De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Doel van deze presentatie!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Doel van deze presentatie!"— Transcript van de presentatie:

1

2 Doel van deze presentatie!
Inzicht geven in wat een “beeld” bestek is. Hoe verloopt de toetsing op de uitvoering van het “beeld” bestek?

3 Inhoud Hoe werken we nu? Wat is een “beeld” bestek?
Hoe gaan wij werken? Uitleg schouw!

4 Hoe werken we nu? Frequentie bestek Uren op afroep
Onderhoudwerkzaamheden door de eigen dienst

5 Hoe werken we nu - beplanting
Bestek Onkruidvrij maken x per jaar Snoeien overhangend groen 1x per jaar Verwijderen zwerfvuil x per jaar

6 Hoe gaan wij werken? “beeld” bestek in combinatie met frequentie
werkzaamheden B niveau (basisniveau) Per 1 juli 2008

7 Wat is een beeldbestek? Is een beschrijving waarin het doorlopende resultaat staat beschreven. Het gewenste kwaliteitsniveau is in beeld weergegeven.

8 Verschil frequentie- en beeldbestek
Een “frequentiebestek”: Verantwoordelijkheid bij opdrachtgever; Sturen op frequentie planning; Ongelijkmatig beeld. Een “beeldbestek”: Verantwoordelijkheid bij aannemer; Sturen op eindresultaat = beeld; Gehele onderhoudsperiode gelijkmatig beeld.

9 Pilot beeldbestek Batau Noord
- Waarom Batau Noord? NieuwegeinGroen uitgevoerd - Augustus 2007 t/m juni 2008 - Bewonersschouw Oktober 2007 Raadsschouw Februari 2008

10 Hoe gaan wij werken? Combinatie van beeld en frequentie In beeld:
Dagelijks verzorgend onderhoud - Beplanting en gazons; - Afvalbakken en zwerfvuil; - Onkruidbestrijding; - Klein onderhoud verharding. In frequentie: - Verkeersregelinstallaties; - Onderhoud singels; - Hagen en ruwe bermen.

11 Uitvoering werkzaamheden?
De uitvoering van de werkzaam- heden loopt het gehele jaar door.

12 “Beeld”differentiatie
In het beeldbestek is “beeld”differentiatie mogelijk. Wat vindt het wijknetwerk daarvan? Wij komen bij u langs!

13 Communicatie - Interne organisatie - Wijknetwerken - Bewoners

14 Waarom schouwen? …ten opzichte van
Aan de hand van dit controlemiddel toetsen we: De geleverde beeldkwaliteit van de aannemer en de eigen dienst …ten opzichte van de afgesproken kwaliteit zoals in het beeldbestek staat beschreven.

15 Wat doen we met de uitkomst van de schouw?
Als het werk in orde is  termijn betalen 2. Als het afgesproken beeld niet is gehaald  5 werkdagen hersteltijd  nieuwe schouw  beeld niet gehaald = - boete - en 70 % in mindering brengen van die bestekspost in die betaaltermijn

16 Welke schouwmethoden zijn er?
Aannemersschouw Beleidsschouw Bewonersschouw

17 Aannemersschouw - Doel is na te gaan of de aannemer
zijn werk goed heeft gedaan. - 1 x per maand. Tussentijds schouwen altijd mogelijk! Geen B–kwaliteit  aannemer binnen 5 werkdagen herstellen

18 Beleidsschouw - Doel is objectief beoordelen of er
gerichte verbetermogelijkheden zijn. - Externe partij. - 1 x per jaar.

19 Bewonersschouw - Doel is de beleving van de bewoners te meten en te
bekijken of we op de goede weg zitten. - 1 x per jaar.

20 Uitvoeren beeldmeting
Eerst algemene indruk vormen Gemeten binnen straal van 50 meter van het meetpunt Stilstaan op meetpunt en score invullen

21 Uitvoeren beeldmeting
Bij twijfel daadwerkelijk meten. Bedekking: kleiner of gelijk 40% Bedekking door resten: kleiner of gelijk 25% Max hoogte: kleiner of gelijk aan 30 cm

22 Sluiting Bedankt voor uw aandacht

23


Download ppt "Doel van deze presentatie!"

Verwante presentaties


Ads door Google