualitative and (a) data from your business and the competition to drive a (b) of the online experience that your (c) and potential customers have which translates to your (d) (a) numeric, (b) continual change, (c) customers, (d) audience  (a) quantitative, (b) continual improvement, (c) customers, (d) outcomes (a) numeric, (b) continual improvement, (c) customers, (d) audience  (a) quantitative, (b) continual change, (c) customers, (d) outcomes  ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

24 ANALYSE TECHNIEKEN

25 ANALYSE TECHNIEKEN SEGMENTATIE
Afbakenen en analyseren van subcategorieën van je data. Wat veroorzaakt verandering in aankopen? KANAAL 1 KANAAL 2 KANAAL 3 Wanneer je naar de globale cijfers kijkt krijg je een overzicht van hoe de cijfers evolueren over de tijd heen. Maar om te begrijpen waarom deze aankooppatronen gewijzigd zijn, moet je de data gaan segmenteren. Segmentatie laat doe om subcategorieën van jouw data te insoleren en te analyseren. Vb. Marketing kanalen > welke kanaal zorgt voor de stijging in aankopen. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

26 ANALYSE TECHNIEKEN SEGMENTATIE
Datum en tijd Devices Marketingkanalen Geografisch Karakteristieken van consumenten Wie bezoekt je website op bepaalde dagen van de week of bepaalde uren van de dag Desktops, tabets, mobile phones Het verschil in resultaten Welke landen, regio’s of steden halen de beste resultaten Nieuwe versus terugkerende bezoekers ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

27 ANALYSE TECHNIEKEN CONTEXT
De context helpt begrijpen of je resultaten goed of slecht zijn. Externe context – Industry benchmark data Interne context – Historical benchmark data Context toevoegen aan je data Externe context: Industrie benchmark. Hoe presteren wij relatief tov van gelijkaardige bedrijven. Vb. Algemen groei in de sector of juist jij. Interne context: Verklaringen op basis van uw eigen historische prestaties. Historische data als benchmark gebruiken. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

28 TEST VRAAG 2 – WELKE STELLING(EN) OVER SEGMENTATIE ZIJN JUIST?
Segmentatie laat toe om data van verschillende websites te combineren in rapporten. Segmentatie laat toe data af te bakenen en te analyseren in subcategorieën. Segmentatie is een techniek die alleen gebruikt mag worden door ervaren specialisten. Segmentatie kan helpen om de onderliggende oorzaken van verandering in uw data op te sporen. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

29 TEST VRAAG 2 – WELKE STELLING(EN) OVER SEGMENTATIE ZIJN JUIST?
Segmentatie laat toe om data van verschillende websites te combineren in rapporten. Segmentatie laat toe data af te bakenen en te analyseren in subcategorieën. Segmentatie is een techniek die alleen gebruikt mag worden door ervaren specialisten. Segmentatie kan helpen om de onderliggende oorzaken van verandering in uw data op te sporen. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

30 TEST VRAAG 3 – WAT IS EEN VOORBEELD VAN INTERNE CONTEXT?
Gebruik maken van data van de concurrentie om de doelen van de eigen website te bepalen. Gebruik maken van het maandelijks bezoekersaantal van de industrie om de doelen van de eigen website te bepalen. Gebruik maken van het maandelijks bezoekersaantal van uw eigen website om de toekomstige doelen van de website te bepalen. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

31 TEST VRAAG 3 – WAT IS EEN VOORBEELD VAN INTERNE CONTEXT?
Gebruik maken van data van de concurrentie om de doelen van de eigen website te bepalen. Gebruik maken van het maandelijks bezoekersaantal van de industrie om de doelen van de eigen website te bepalen. Gebruik maken van het maandelijks bezoekersaantal van uw eigen website om de toekomstige doelen van de website te bepalen. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

32 MEASUREMENT PLAN Digital analytics gaat om het gebruik van data om verandering te creëren. Maar de data moet relevant zijn voor je business. Om het meeste voordeel te halen uit je analyse is het belangrijk de uitvoering aan te passen aan je behoeften. Dus moeten we een analytics measurement plan creëren specifiek voor je business.

