De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Johan Cruyff University Amsterdam

Verwante presentaties


Presentatie over: "Johan Cruyff University Amsterdam"— Transcript van de presentatie:

1 Johan Cruyff University Amsterdam
Studiejaar 2015/ 2016 Wij adviseren ook de algemene presentatie van de opleiding Commerciële Economie te volgen. Deze start elk half uur in de lokalen A0.11 en A0.17

2 Docenten Docenten (Vragen lokaal) Arlette van Weersel (schaken)
Joyce van Kooten (volleybal) Docent en student (Presentatie en vragen) Lars Karmelk (triathlon) Bryan Wink (basketbal) Ledenwerving

3 Initiatiefnemer “In mijn ervaring bezitten sporters een aantal specifieke kwaliteiten. Ze zijn bijvoorbeeld betrokken en prestatie- en doelgericht. Met dergelijke kwaliteiten en de juiste opleiding, kunnen ze succesvolle professionals worden in de sportwereld. Niemand kan de belangen van de sport beter dienen dan iemand met het hart van een sporter.“ Johan Cruijff Ledenwerving

4 Historie Jaar Start van … 1999 Johan Cruyff University Amsterdam
2002 Johan Cruyff Institute Barcelona 2003 Johan Cruyff Institute Mexico 2004 Johan Cruyff College Amsterdam 2005 Johan Cruyff College Groningen Johan Cruyff College Nijmegen 2006 Johan Cruyff Institute Amsterdam Johan Cruyff College Roosendaal 2009 Johan Cruyff Institute E-Learning Platform Johan Cruyff College Enschede Johan Cruyff University Tilburg 2011 Johan Cruyff Institute Stockholm 2012 Johan Cruyff Institute Malaysia 2013 Johan Cruyff Institute Peru 2015 Johan Cruyff University Groningen (in oprichting) Ledenwerving

5 Video

6 Internationaal netwerk
Ledenwerving

7 Programma Sportmarketing Werken in de sport Sportcasus
Johan Cruyff University Topsportondersteuning Toelatingseisen Intakes Procedure Ledenwerving

8 Werken in de sport Werken in de sport
Marketingcampagnes opzetten voor een sportmerk (commercials, websites, consumentenacties). Sponsor budgetten van commerciële organisaties effectief inzetten (bijvoorbeeld sponsoring van BVO). Werken bij sportorganisaties (commerciële sportorganisatie, sportbond of sportclub). Fondsen werven voor sportclubs, sporters of evenementen. Sportevenementen organiseren. Ledenwerving

9 de sportliefhebber en de OS
Heren 500 meter: Goud Michel Mulder, zilver Jan Smeekens, brons Ronald Mulder Dames 1500 meter: Goud Jorien ter Mors, zilver Ireen Wust, brons Lotte van Beek Heren meter: Goud Sven Kramer, zilver Jan Blokhuijsen, brons Jorrit Bergsma Heren meter: Goud Jorrit Bergsma, zilver Sven Kramer, brons Bob de Jong

10 de sportliefhebber en de OS
4,6 miljoen kijkers zien Sven goud winnen op meter Waarden OS: emotie, trots, spanning, Hollands Heren 500 meter: Goud Michel Mulder, zilver Jan Smeekens, brons Ronald Mulder Dames 1500 meter: Goud Jorien ter Mors, zilver Ireen Wust, brons Lotte van Beek Heren meter: Goud Sven Kramer, zilver Jan Blokhuijsen, brons Jorrit Bergsma Heren meter: Goud Jorrit Bergsma, zilver Sven Kramer, brons Bob de Jong Maar hoe kijkt de sportmarketeer naar de Olympische Spelen?

11 WELKE (SPORT)MARKETEERS ZIJN HIER IN GEINTERESSEERD?
Account manager STER: Verkopen advertentieruimte tijdens OS Sponsormanager A-merken: koppelen van merk aan gesponsorde atleten WELKE (SPORT)MARKETEERS ZIJN HIER IN GEINTERESSEERD? Project manager OAD reizen: Organiseren, verkopen reizen aan particulieren en bedrijven (hospitality) Product manager A-merk samen met supermarkten: Verkoopstimulering producten (bier, tv’s etc.) 80 DEELNEMENDE LANDEN 7 VERSCHILLENDE OLYMPISCHE SPORTEN 98 MEDAILLEONDERDELEN PERSKAARTEN 3 MILJARD TV-KIJKERS WERELDWIJD Marketing manager A-merken: Inkopen advertentieruimte rondom uitzendingen

12 de sporter en de sponsor
Uitdagingen voor de sportmarketeer: Hoe valt mijn merk op tussen al die adverteerders? (Creativiteit) Naar welke sporten kijkt mijn doelgroep? (Marktonderzoek) Levert mijn investering in deze sponsoring genoeg op? (Bedrijfseconomie) Wat mag en wat mag niet bij sponsoring? (Recht) P&G sponsort niet alleen Sven Kramer maar ook zijn moeder: Met de ‘Bedankt, Mam.’ campagne vraagt P&G aandacht voor alle moeders en zet in het kader van de Olympische Spelen moeders van atleten in het zonnetje. Boodschap: P&G geeft moeders de beste producten.

