De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

AA-team® AutoAssistentie bij autopech

Verwante presentaties


Presentatie over: "AA-team® AutoAssistentie bij autopech"— Transcript van de presentatie:

1 AA-team® AutoAssistentie bij autopech 088-112.112.1
Visie gepresenteerd door AA-team AA-team® AutoAssistentie De nieuwe weg bij autopech AA-team Hulp altijd dichtbij

2 - Hulprechten verzekeraars bepalen bergingsbeleid
Visie gepresenteerd door AA-team - Hulprechten verzekeraars bepalen bergingsbeleid

3 - HoofdWegenNet aanbesteding door SIMN
Visie gepresenteerd dor AA-team - HoofdWegenNet aanbesteding door SIMN

4 - OnderliggendWegenNet toewijssysteem alarmcentrales
Visie gepresenteerd door AA-team - OnderliggendWegenNet toewijssysteem alarmcentrales

5 - Geen vrije marktwerking in berging 99,99% a.c.’s
Visie gepresenteerd door AA-team - Geen vrije marktwerking in berging 99,99% a.c.’s

6 Visie gepresenteerd door AA-team
Hulprechten Berging is een hulprecht – welke niet onder de WA plicht valt - maar wat “gratis” aangeboden wordt door bijna 100% van alle verzekeraars. Eind jaren zestig en begin jaren zeventig mede in het leven geroepen omdat er een algemeen belang meegedeind was. De NMa achtte in 1999 het algemeen belang ondergeschikt aan de marktwerking en verbood het daar uit ontstane bergerssysteem voor het OnderliggendWegenNet (minder spoedeisend). Onder de bergers moest marktwerking komen. De alarmcentrales hebben echter het totale wegennet aanbesteed, zowel onderliggend als hoofdwegennet. Als reactie daarop is een groep bergers processen begonnen over de dominante rol van de alarmcentrales. Tot hadden de alarmcentrales ontheffing voor samenwerking op het HoofdWegenNet. Namens Stichting Incident Management Nederland hanteren alarmcentrales voor het HWN een aanbestedingssysteem welke toegespitst is op de laagste aanbieder en niet voor de snelst aanrijdende. Het doel van Incident Mangement wordt hierdoor niet nagestreefd. Voor het OWN hanteren de alarmcentrales een toewijssysteem en zijn hierdoor in staat de markt te verdelen, wat gezien de getoonde marktaandelen een belemmering kan gaan vormen in zowel de innovatie als het bestaansrecht van bergingsbedrijven.

7 Marktwerking oplossing - risicospreiding
Visie gepresenteerd door AA-team Marktwerking oplossing - risicospreiding Er is sprake van marktwerking als aanbieders in een vrije markt met elkaar concurreren en de kopers op deze markt kiezen voor de beste prijs/prestatie verhouding, waardoor aanbieders wel verplicht zijn zoveel mogelijk kwaliteit te leveren tegen minimale kosten. AA-team is van mening dat de consument als eindgebruiker, een gestructureerde keuzevrijheid zou moeten krijgen in de keuze van een ‘erkende’ berger. Politie en andere zaakwaarnemers zouden op het OWN al kunnen beginnen met het vragen naar een hulprechten - pas en of (groene)kaart. De groene kaart zou uitgebreid kunnen worden met AA-team GHOR-regio nummers. Zaakwaarnemers bellen dan één nummer en komen direct in contact met de statisch dichtstbijzijnde berger, welke mede inzicht moet krijgen in de dynamisch snelst aanrijdende berger. De marktwerking zal zich uiteindelijk los gaan weken van de nu huidige martktverdeling, de cutthroat competitie zal hierdoor verminderen, de samenwerking onder de bergers zal verbeteren, met als uiteindelijk resultaat een efficiënt bergersnetwerk, wat Incident Management op zowel onderliggend als bovenliggend ten goede zal komen, met een marktwerking waar ook de aanbieders van andere hulprechten aan bod kunnen komen.

8 Hulprechten aanbieders
Visie gepresenteerd door AA-team Hulprechten aanbieders Klant kiest wat het eerste in hem opkomt

9 SchadeServicePas - Landelijk (uniek) alarmnummer
Visie gepresenteerd door AA-team SchadeServicePas - Landelijk (uniek) alarmnummer - OVN meldcode voor eigen regio(keten – filialen) - Upgraden (tijdelijke) hulprechten per kenteken - Duo gebruik andere kentekens van klant (NL) - Klanten terug naar uw werkplaats - Via software gegevens van factuur gebruiken - Via export bestand alle klanten aanmelden

10 AA-team faciliteert afspraak tussen berger en opdrachtgever
Visie gepresenteerd door AA-team AA-team faciliteert afspraak tussen berger en opdrachtgever

11 AA-team: AutoAssistentie-team
Visie gepresenteerd door AA-team AA-team: AutoAssistentie-team - Opgericht in april 2004 naast bergingsbedrijf (v.a. 1978) - 6 jaar ervaring met samenwerking, planning en ontwikkeling zelfstandige BV en Coöperatie - Positie van ondernemer versterken door open marktwerking - Onafhankelijk alternatief voor huidige systemen

12 Alarm Platform - Multichannel Alarm Platform
Visie gepresenteerd door AA-team Alarm Platform - Multichannel Alarm Platform - Één der grootste in BeNeLux - 10 G lijnen ( gesprekken per uur) (*) - Incidentnummer - vastleggen registratie - Snelweg, postcode of woonplaats intoetsen - spreken - Doorschakeling naar regionale meldpunten(*) - (*) In gebruik /

13 Visie gepresenteerd door AA-team
Het Alarm Platform houdt de lijnen kort. De boodschap komt één op één door.

14 - Plaatsnaambellen direct contact in de regio
Visie gepresenteerd door AA-team - Plaatsnaambellen direct contact in de regio

15 10 mei j.l. in Dordrecht Samenwerking? Goed geregeld!
Visie gepresenteerd door AA-team Goed geregeld! 10 mei j.l. in Dordrecht Samenwerking?

16 Bedankt voor uw aandacht!
Visie gepresenteerd door AA-team Bedankt voor uw aandacht!


Download ppt "AA-team® AutoAssistentie bij autopech"

Verwante presentaties


Ads door Google