De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Waardecreatie met een Duurzame Zuivelketen

Verwante presentaties


Presentatie over: "Waardecreatie met een Duurzame Zuivelketen"— Transcript van de presentatie:

1 Waardecreatie met een Duurzame Zuivelketen
Kwaliteit 2020 Waardecreatie met een Duurzame Zuivelketen

2 Groei en waardecreatie
Strategie route2020: Groei en waardecreatie Aspiratie De meest aantrekkelijke zuivel-onderneming voor leden-melkveehouders Mensen wereldwijd voorzien van essentiële voedingsstoffen uit natuurlijke zuivel Groei categorieën Zuiveldranken Kindervoeding (B2B, B2C) Merkkaas Sterke posities & geografische groei Foodservice in Europa Basisproducten Inspelen op behoeften Dagelijkse voeding Gezondheid & welzijn Functionaliteit Groei & ontwikkeling Vaardigheden Talent-management Melkvalorisatie Innovatie Business model & kostenfocus Fundament Ketenvoordelen Duurzame melkveehouderij & onderneming Al ‘t goede van zuivel Onze manier van werken & veiligheid

3 Duurzaamheid ? Kwaliteit √ Volume √ Nieuwe fase voor
voedselproducenten Duurzaamheid ? Kwaliteit √ Veilig stellen van toekomst Geborgde kwaliteit Volume √ Geef hier aan dat we dit allemaal herkennen en dat we uiteindelijk met elke fase ons voordeel hebben gedaan: Tot en met jaren ’80: groei productie bij betrekkelijk goede prijzen Jaren ’90 en begin deze eeuw: veel gedaan aan kwaliteitsborging in fabrieken en op melkveebedrijven. Daardoor (verborgen) kosten verminderd. En vandaag de dag helpt onze kwaliteitsborging in de keten (Foqus) bijvoorbeeld bij onze afzet in China, omdat maar weinig andere bedrijven dit ook kunnen aanbieden! Nu een nieuwe fase, die wellicht bedreigend overkomt, maar ook kansen kan bieden. Voor lagere kosten of meer afzet. In deze nieuwe fase gaat het erom dat we zo omgaan met water, aarde, energie, lucht en dieren, dat er ook over 40 of 50 jaar nog melk geproduceerd en geconsumeerd kan worden. Vergelijk dit bijvoorbeeld met auto-industrie Duurzaamheid voor de keten betekent bij ons: Energie en klimaat Goed zorgen voor de gezonde koe (inclusief weidegang) Natuur en landschap (bio diversiteit) Voedselzekerheid 3

4 Kwaliteit is continue verbetering
?? duurzaamheid Kwaliteit van het proces Kwaliteitsniveau van de Europese melk Kwaliteit van de melk Samenstelling melk < 35 jr - 25 jr - 15 jr heden toekomst

5 Onze klanten willen bouwen op duurzame producten

6 Samen met onze klanten: verduurzamen zuivelproducten

7

8 Onderwerpen en onze doelen
Doel: uitleg. Kort Geef aan dat we duurzaamheid integraal bezien en dat we resultaat willen boeken. Resultaat voor u als melkveehouder, maar ook resultaat dat relevant is in de afzet en in de maatschappij. We hebben daarbij prioriteiten gedefinieerd. Wat het hoogst op het lijstje staat, daar moeten we de komende jaren het zwaarst op inzetten. De doelen die u hier ziet, zijn de doelen voor 2020. En dus is de vraag: hoe gaan we nu op weg naar die doelen van 2020? Mix van vrijblijvende stimulansen en niet vrijblijvende instrumenten/maatregelen 8

9 Doel diergezondheid en welzijn vanuit FC
Diergezondheid en –welzijn van de koeien is geaccepteerd door maatschappij, markt en veehouder

10 Resultaat Langere levensduur (levensproductie)
Lage afvoer en sterftepercentage Natuurlijke niveaus dierziektes (beheersen van dierziektes) Acceptabel antibioticagebruik Acceptabel welzijn


Download ppt "Waardecreatie met een Duurzame Zuivelketen"

Verwante presentaties


Ads door Google