13 Sportmarketing inkleuring
Projecten en onderwijseenheden in sportcontext. Samenwerking met externe opdrachtgevers sportwerkveld. Stage en afstuderen binnen het sportwerkveld. Minor sportspecifiek inkleuren. Business of Sports and Events (Rio plus project WK 2014 en OS 2016) Marketing en Management van de Sportvereniging Sport, Beleid en Bestuur Best of Sportmarketing battle tweedejaars.

14 Topsportondersteuning
3 dagen fysiek aanwezig (Let op: uur per week zelfstudie). Dus geen deeltijdopleiding. Wij voorzien wel in de combinatie studie en topsport, niet in werk en studie. Lessen worden meerdere malen per week aangeboden. Sport toetsen (indien afwezigheid bij tentamens vanwege sport redenen). Full-time topsportcoördinator en vaste trainer/ coach. Maatwerk mogelijkheden bij full-time topsportprogramma’s of deelname Olympische Spelen. Ledenwerving

15 Onze studenten Sportieve instelling
Commercieel geïnteresseerd (ook cijfermatig!) Communicatief vaardig Werkt graag in teamverband Is topsporter met een topsport mentaliteit en kan zelfstandig werken. Het onderwijs concept van de JCU is gebaseerd op een leergierige werkhouding en een grote mate van zelfstandigheid. “Eerst zelf op onderzoek uit, dan pas zullen we je verder helpen” (docenten JCU). Ledenwerving

16 Toelating Topsporters  Studenten met een NOC*NSF: A, HP, B, NT, BT status.  Studenten die bij de top van hun leeftijd behoren in hun sport Bij teamsporten moet men in de hoogste klassen sporten (per sport individuele aanvullende criteria). + Een afgerond mbo, havo- of vwo-diploma met profiel E&M  Indien je geen economisch profiel hebt zijn er aanvullende eisen per profiel. Deficiëntie: Indien je niet voldoet aan de toelatingseisen, moet je een deficiëntietoets doen. Deze worden aangeboden door de HvA in februari tot april. Meld je daarom tijdig bij de opleiding. Ledenwerving

17 Inschrijven 1. Meld je aan via Studielink en schrijf je in voor de JCU-opleiding. (Deze is te vinden onder Commerciële Economie.) 2. Vul het intakeformulier in (deze krijg je na aanmelding toegestuurd)  Voldoe je aan de topsporteis  Je krijgt een uitnodiging voor de studiekeuzecheck.  Voldoe je (nog) niet aan de topsporteis  Je kunt je aanmelden voor de opleiding CE. Je krijg een uitnodiging voor de studiekeuzecheck. AANMELDEN VOOR 1 MEI 2015 via Studielink

18 Studiekeuzecheck Studiekeuzecheckdata:
De studiekeuzecheck vindt plaats op 28 maart, 18 april, 30 mei en 6 juni Je kunt kiezen voor een van deze dagen. Let wel dat het aantal plaatsen per datum beperkt is. Houd met de data alvast rekening in je agenda. Ben je wegens topsportredenen niet in de gelegenheid om een van de studiekeuzecheckdagen bij te wonen, richt je dan tot de instroomcoördinator van de JCU: Arlette van

19 Studiefinanciering Verandering studiefinanciering:
Invoering studievoorschot Per 1 september 2015 Voor meer informatie kijk op duo.nl

20 Locatie Coffeecorner Collegezalen Computerruimtes Fietsenkelder
Vanaf september 2015 zitten we in het Wibauthuis op de Amstelcampus (metrohalte Weesperplein) Voorzieningen Coffeecorner Collegezalen Computerruimtes Fietsenkelder Leercentrum Leslokalen Parkeergarage Restaurant

21 Heb je vragen, stel deze dan aan de docenten in lokaal C0.20
Meer informatie over aanmelding, toelating en de studiekeuzecheckdag vind je op: Heb je vragen, stel deze dan aan de docenten in lokaal C0.20

22 Thank you Dankjewel


Download ppt "Johan Cruyff University Amsterdam"

Verwante presentaties


Ads door Google