De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder

Verwante presentaties


Presentatie over: "Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder"— Transcript van de presentatie:

1 Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Marketing aspecten Oriëntatiefase - adverteren/mailings - PR/PA/Investor Relations - bedrijfsbezoeken/ presentaties - Direct Marketing/ Telemarketing - Electronische media Bekendheid aankoopsituaties Imago - positioneren - marktkeuze - concurrentie - Innovatie - Introducties - Merkenarchitectuur Shortlistfase Preferentiefase Persoonlijke presentatie - persoonlijk/gesprekinhoud - documentatie - presentatie - Accountmanagement - DMU - Uitbrengen bid Beslissing Offerte - omvang, uiterlijk, snelheid - wijze van presentatie - Interne marketing - Change management - TQM - Interne communicatiemiddelen - Intranet After Sales Customer service Bevestiging (herhalingsaankoop) - persoonlijke communicatie - Client Relations/ loyaltyprogramma’s - Extranet Retentie - klantoriëntatie - klantentrouw - life time value - behoudinvestering - klantkwalificatie en -classificatie - klachtenbehandeling

2 Oriëntatiefase De longlist: aantal en vaststelling
Inleiding strategie Oriëntatiefase De longlist: aantal en vaststelling DMU: veranderde/veranderende samenstelling Duijnstee Consultancy

3 Hoe wordt gezocht ? Bekendheid = randvoorwaarde Géén rekensommen
Inleiding strategie Hoe wordt gezocht ? Bekendheid = randvoorwaarde Géén rekensommen Aantal op longlist De “namen” en de “naamlozen” Aankoopsituatie Duijnstee Consultancy

4 Communicatie- menuschijf
Inleiding strategie Communicatie- menuschijf Brochures Beurzen Direct Marketing Sponsoring Aandeelhouders Banken Personeel PR Onderwijs Corporate boodschap Distributiekanalen Internet Ondernemings- Merk Overheid Billboards Arbeidsmarkt TV Pers Concurrenten Marketing-boodschap Fleet advertising Branche organisaties Radio Afnemers Prospects Vakbeweging Dagbladen Public affairs Vakbladen Duijnstee Consultancy

5 Wat communicatie niet kan
Inleiding strategie Wat communicatie niet kan Langdurig inferieure produkten of diensten verkopen Te hoge prijsstelling goedpraten Commodity producten tot iets unieks maken Klachten verspreidingsgraad/over-selling Duijnstee Consultancy

6 De shortlist Longlist: de vaststelling Bekendheid  imago
Inleiding strategie De shortlist Longlist: de vaststelling Bekendheid  imago Lada en Mercedes Positionering: - Waar willen we staan? - Waar staan we? - De keuzes Duijnstee Consultancy

7 koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Marketing aspecten Oriëntatiefase - adverteren/mailings - PR/PA/Investor Relations - bedrijfsbezoeken/ presentaties - Direct Marketing/ Telemarketing - Electronische media Bekendheid aankoopsituaties Imago - positioneren - marktkeuze - concurrentie - Innovatie - Introducties - Merkenarchitectuur Shortlistfase Preferentiefase Persoonlijke presentatie - persoonlijk/gesprekinhoud - documentatie - presentatie - Accountmanagement - DMU - Uitbrengen bid Beslissing Offerte - omvang, uiterlijk, snelheid - wijze van presentatie - Interne marketing - Change management - TQM - Interne communicatiemiddelen - Intranet After Sales Customer service Bevestiging (herhalingsaankoop) - persoonlijke communicatie - Client Relations/ loyaltyprogramma’s - Extranet Retentie - klantoriëntatie - klantentrouw - life time value - behoudinvestering - klantkwalificatie en -classificatie - klachtenbehandeling Duijnstee Consultancy


Download ppt "Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder"

Verwante presentaties


Ads door Google