De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Beleving en consumenten gedrag

Verwante presentaties


Presentatie over: "Beleving en consumenten gedrag"— Transcript van de presentatie:

1 Beleving en consumenten gedrag
Aalden, 3 december 2015

2 Wie is Bert? 38 jaar, woont in Galder Vrouw en vier dochters
Service Design voor NHTV Slaapt in hotels tijdens zakelijke reizen, kampeert met zijn gezin tijdens vakanties. Bewondering voor de creativiteit van ondernemers en voor goed ontworpen dierentuinen en attracties Bakt graag brood en banket “in mijn vakantie wil ik veel buiten zijn: spelen met m’n kinderen in de natuur; beetje cultuur en Cultuur opsnuiven; lekker eten en drinken.”

3 Waarom ben ik hier ?

4 Beleving = business

5 Beleving = business

6 Beleving = business

7 Beleving = business

8 Consumenten kopen geen producten en diensten meer
U verkoopt: Entreebewijzen Parkeerplaatsen Koffie en taart Hotelkamers Informatie Uw gasten kopen: Herinneringen Emoties Ontspanning Tijd voor elkaar Persoonlijke ontwikkeling

9 Dit is niet uw toekomst…

10 Niemand komt voor u of uw bedrijf
Uw gasten komen voor wat u mogelijk maakt

11 Behandel uw gasten niet zoals u behandeld wilt worden.
Behandel uw gasten zoals zij behandeld willen worden.

12

13 Beleving is context gebonden
Beleving wat is dat? Persoonlijke context Beleving is context gebonden Persoonlijke context Waarom bent u hier? Met welk doel(-en) bent u hier? Welke rol speelt dit deel van de dienstverlening in het bereiken van uw doel(-en)?

14 Beleving Fysieke context Fysieke omgeving
Omgeving, gebouwen, voorwerpen, layout, kleuren, materialen, huisstijl / merk Fysieke context

15 Beleving Sociale context Sociale context Met wie bent u hier?
Welke medewerkers hebben contact met u? Wie zijn hier nog meer? Sociale context

16 Experiences ontwerpbaar

17

18 Beleving in recreatieve context
tijd na voor tijdens Persoonlijke context Fysieke context Sociale context

19 Hyper transparantie in de 21e eeuw
Wat u belooft… Wat uw gast beleeft Wat u doet…

20

21 Ben duidelijk over wie u bent
Ben duidelijk over welke gasten u graag ontvangt

22 WAT HOE WAAROM WIE

23 Dove Peter en Dove Waander

24 Hartelijk dank voor uw aandacht!


Download ppt "Beleving en consumenten gedrag"

Verwante presentaties


Ads door Google