33 MEASUREMENT PLAN 5 STAPPEN
Wat is onze doelstelling? Identificeer de strategieën en tactieken. Kies KPI’s Kies segmenten. Kies doelen Implementatie Implementatie over de tijd heen ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

34 MEASUREMENT PLAN 1. BEDRIJFSDOELSTELLINGEN
Waarom bestaan we als bedrijf? Mensen helpen genieten van het buitenleven door middel van innovatieve producten en hun liefde voor de natuur cultiveren. VOORBEELD: verkoop van outdoor producten op de website en in de winkel + een blog om het buitenleven te gaan promoten. Bepaal je bedrijfsdoelstellingen. Stel je de vraag waarom jullie als bedrijf bestaan. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

35 MEASUREMENT PLAN 2. STRATEGIEËN EN TACTIEKEN IDENTIFICEREN
Strategieën en tactieken om de doelstellingen te ondersteunen. TYPE STRATEGIEËN: Ecommerce: producten of diensten verkopen Lead generation: potentiële leads verzamelen Content publishers: engagement en awareness aanmoedigen Online informational or support: gebruikers helpen de juiste informatie te vinden Branding: awareness, engagement en loyalty stimuleren ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

36 MEASUREMENT PLAN 2. STRATEGIEËN EN TACTIEKEN IDENTIFICEREN
Strategie 1 – Online verkoop outdour producten Tactiek: Website Strategie 2 – In-store verkoop outdour producten Tactiek: Website (informatie locatie) Strategie 3 – Conversaties over outdour topics stimuleren Tactiek: Blog 1. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

37 MEASUREMENT PLAN 3. KIES KEY PERFORMANCE INDICATORS
De manier om uw strategieën en tactieken te meten. Het zijn de cijfers waar je naar kijkt om te begrijpen hoe je bedrijf presteert. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

38 MEASUREMENT PLAN 3. KIES KEY PERFORMANCE INDICATORS
Strategie 1 – Online verkoop outdour producten KPI: Hoeveel inkomsten genereren we? Wat is de gemiddelde waarde van elke aankoop? Strategie 2 – In-store verkoop outdour producten KPI: Hoeveel keer werd de store locator bekeken? Hoeveel keer werd een coupon gedownload? Strategie 3 – Conversaties over outdour topics stimuleren KPI: Hoeveel keer worden onze artikels gedeeld? Wat zijn de frequentiecijfers? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

39 MEASUREMENT PLAN 4. KIES SEGMENTEN
Welke datasegmenten zijn belangrijk om te meten ifv de KPI’s? De segmenten die u kiest, kunnen dezelfde of verschillende zijn over al uw website doelstellingen heen. Alles hangt af van wat uw bedrijf doet en welke strategieën en tactieken worden gebruikt om uw doelstellingen te bereiken. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

40 MEASUREMENT PLAN 4. KIES SEGMENTEN
Mogelijke segmenten: Marketingkanalen Type consumenten Geografische positionering van onze consumenten Marketingkanalen: zoek, display, , social Nieuwe versus terugkerende bezoekers: meer constumor loyalty De locatie van onze winkel: presteren bepaalde beter? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

41 MEASUREMENT PLAN 5. KIES TARGETS
Koppelen van targets aan KPI’S. Context toevoegen aan je data zodat de prestaties van het bedrijf beter begrepen kunnen worden. Targets helpen om na te gaan of het bedrijf al dan niet goed of slecht bezig is. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

42 MEASUREMENT PLAN 6. IMPLEMENTATIE
Kan alles in het measurement plan gemeten worden? Oplijsten van de kenmerken voor elk analyse tool dat u gebruikt voor het evalueren van de KPI’s. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

43 MEASUREMENT PLAN 7. IMPLEMENTATIE OVER DE TIJD HEEN
Onderhouden en verfijnen van het plan Zakelijke behoeften en technische omgeving kunnen veranderen. Continue monitoring. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

44 DIGITAL ANALYTICS TOOLS

45 ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

46 GOOGLE ANALYTICS WAT IS HET?
Een marketinginstrument, geen exact meetinstrument Minute to learn, lifetime to master Gratis Geeft trends mee en dus geen exact meetinstrument: Zelfde gebruiker op twee verschillende browsers = 2 verschillende gebruikers. -Verschillende gebruikers op eenzelfde pc met zelfde google login = éénzelfde gebruiker ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

