De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

uit je publicatiepartner?

Verwante presentaties


Presentatie over: "uit je publicatiepartner?"— Transcript van de presentatie:

1

2 uit je publicatiepartner?
Hoe haal je het maximum uit je publicatiepartner? 1 Waarom een magazine uitbesteden? 2 Wat uitbesteden? 3 Hoe zoek je een partner? 4 Wat kost uitbesteden? 5 Hoe werken met een externe partner? 2

3 1 Waarom uitbesteden? Tendens naar professionalisering en uitbesteding
Er blijven valkuilen Custo als quality label 3

4 2 Wat uitbesteden (1)? Modulair: Oriëntatieadvies
Inhoudelijk en visueel concept Redactie en vertaling Vorm en beeld Advertentiewerving Druk Evaluatie Online-media Redactieopleiding Abonneebeheer Enz 4

5 2 Wat uitbesteden (2)? Wat eerst uitbesteden?
Wat splits je en wat niet? Wat met verzending? Online Advertenties Evaluatie: Custometer (zie binnenkort custo.be) + kwalitatief onderzoek 5

6 3 Hoe zoek je een partner (1)?
Overheidswetgeving Verschillende procedures: onderhandeling, raamovereenkomst, beperkte offerteaanvraag, open offerteaanvraag, aanbesteding Gunningscriteria: laat voldoende ruimte voor kwaliteit Meer info: • Initiatietekst overheidsopdrachtenregelgeving: www2.vlaanderen.be/overheidsopdrachten > downloads > initiatietekst • Meer info: Draaiboek overheidsopdrachten Communicatie (mei 2007) van Vlaamse overheid – vraag aan via 6

7 3 Hoe zoek je een partner (2)?
Wat voor spelers in de kwaliteitsmarkt? Onafhankelijke bedrijven Bedrijven verbonden met grote uitgeverijen Bedrijven verbonden met reclamebureaus 7

8 3 Hoe zoek je een partner (3)?
Bureaucompetitie Toets doel en mogelijkheden af bij je chefs Reduceer tot drie bureaus Stel selectieteam snel samen en maak volledige timing Geef de bureaus een omstandige briefing, ook mondeling Geef genoeg tijd: 4 weken creatief + 4 weken indien ook strategisch 8

9 3 Hoe zoek je een partner (4)?
Bureaucompetitie (vervolg) Vraag alleen creatieve of strategische voorstellen indien nodig: soms zijn 3 casetoelichtingen en een grondig gesprek over methodiek een betere selectiebasis Pitchvergoeding: helft kostprijs: euro Presentaties: geef genoeg tijd (1,5u) Onderhandelingen: breder dan prijs: afstemming Beslissingsvergadering: hou alle criteria in het oog, vermijd mechanistische prijsquotering, kies een bureau en niet een voorstel 9

10 4 Wat kost uitbesteden? Bekijk het hele plaatje: interne personeelskost, externe winst op kwaliteit, return on investment, efficiëntie, continuïteit, enz Prijs hangt samen met veel factoren. Creatie (redactie, vorm, beeld, coördinatie): meestal minimaal euro per nummer + druk en verzending 10

11 5 Hoe werken met externe partner?
Heldere afspraken: taakverdeling, procedure, kwaliteits- en serviceparameters, timing Erken en gebruik elkaars deskundigheid Blad moet constant evolueren: vermijd routine Evalueer professioneel en durf herbronnen met dezelfde partner 11

12 Dank voor je aandacht Graag je vragen en opmerkingen!
Binnenkort op in pdf: De bureaucompetitie Praktijkgids bij het uitbesteden van customer media 12

13


Download ppt "uit je publicatiepartner?"

Verwante presentaties


Ads door Google