De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

VLUCHTELING, MAAR VOORAL GEWOON KIND! Campagne najaar 2015

Verwante presentaties


Presentatie over: "VLUCHTELING, MAAR VOORAL GEWOON KIND! Campagne najaar 2015"— Transcript van de presentatie:

1 VLUCHTELING, MAAR VOORAL GEWOON KIND! Campagne najaar 2015

2 “De wanhoop onder Syrische vluchtelingen is enorm
“De wanhoop onder Syrische vluchtelingen is enorm. Afgelopen week smeekte een moeder me nog of ik haar baby wilde meenemen omdat ze geen toekomst meer voor haar zag. Dat gaat door merg en been.” Violet Speek – UNICEF Libanon - Slechte huisvesting - Koopkrachtverlies - Hoge brandstofprijzen - Verminderde elektriciteit voor verwarming

3 De Syrische crisis in cijfers
5,6 miljoen kinderen in nood 4 miljoen vluchtelingen in buurlanden 1 op 4 scholen verwoest of in gebruik als schuilplaats 1 op 3 ziekenhuizen functioneel 2 miljoen kinderen niet op school 7,6 miljoen intern ontheemden Met een sterk merk zorgen we er immers voor dat onze doelgroepen: UNICEF kennen voor UNICEF kiezen (in welke vorm dan ook) begrijpen waarvoor ze hebben gekozen en dat ze in hun keuze bevestigd worden en bij ons blijven.

4 5.6 miljoen 2 miljoen 3,6 miljoen
kinderen leven in benarde situatie in Syrie: armoede, ontheemd en gevangen tussen vuurlinies 2 miljoen Syrische kinderen leven als vluchtelingen in Libanon, Jordanië, Irak, Turkije, Egypte en andere landen (Noord-Afrika). 3,6 miljoen kinderen in kwetsbare gemeenschappen die vluchtelingen opvangen en nu zelf lijden als gevolg van de druk op diensten.

5 Winter komt eraan Gevlucht voor het geweld met niet meer dan je kunt dragen. Niet meer naar school, niet meer buiten spelen met vriendjes.  Vaders die niet meer thuis komen en moeders die er het beste van maken in een geïmproviseerde tent… - Slechte huisvesting - Koopkrachtverlies - Hoge brandstofprijzen - Verminderde elektriciteit voor verwarming

6 Het conflict in Syrië heeft verwoestende gevolgen voor kinderen
7,6 miljoen vluchtelingenkinderen in Syrië en omringende landen in nood Tekort aan medische zorg, water, voeding, warme kleding etc. Miljoenen kinderen gaan niet naar school. 6

7 Wat doet UNICEF? Regio: noodhulp en kinderbescherming in Syrië Turkije
Libanon Jordanië Irak In Nederland: lobby en onderzoek

8 Wat doet UNICEF? Onder andere:
Schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen Basisgezondheidszorg Verloskundige zorg Vaccinaties Screening op en behandelen van ondervoeding We zorgen dat kinderen naar school kunnen, geven psychosociale hulp en verstrekken kinderbijslag zodat ouders met kinderen in de eerste levensbehoeften kunnen voorzien.

9 Fondsenwerving

10 De nood is hoog En daarom:
Roepen we het Nederlands publiek op de vluchtelingenkinderen in Syrië en omringende landen te helpen. Waardoor we kunnen bijdragen aan de fondsen die nodig zijn om hulp in de regio en daarmee kinderen veilig te stellen. Doel: zoveel mogelijk mensen ertoe aan te zetten een sms te sturen naar 4333. 10

11 Aanpak We laten zien wat het voor kinderen betekent om in deze situatie te moeten (over)leven en op te groeien. Wat als je je voortdurend zorgen maakt of het allemaal wel goed komt? Wat als je niet kunt spelen omdat je ziek bent van de kou Wat als je ’s nachts geen oog dicht doet door wat je hebt meegemaakt? 11

12 Aanpak We roepen het Nederlandse publiek op een emoji te sms’en naar 4333 waardoor je op een manier die luchtig, visueel en helemaal van nu is, kunt helpen. Hiermee we spelen in op het feit dat berichtjes sturen via sms en whatsapp de communicatiestandaard is geworden mensen gemakkelijker emoties delen via emoticons dan tekst en dat emoji de taal is voor het nieuwe appen/smsen . 12

13 https://youtu.be/Aboq5pyCVkE

14 Bouwstenen Doel Steun voor het werk van UNICEF voor kinderen in Syrië en omringende landen in de vorm van zoveel mogelijk sms'jes. Doelgroep Nederlands publiek. Inzicht Het leven en de toekomst van de Syrische vluchtelingen- kinderen is in gevaar. Je kunt hen helpen door een emoji te sms'en voor water, warme kleding, vaccinaties etc. Visie Wat je later zal worden, wie je later zal zijn. Het begint in je kindertijd. Maar waar is dat begin als je moet vluchten om te overleven? Wat er ook speelt in een land, het is nooit de schuld van de kinderen. Zij zijn onschuldige slachtoffers die nu moeten zien te overleven in extreme omstandigheden en die we niet aan hun lot mogen overlaten. Moment campagneperiode: 19/10 tot medio november 2015 14

15 Campagneboodschap Activatie: SMS een emoji of UNICEF naar 4333 en doneer 3 euro voor een kind in nood. Overall: Vluchteling, maar vooral gewoon kind! Wat je later zal worden, wie je later zal zijn.. Het begint in je kindertijd  Maar waar is dat begin als je moet vluchten om te overleven? … Als je rilt van de kou omdat je niet eens een warme trui hebt? … Als je je voortdurend zorgen maakt of het allemaal wel goed komt? … Als je ziek wordt omdat er geen schoon water is? … Als je ’s nachts geen oog dicht doet door wat je hebt meegemaakt? Als niets meer vanzelfsprekend is? SMS een emoji of UNICEF naar 4333 en doneer 3 euro voor een kind in nood. 15

16 SMS een emoji of UNICEF voor een kind
Facebook Twitter Youtube Instagram Linkedin unicef.nl + mobiel SEO Edm DM Magazine Social Content Social media Supporten campagne door creëren awareness en activatie Betrokkenheid medewerkers Web en owned media Partners SMS een emoji of UNICEF voor een kind in nood In program: Oproepen Renate Programma’s SBS, RTL 3 x 20 sec TVC Online Digitale abri’s FB ads SEA Stoppers Zoveel mogelijk in program RTL Late Night (ovb) Zapp Live Tijd voor Max Miljoenen Jacht Edwin E. Radio 538 Lokaal/regionaal Den Haag? .. Nav reizen, (Renate en Klaas), veld-medewerkers en andere woordvoerders Earned media Paid media Influentials Activatie via ambassadeurs & bn’ers, vrijwilligers, jongeren etc.

17 "Wat er ook gebeurt in een land, het is nooit de schuld van de kinderen."
~ Claudia de Breij (UNICEF ambassadeur)


Download ppt "VLUCHTELING, MAAR VOORAL GEWOON KIND! Campagne najaar 2015"

Verwante presentaties


Ads door Google