47 GOOGLE ANALYTICS WAT IS HET?
HELPT ONS Oorsprong van bezoekers Bezoekersgegevens Bekeken pagina’s Ondernomen acties Analytics = ruggengraat van alles wat met online marketing te maken heeft ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

48 GOOGLE ANALYTICS WAT IS HET?
MEET Bezoekers meten Bezoekers begrijpen Website verbeteren Campagnes verbeteren ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

49 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET?
Criminal War is een text-based spel waarin je een gangster of crimineel speelt . In dit spel zal je door complotten en samenzweringen, georganiseerde misdaden en gijzelingen, overvallen en smokkelroutes je imperium opbouwen en uitbreiden. Hiervoor zal je vele criminele paden bewandelen, samen met medewerkers of alleen om tenslotte een topgangster in dit spel te worden. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

50 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET?
Website is opgebouwd uit allemaal stukjes, veel te ingewikkelde code. Ik ben zelf ook geen developer en technisch alles behalve sterk, maar sommige zaken leer je natuurlijk wel doorheen de jaren. Het merendeel van die zaken snap ik niet, maar dit snap ik wel: De GA-code: verbinden met de server van Google Analytics ACCOUNT PAGEVIEW ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

51 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET?
Users Sessions Hits < Hit > De servers registreren een hit, het basisniveau van de metingen in analytics ga(‘send’, ‘pageview’); ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

52 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET?
HITS Huidige pagina Vorige pagina Tijdstip Speciale acties Speciale acties zoals events, klikken op knoppen, mensen die een youtube filmpje beginnen kijken zijn… ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

53 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET?
Users Sessions Hits SESSION Pageview Hit Event 30 mins Session starts Session ends Al deze hits samen vormen een sessie of een bezoek aan een site. Een sessie eindigt als de browser sluit of na 30 minuten inactiviteit. Surf je na 30 minuten verder start je een nieuwe sessie. Een sessie is het tweede niveau. 1 sessies kan meerder hits bevatten ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

54 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET?
SESSION Bron Technische/demografische gegevens Pagina’s/tijd op site De bron (adwords, fb,…) kan je eigen website zijn als je bijvoorbeeld op de site surfte, ging eten en daarna verder surfte (inactiviteit van je website-) ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

55 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET?
Users Sessions Hits < Hit with ID > Gebruikers worden bijgehouden in cookies. Google Analytics kijkt of er geen cookies staan als je op de site komt en pikt deze informatie op. Cookie is een bestand die in browser wordt geplaatst. Als je een website bezoekt via 2 verschillende browers wordt je ook als een verschillende bezoeker gerekend. < COOKIE with ID > ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

56 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET?
COOKIES Nieuwe/terugkerende bezoeker Originele bron (Tijd sinds) laatste bezoek Aantal bezoeken Cookies worden per browser gezet, wat ook wil zeggen dat Google Analytics dezelfde persoon die vanuit 2 verschillende browsers (Internet Explorer & Chrome) vanop dezelfde computer = 2 verschillende bezoekers. GEEN EXACT MEETINSTRUMENT! Trends meten en ervoor zorgen dat campagnes + de website beter worden. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

57 GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN
hier zie je het overzicht van analytics. We zien hier al eerste cijfers of metrics. Visits, visitors. 1 visitor kan 2 visits doen. 2 verschillende browsers, 2 visitors. Pageviews, pages/visit/avg duration, bounce rate (wat?) Nu, er zijn enorm veel rapporten in Google Analytics… Bounce rate: % bezoekers die je website onmiddellijk verlaten. Dus wie geen tweede pagina heeft bekeken. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

58 GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN
Heel veel standaardrapporten om in te verdwalen Eerst even de basis-functionaliteiten, dan de nuttige rapporten. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

59 GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN
Je kan ook het datumbereik aanpassen rechtsboven, standaard afgelopen 30 dagen. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

60 GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN
Vergelijken met een andere periode, vorige of zelfde periode vorig jaar ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

61 GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN
Je kan elk rapport laten mailen, automatisch per week met het rapport als PDF bijlage ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

62 GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN
Je kan rapporten ook zo exporteren in verschillende formaten. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

