De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing vandaag en morgen

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing vandaag en morgen"— Transcript van de presentatie:

1

2 Marketing vandaag en morgen
Hoofdstuk 1 Marketing vandaag en morgen Hoofdstuk 1 Marketing vandaag en morgen

3 Principes van Marketing Hoofstuk1
Het Nike verhaal Principes van Marketing Hoofstuk1

4 Definitie van marketing
06/04/2017 Definitie van marketing “Marketing is een sociaal management proces waarin individuen en groepen verkrijgen waar zij behoefte aan hebben en wat zij wensen, door producten en waarde te creëren en deze met anderen uit te wisselen (ruil)”.(Kotler) "Marketing is een functie binnen organisaties en een verzameling van processen voor het creëren, communiceren en leveren van waarde voor klanten en voor het beheersen van de klantrelatie op manieren die gunstig zijn voor de organisatie en haar stakeholders” 2004 officiële AMA definitie bron: Accent ligt op: • creëren en overbrengen iets waardevols • opbouwen zinvolle relaties met klanten. © Economie Leer Kracht 2011

5 De marketingmix: combinatie van instrumenten voor invullen marketingbeleid

6 Principes van marketing – Hoofdstuk 1
Waarde voor de klant Principes van marketing – Hoofdstuk 1

7 Behoefte/ waarde voor klant?
Principes van marketing – Hoofdstuk 1

8 Principes van marketing – Hoofdstuk 1

9 Ontwikkeling van marketing denken (1e fase: one to many)
06/04/2017 Ontwikkeling van marketing denken (1e fase: one to many) : Product en productievisie product zo goed en goedkoop mogelijk produceren. klant komt vanzelf naar verkooppunt. (Sellersmarket) Ford: “je kunt alle kleuren krijgen, als het maar zwart is” : Verkoopgeorienteerde visie meer te koop dan wordt verkocht producent zoekt klant Promotie: Reclame 1950-nu: marketing visie Aandacht voor wens klant d.m.v. de 4P’s. Segmentatie (opdelen) en differentiatie (aanpassen) Marketingafdeling Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Planet, People, Profit © Economie Leer Kracht 2011

10 Principes van Marketing Hoofstuk1
Ontwikkeling van marketing denken (2e fase: one to one) 2000: Internet Principes van Marketing Hoofstuk1

11 1900 1930 1960 1975 nu

12 Wat kan er gemarket worden?
Materiële goederen Diensten Ervaringen Gebeurtenissen Personen Plaatsen Organisaties Informatie Ideeën Principes van marketing – Hoofdstuk 1

13 Waarde halen uit klanten (CRM)
Klanttrouw en klantretentie Klantaandeel vergroten Customer lifetime value (klantwaarde) Customer equity opbouwen Principes van marketing – Hoofdstuk 1

14 Het nieuwe marketinglandschap
Duurzaamheid Non-profitmarketing De elektronische markt, internet Mondialisering / globalisering Principes van marketing – Hoofdstuk 1

15 Principes van marketing – Hoofdstuk 1
Marketing anno nu Principes van marketing – Hoofdstuk 1

16 Principes van marketing – Hoofdstuk 1

17 Vakorganisaties en tijdschriften
Tijdschrift voor Marketing Journal of Marketing Harvard Business Review Principes van marketing – Hoofdstuk 1

18 Principes van marketing - Hoofdstuk 3
Matrix van de Boston Consulting Group Principes van marketing - Hoofdstuk 3

19 Principes van marketing - Hoofdstuk 3
General Electric Matrix Marktaantrekkelijkheid hoog midden laag laag midden hoog Concurrentiepositie Principes van marketing - Hoofdstuk 3

20 Groeimatrix Ansoff Product bestaand nieuw Markt marktontwikkeling
bestaand nieuw Markt marktontwikkeling diversificatie hoog Risico laag marktpenetratie productontwikkeling

21


Download ppt "Marketing vandaag en morgen"

Verwante presentaties


Ads door Google