De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Reclame Masters | Ik en reclame!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Reclame Masters | Ik en reclame!"— Transcript van de presentatie:

1 Reclame Masters | Ik en reclame!
PowerPoint behorende bij het lesmateriaal Reclame Masters van Stichting Media Rakkers Module 3 en 4 Motivatie en Vaardigheid

2 3 en 4. Motivatie en Vaardigheid
Zelfovertuiging om slim met reclame om te gaan 4. Implementatie kritische houding ten opzichte van reclame

3 3. Slim met reclame omgaan
Inleiding: Leerdoelen van deze module Kinderen denken na over redenen waarom zij het belangrijk vinden om slim met reclame om te gaan. Deze redenen leggen ze vervolgens uit aan andere kinderen in de klas. Hierdoor ontstaat en versterkt de zogenaamde zelfovertuiging. Op deze manier worden kinderen van binnenuit (intrinsiek) gemotiveerd om daadwerkelijk slim met reclame om te gaannaar reclame te laten kijken. 3. Eigen overtuiging: Individuele- en groepsopdracht 1 x 50 min Laat kinderen 2 redenen opschrijven waarom zij het belangrijk vinden om slim met reclame om te gaan. Gebruik daarbij het werkblad. Plaats de redenen in Powerpoint en bespreek klassikaal. 4. Stel een doel: Klassengesprek, individuele- en thuisopdracht 1 x 50 min Laat kinderen bedenken wat zij kunnen doen om de 2 redenen om slim met reclame om te gaan, te kunnen verwezenlijken. Welke doelen kan je jezelf stellen? Bespreek aan de hand van de Powerpoint, welke doelen je jezelf kan stellen, als slim met reclame om wil gaan. Laat kinderen zich uiteindelijk 1 doel stellen voor als zij naar reclame kijken, gebaseerd op de zelfovertuigende redenen die zij bij de vorige opdracht hebben genoteerd. Dit doel zeggen ze acht keer zachtjes tegen zichzelf. Laat kinderen bedenken hoe zij dit doel onthouden. Afsluiting: Samenvattend klassengesprek Bespreek de resultaten van Module 3 in de klas en sluit af.

4 3. Waarom slim met reclame omgaan?
Plaats hier de redenen van de kinderen en bespreek klassikaal. Welke worden het meeste genoemd?

5 3. Waarom slim met reclame omgaan?
Voorbeelden van mogelijke redenen: Anders word ik beïnvloed of verleid Anders voel ik iets dat ik niet wil Anders krijg ik ergens trek in Anders ga ik anders denken of voelen Anders maak ik niet mijn eigen keuze Anders laat ik mij iets aanpraten Anders ga ik iets leuk vinden, dat ik eigenlijk helemaal niet leuk vind Anders geef ik (teveel) geld uit

6 Wat kan ik doen om slim met reclame om te gaan?
Stel een doel! Wat kan ik doen om slim met reclame om te gaan? Als ik een reclame zie… dan… Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

7 Stel een doel! Als ik een reclame zie… Dan negeer ik het gevoel dat de reclame me probeert te geven. Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

8 Als ik een reclame zie… Dan verander ik mijn mening niet.
Stel een doel! Als ik een reclame zie… Dan verander ik mijn mening niet. Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

9 Stel een doel! Als ik een reclame zie… Dan ga ik er doorheen praten, zodat ik het niet hoor. Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

10 Als ik een reclame zie… Dan kijk ik een andere kant op of loop ik weg.
Stel een doel! Als ik een reclame zie… Dan kijk ik een andere kant op of loop ik weg. Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

11 Stel een doel! Hoe kan ik zorgen dat ik niet vergeet om mijn reclamedoel elke dag 8 keer hardop te zeggen? Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

12 Stel een doel! Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

13 Stel een doel! Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

14 Stel een doel! Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

15 Stel een doel! Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

16 Stel een doel! Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

17 Wat weten we nu al van reclame?
ZENDER BOODSCHAP MEDIUM ONTVANGER Communicatie loopt van Het hoofddoel van reclame is … VERKOPEN Daarvoor maken ze gebruik van … TACKTIEKEN & TRUCJES Ze spelen in op jouw gevoelens om te zorgen dat jij … KOOPT Jij weet waarom je slim met reclame om wil gaan Jij hebt een doel gesteld over wat je gaat doen als je reclame ziet Dit doel zal je vaak herhalen zodat je het niet vergeet Succes!! Jullie weten hoe je een reclame kunt herkennen. Dit kan door {voorbeelden die kinderen hebben gegeven}. Nu weten jullie ook hoe de communicatie van zender tot ontvanger verloopt. Etc…

18 Dank jullie wel!


Download ppt "Reclame Masters | Ik en reclame!"

Verwante presentaties


Ads door Google