63 WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS?
Leeftijd Geslacht Interesses Locatie Gedrag: nieuwe versus terugkerende gebruikers Technologie: browser, besturingssysteel,… Mobiel: desktop, mobiel en tablet Info komt via Google account + welke websites je bekeken hebt. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

64 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS?
GA kan een antwoord geven op uw vraag: wie zijn mijn bezoekers? Niet specifiek Jan van in de Vlaanderenstraat in Gent, maar het kan je wel helpen om een beeld te schetsen welke personen de weg naar jouw website vinden. Ik switch hier af en toe van website in GA zelf, omdat niet alle rapporten voor alle websites even relevant en interessant zijn. Als er zaken niet duidelijk zijn, onderbreek mij gerust! Demografische gegevens. Website van een nieuwbouwwoningbedrijf. We zien hier dat leeftijdsgroep duidelijk populairst is en ook de meest kwalitatieve bezoekers levert. Interessant om marketinginspanningen op te richten. CIJFERS VAN BOUWBEDRIJF ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

65 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS?
Duidelijk meer vrouwelijke dan mannelijke bezoekers. Vrouwen lijken dus meer op zoek te gaan naar woningen. Opnieuw interessante data voor marketinginspanningen. CIJFERS VAN BOUWBEDRIJF ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

66 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS?
Wat zijn volgens google de interessecategorien van de bezoekers op basis van hun surfgedrag. ‘Real estate/real estate listings’ lijkt een correcte doelgroep. We kunnen deze informatie gebruiken in AdWords. CIJFERS VAN BOUWBEDRIJF ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

67 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS?
Waar komen bezoekers vandaan CRIMINAL WAR ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

68 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS?
Welke regio’s zijn populair: Gent, Brussel, Antwerpen CRIMINAL WAR ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

69 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS?
Het verschil in gedrag tussen nieuwe en terugkerende bezoekers. We zien hier duidelijk dat terugkerende bezoekers van hogere kwaliteit zijn. Hier kunnen we rekening mee houden dat we rekening moeten houden dat marketingkanalen die voor nieuwe bezoekers zorgen niet te snel mogen afgerekend worden. CRIMINAL WAR Verschillende keren naar de website komen voor ze tot conversie overgaan. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

70 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS?
CRIMINAL WAR Allerlei technische gegevens, zoals welke browser wordt gebruikt. Handig voor developers om te weten… Werkt alles even goed onder de verschillende browsers? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

71 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS?
CRIMINAL WAR We kunnen ook telkens doorklikken op alles wat blauw is. Zo kunnen we bijvoorbeeld per browser de versies bekijken en kijken of er verschillen zijn in bezoekersgedrag, Mogelijk werkt de site niet goed in een bepaalde browser. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

72 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS?
Nog een belangrijke is het type apparaat. We zien hier een duidelijk onderscheid in bezoekersgedrag tussen desktop, tablet en mobile. Mobile is kwalitatief duidelijk minder goed. Misschien is dit een werkpunt voor de site, of houden we rekening bij betalende advertenties met het uitsluiten van mobile. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

73 HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
-Organic Search -Paid Search -Direct -Social -Display -Referral ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

74 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
Soorten uitleggen: ik ga straks nog iets gedetailleerder per “kanaal” ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

75 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
REFERRAL Verwijzende website Website URL Pagina met link Banners zonder campagne gegevens Op een website kunnen we doorklikken om te zien welke pagina de link bevatte, bvb epcerta.be We kunnen op het pijltje naast de pagina klikken om deze te bezoeken en naar onze link te kijken. Misschien staat er foutieve informatie. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

76 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
ORGANIC SEARCH Zoekmachines Gratis resultaten Niet gelinkte Adwords Account Niet getagde zoekmachineadvertenties Not provided situatie uitleggen: zoekopdrachten van personen versleutelen https > wordt niet meegestuurd: ben je ingelogd via Google wordt de info niet doorgestuurd (Want daavoor moet je betalen via Google Adwords) Niet getagde zoekmachines; bing, yahoo, … ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

77 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
PAID SEARCH Zoekmachines Google Adwords Advertenties Getagde zoekmachineadvertenties ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

78 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
CAMPAIGNS Banners Nieuwsbrieven Tags toevoegen aan links URL builder februari&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium= ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

79 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
CAMPAIGNS Meet bezoekers uit specifieke campagnes Via Google Analytics URL Builders Voorbeeld: Source = Facebook Medium = CPC Keyword = naam van het woord ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

