De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Even voorstellen Merel Hoogendoorn & Ulrike Noordegraaf Wie zijn we? Wat doen we? Welke ervaring hebben we? En wie bent u? Schrijf uw naam op een naamkaartje.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Even voorstellen Merel Hoogendoorn & Ulrike Noordegraaf Wie zijn we? Wat doen we? Welke ervaring hebben we? En wie bent u? Schrijf uw naam op een naamkaartje."— Transcript van de presentatie:

1

2 Even voorstellen Merel Hoogendoorn & Ulrike Noordegraaf Wie zijn we? Wat doen we? Welke ervaring hebben we? En wie bent u? Schrijf uw naam op een naamkaartje en omschrijf met 3 woorden waarom u voor deze workshop heeft gekozen.

3 Differentiëren met Trabitour

4 Wat is differentiëren? Omgaan met verschillen en differentiëren horen bij elkaar maar zijn zeker niet hetzelfde! We moeten rekening houden met verschillen tussen leerlingen Differentiëren is bewust bezig zijn met de individuele leerling We gaan uit van convergente differentiatie

5 Kortom: Differentiëren is het bewust, doelgericht aanbrengen van verschillen in instructie, leertijd of leerstof binnen een heterogene groep of klas leerlingen, op basis van onder andere hun prestaties.

6 Hoe begin ik? Verzamelen gegevens Analyseren (welke leerlingen kunnen meer/minder aan in de klas). Clusteren van leerlingen a.d.h.v. een data muur of RTTI. (reproductie, toepassing 1 en 2, inzicht) 4. Je kijkt dus naar de cijfers, je observaties (denk aan huiswerk, leervaardigheid, inzet, samenwerken, zelfstandigheid)

7

8 Instructieafhankelijk Instructiegevoelig Instructieonafhankelijk
Clusteren in instructie- ondersteuningsbehoeften Instructieafhankelijk Instructiegevoelig Instructieonafhankelijk Je hebt dus de klas in 3 groepen verdeeld. Dat betekent dat je ruimte nodig hebt in de les voor extra begeleiding en het vereist dat leerlingen zelfstandig kunnen werken.

9 Opdracht Deel de klas in 3 groepen.
Het doel van de groep is: zwakke werkwoorden in de tegenwoordige tijd kunnen vervoegen. Gebruik het aanbod van de opdrachten van Trabitour uit H3 en de studieplanner om te differentiëren. Instructieafhankelijk Instructiegevoelig Instructieonafhankelijk Studieplanner uitdelen

10 Vormen van differentiatie - In instructie
In leertijd (taken plannen Trabitour) In leerstof In moeilijkheden/niveau (methode-licentie) In leervoorkeuren (In leerstijlen) (werkvormen) LAPTOP alle niveau’s en extra materiaal laten zien Hand- out leerstijlen, zelfstandig werken benadrukken, via beamer laten zien.

11

12 Verschillende werkvormen
Aanbod Trabi Flipping the classroom Woordspin Spelletjes (bv kwartet) Cadeau enveloppen (Wörter-Bingo, Schreibecke) Plauderecke speeddaten Samenwerken Individueel met oortjes luisteropdrachten Samenwerken in tweetallen of met vier.

13


Download ppt "Even voorstellen Merel Hoogendoorn & Ulrike Noordegraaf Wie zijn we? Wat doen we? Welke ervaring hebben we? En wie bent u? Schrijf uw naam op een naamkaartje."

Verwante presentaties


Ads door Google