De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Zorg Prestatie Monitor “Patiënt ervaring metingen”

Verwante presentaties


Presentatie over: "Zorg Prestatie Monitor “Patiënt ervaring metingen”"— Transcript van de presentatie:

1 Zorg Prestatie Monitor “Patiënt ervaring metingen”
NVH – 29 september 2014 Zorg Prestatie Monitoren (Continu) meetsystemen die kwaliteit en prestatie van zorgaanbieder en zorgverleners inzichtelijk maken

2 Agenda 29 september 2014 Qualizorg
Patiëntervaring in relatie tot kwaliteit? Waar bestaat “kwaliteit uit” en wat is de volgende stap? Patiëntervaring binnen de zorg? Wat levert het u op? Waartoe beperkt zich uw inspanning? Hoe krijgt u inzicht in uw resultaat? Vragen, meer informatie en aanmelden?

3 Even voorstellen Qualizorg
Ontstaan in 2010; Rechtstreeks werkzaam voor zo’n zorginstellingen en ruim zorgverleners (paramedisch, huisartsen, kraamzorg, apothekers, gezondheidscentra, zorggroepen, gezondheidscentra, ziekenhuizenetc.); Samenwerking met diverse onderzoeksinstituten: Stichting Miletus, NPCF, IQ healthcare, verzekeraars, etc. (werkzaam voor ziekenhuizen, VVT, GGZ, etc.); Geautomatiseerde, continu meetinstrumenten, projectmatige dataverzameling en online benchmark en resultatenmonitoren (patiëntervaring en zorginhoudelijke indicatoren); Qualizorg meet volledig objectief en onafhankelijk, volgens de geldende richtlijnen Uitgebreid beleid op informatiebeveiliging en privacy borging gebaseerd op NEN 7510, ISO door CIIO geaccrediteerd volgens de richtlijnen van het Zorginstituut; Gedegen en bewezen infrastructuur: gespecialiseerd in online en schriftelijke dataverzameling, hoge mate van ICT; Datawarehousing (TTP); 20 werkzame personen.

4 Patiëntervaring in relatie tot kwaliteit
Definities: TEVREDENHEID: Een gemoedstoestand waarbij het individu niet meer verlangt dan er reeds aanwezig is. ERVARING: vorm van kennis die mensen in de praktijk opdoen. KWALITEIT: “hoedanigheid” of, meer toegespitst, “eigenschap”. Dus de vorm van kennis die de patiënt / klant in de praktijk op doet wordt als een belangrijke eigenschap gezien!

5 Kwaliteit = Triple aim Uitkomsten worden bepaald door ervaring / kwaliteit van leven / verhelpen van klachten / verminderen van kosten / verhogen doelmatigheid.

6 Patiëntervaringsonderzoek binnen de zorg

7 Wat levert het u op? Verbeterinformatie Externe Transparantie
Human resource Marketing Profilering Bench learning Eigen inzichten

8 Uw inspanning ? Aanmelding via website (10 minuten eenmalig)
Automatisch gegenereerde overeenkomst per . Activeringsmail per met handleiding, informatie privacy, accountgegevens, etc. 2. Activeren in software (30 minuten eenmalig) Instellen en activeren Informeren, enthousiasmeren en toestemming vragen patiënt (30 – 60 seconden) adres patiënt noteren Gegevens (automatisch) verzenden Inzicht en sturen (bijvoorbeeld 1 uur per kwartaal) Maar zo vaak u wilt; hoe belangrijk vindt u de feedback van uw klant en voor welke doelen wilt u het gebruiken. Rapportage Widget, certificaat, etc. Twee wekelijkse activiteiten Ondersteuning? Documenten, posters, flyers, en support

9 Inzicht in uw resultaat!

10 Bedankt voor uw aandacht
Vragen? Aanmelden: Meer informatie: Ketentest pilot: Pro software en Skin admin gebruikers? Rutger van Zuidam Qualizorg BV

11 Uitleg wervingsproces
Ondersteunende documenten Informatie privacy wetgeving Informatiebrief Nederlands (met mogelijkheid inclusie) Handleiding voor instellen in epd (voorbeeld) of upload (voorbeeld) Inclusie instructie Flyer / Poster Uitnodiging onderzoek in Nederlands, Engels, Arabisch en Turks Deze documenten zijn door NVH naar eigen inzicht naar huisstijl te vertalen.


Download ppt "Zorg Prestatie Monitor “Patiënt ervaring metingen”"

Verwante presentaties


Ads door Google