80 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

81 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
DIRECT Manuele URL ingave Bookmark Link in mail/programma Geen bron beschikbaar Bookmark = favorieten ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

82 WAT DOEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
Gedrag (overzicht) Site-inhoud (alle pagina’s) Topgebeurtenissen Zoektermen ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

83 GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
Nieuwe metrics, time on page, bounce rate exit ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

84 GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
Overzicht van alle paginas en verschil in kwaliteit. Bijvoorbeeld deze pagina heeft een aanzienlijk hogere bounce rate. Dan kunnen we dit onderzoeken. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

85 GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
Events. Bouwsite. PDF downloads meten, Contactknoppen, Brochure downloads, social clicks. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

86 GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE?
Zoektermen. Bij onze bouwsite zien we dat mensen bepaalde regios meer zoeken. We kunnen dit meer aanwezig zetten en met populariteit rekening houden in lokale marketing inspanningen. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

87 ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL?
-Doelen (overzicht) -Trechterweergave -Ecommerce (overzicht + productprestaties) ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

88 GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL?
CONVERSIES Contactformulier Offerteaanvraag Inschrijving nieuwsbrief Registratie Specifieke pagina Event Tijd op website Aantal bekeken pagina’s ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

89 GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL?
Overzicht van de conversies. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

90 GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL?
Funnelweegrave, meten van verschillende stappen om te zien waar er eventueel problemen zijn. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

91 GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL?
E-commerce tracking bij webshops. Van elk kanaal precieze return meten ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

92 GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL?
Wat zijn populaire producten. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

93 GOOGLE ANALYTICS DE VERSCHILLENDE TOOLS
Google Analytics Tutorial Step-By-Step Analytics & AdWords op YouTube Google Webmaster Tools Google Places Wat zijn populaire producten. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

94 ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

95 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Levensloop, een initiatief van de Stichting tegen Kanker, is een feestelijk evenement voor alle leeftijden waarbij teams 24 uur in beweging blijven. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

96 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Als beheerder van een pagina krijg je de pagina te zien met twee extra balken: bovenaan en rechts ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

97 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Activiteit: meldingen en berichten Nu niet veel weergegeven want het event vond plaats in mei ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

98 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Via overzicht krijg je een eerste beeld van de cijfers. Nadeel: je kan de periode niet aanpassen. Kan wel bij de verschillende tabs (Vind-ik-leuks, Bereik, Bezoeken, Berichten, Personen) ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

99 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Evolutie van de pagina-vind ik leuks ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

100 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Het nettoaantal vind-ik-leuks geeft het aantal nieuwe vind-ik-leuks minus het aantal vind-ik-niet-meer-leuks weer. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

101 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Het aantal keer dat iemand op je pagina op Vind ik leuk heeft geklikt, gespecificeerd op waar dit is gedaan. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

102 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Het aantal personen waaraan je bericht is getoond. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

103 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Met deze acties kun je meer mensen bereiken. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

104 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Door deze acties wordt het aantal personen dat je bereikt, verkleind. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

105 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Het aantal personen waaraan activiteit van je pagina is getoond, zoals berichten, berichten van anderen, advertenties voor pagina-vind-ik-leuks, vermeldingen en check-ins. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

106 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Het aantal keer dat je paginatabbladen zijn bekeken. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

107 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Het aantal keer dat mensen op je pagina zijn gekomen vanaf een website anders dan Facebook. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

108 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Gegevens worden weergegeven voor periode van 1 week. De tijden van de dag worden weergegeven in de plaatselijke tijdzone van je computer. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

109 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Het succes van de verschillende berichttypen op basis van het gemiddelde bereik en de betrokkenheid. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

110 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Per bericht: bereik en betrokkenheid Voor meer gedetailleerde info per bericht kan je doorklikken. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

111 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Je fans: De personen die je pagina leuk vinden. Analyse: - Ongeveer 50/50 mannen en vrouwen 35 – 44 België – Ronse (Oudenaarde) Nederlands (Frans) ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

112 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Mensen die zijn bereikt: Het aantal personen waaraan je bericht is getoond in de afgelopen 28 dagen. Analyse: Vrouwen 25- 34 België – Ronse maar ook Oudenaarde, Gent, Brussel - Nederlands maar ook frans ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

113 FACEBOOK HOE WERKT HET? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS
Betrokken personen: Personen die in de afgelopen 28 dagen je berichten leuk hebben gevonden, reacties op je berichten hebben geplaatst of je berichten hebben gedeeld, of interactie op je pagina hebben gehad. Analyse: Vrouwen 45 en 54 België – Ronse - Nederlands ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

114 FACEBOOK HOE WERKT HET? Facebook Insights
Betrokken personen: Personen die in de afgelopen 28 dagen je berichten leuk hebben gevonden, reacties op je berichten hebben geplaatst of je berichten hebben gedeeld, of interactie op je pagina hebben gehad. Analyse: Vrouwen 45 en 54 België – Ronse - Nederlands ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

115 ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

116 TWITTER TWITTER ANALYTICS
TWEETACTIVITEIT: aantal weergaven en interacties - Wees alert wanneer je tweet: welke dagen en uren genereren de meeste interacties? - Analyseer de frequentie van je tweets en leer eruit. - Kom te weten wat werkt en wat niet: wat is de ideale de lengte of call to actions van je tweets ? hoe best hyperlinks en foto’s inzetten? Ect. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

117 TWITTER TWITTER ANALYTICS
Totaal aantal weergaven Aantal weergaven, interacties per tweet > Interactieratio Interactiratio, clicks op links, retweets, favorieten, antwoorden Per Tweet: Impressions, favorites, retweets, replies, user profile clicks, …. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

118 TWITTER TWITTER ANALYTICS
VOLGERS: evolutie van het aantal volgers, hun interesses, waar wonen ze, geslacht, wie volgen ze nog? - Sluit dit aan met je doelgroep? Moet je de tweets aanpassen? - Komt hun geografische spreiding overeen met je doelen? - Krijg een beeld van de concurrentie. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

119 TWITTER TWITTER ANALYTICS
ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

120 TWITTER TWITTER ANALYTICS
ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

121 TWITTER TWITTER ANALYTICS
ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

122 TWITTER ANDERE TOOLS TweepsMap Die je een gedetailleerd overzicht geeft van de locatie van je volgers. Het geeft je onder meer ook een info over je niet-actieve twitter volgers; SocialBro Uitgerust met een degelijke analytics dashboard en een aantal interessante tools zoals ‘best time to tweet’. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

123 ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

124 YOUTUBE YOUTUBE ANALYTICS
KIJKERSPUBLIEK - Weet wie je kijkers zijn. - Ontdek hoe je video’s gevonden worden. - Weet waarom kijkers komen en gaan. - Weet hoeveel video’s elke kijker bekijkt. Weet wie je kijkers zijn: Als je weet wie je terugkerende kijkers zijn, weet je ook wat voor soort video's ze leuk zullen vinden en waarvoor ze terug zullen komen. Komt de leeftijd, het geslacht en de locatie van je huidige kijkers overeen met je ideale doelgroep? Zo niet, dan zou je je video's en promotiestrategieën misschien kunnen aanpassen om je gewenste doelgroep te bereiken. Ontdek hoe je video’s gevonden worden: Krijg meer inzicht in welke verkeersbronnen en afspeellocaties leiden tot de meeste weergaven voor je video's en bekijk de bijbehorende weergavetijd van elke bron. Bronnen met een onevenredig hoge weergavetijd duiden op een betrokken publiek (zie 'Gemiddelde duur van weergave' in de onderstaande afbeelding). Deze cijfers zouden je promotie via blogs en social mediastrategie moeten beïnvloeden. Weet waarom kijkers komen en gaan: Inzicht in hoe kijkers reageren op je video's kan je helpen waardevolle patronen te ontdekken en interessantere video's te maken. Video's met een lage kijkersloyaliteit worden veel minder snel weergegeven in de zoekresultaten en plaatsingen voor voorgestelde video's op YouTube. Ontwikkel daarom een kijkervaring waardoor kijkers zo lang mogelijk naar je video blijven kijken. Weet je waarom kijkers bepaalde video's tot het eind doorkijken en andere na een paar seconden alweer wegklikken? Weet hoeveel video’s elke kijker bekijkt: Inzicht in waarom kijkers meerdere video's per bezoek bekijken, kan je helpen slimmer te werken. Omdat het aanspreken van bestaande kijkersgroepen gemakkelijker is dan het aantrekken van volledig nieuwe groepen, is het belangrijk de kijksessies te verlengen van de kijkers die je al hebt. Weet je op welke dagen kijkers je kanaal het vaakst bezoeken en welke video's ze het meest waarderen? ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

125 YOUTUBE YOUTUBE ANALYTICS
BETROKKENHEID - Weet waarom kijkers zich abonneren. - Weet hoe effectief je aantekeningen zijn. - Weet hoe je fans op je video’s reageren. Weet waarom kijkers zich abonneren: Inzicht in de redenen die mensen hebben om zich te abonneren, kan je helpen meer toevallige kijkers te veranderen in trouwe abonnees. Weet je welke video's mensen stimuleren zich te abonneren? Is je programmeringsstrategie gericht op die abonnees? Weet hoe effectief je aantekeningen zijn: Aantekeningen zijn een effectieve manier om kijkers aan te spreken en hen suggesties te geven voor andere video's die ze kunnen bekijken. Kijkers kunnen op YouTube uit eindeloos veel video's kiezen. Wanneer je aantekeningen aan je video's toevoegt en deze optimaliseert, kun je meer kijkers in je kanaal houden en omzetten in trouwe abonnees. Weet hoe je fans op je video’s reageren: Inzicht in de video's waarop je kijkers het meest reageren, kan je helpen succesvollere video's te maken en promotiestrategieën te ontwikkelen. Bekijk markeringen als 'leuk' en 'niet leuk', reacties en deelacties in video's met opvallende resultaten om te bepalen welke soorten video's het populairst zijn onder je kijkers. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

126 YOUTUBE YOUTUBE ANALYTICS
Weet waarom kijkers zich abonneren: Inzicht in de redenen die mensen hebben om zich te abonneren, kan je helpen meer toevallige kijkers te veranderen in trouwe abonnees. Weet je welke video's mensen stimuleren zich te abonneren? Is je programmeringsstrategie gericht op die abonnees? Weet hoe effectief je aantekeningen zijn: Aantekeningen zijn een effectieve manier om kijkers aan te spreken en hen suggesties te geven voor andere video's die ze kunnen bekijken. Kijkers kunnen op YouTube uit eindeloos veel video's kiezen. Wanneer je aantekeningen aan je video's toevoegt en deze optimaliseert, kun je meer kijkers in je kanaal houden en omzetten in trouwe abonnees. Weet hoe je fans op je video’s reageren: Inzicht in de video's waarop je kijkers het meest reageren, kan je helpen succesvollere video's te maken en promotiestrategieën te ontwikkelen. Bekijk markeringen als 'leuk' en 'niet leuk', reacties en deelacties in video's met opvallende resultaten om te bepalen welke soorten video's het populairst zijn onder je kijkers. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

127 PINTEREST PINTEREST ANALYTICS
Pinterest Web Analytics Walkthrough ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS

128 ANDERE ANALYSETOOLS OPEN WEB ANALYTICS
Weet waarom kijkers zich abonneren: Inzicht in de redenen die mensen hebben om zich te abonneren, kan je helpen meer toevallige kijkers te veranderen in trouwe abonnees. Weet je welke video's mensen stimuleren zich te abonneren? Is je programmeringsstrategie gericht op die abonnees? Weet hoe effectief je aantekeningen zijn: Aantekeningen zijn een effectieve manier om kijkers aan te spreken en hen suggesties te geven voor andere video's die ze kunnen bekijken. Kijkers kunnen op YouTube uit eindeloos veel video's kiezen. Wanneer je aantekeningen aan je video's toevoegt en deze optimaliseert, kun je meer kijkers in je kanaal houden en omzetten in trouwe abonnees. Weet hoe je fans op je video’s reageren: Inzicht in de video's waarop je kijkers het meest reageren, kan je helpen succesvollere video's te maken en promotiestrategieën te ontwikkelen. Bekijk markeringen als 'leuk' en 'niet leuk', reacties en deelacties in video's met opvallende resultaten om te bepalen welke soorten video's het populairst zijn onder je kijkers. ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA: ANALYTICS


Download ppt "ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA"

Verwante presentaties


Ads door Google