De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en creativiteit module 6 Identiteit

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en creativiteit module 6 Identiteit"— Transcript van de presentatie:

1 Media en creativiteit module 6 Identiteit
Jaar 2

2 Weekoverzicht 1. Inleiding
In de klas verschillende opleidingen zoeken en verdelen over duo’s Bestuderen modulewijzer Voorbereiden volgende les Maken opdracht 1b en 1c 2. Presenteren in duo’s opdracht 1b en 1c Start maken opdracht 1d 3. Afronden opdracht 1 - Feedback Afronden opdracht 1, verslag en schaalmodel 4. Presenteren van de tuinen op schaal, opdracht 2a, 2b, 2c Start met challenge 5 Challenge 2c tijdlijn Verder met de challenge, 2c 6. Challenge 2d 2e Verder met de challenge, 2d 7. Challenge en uitleg 2e Verder met de challenge, 2e maken 8. Challange en manifest feedback Opdracht 1, 2, reflectieverslag en procesverslag 9. Inleveren opdracht 1 en 2, procesverslag en reflectieverslag 10. Chaosweek

3 Agenda Tijdlijn voorbeelden Opdracht 2e manifest Feedback Huiswerk
Challenge Let op het volgende

4 Voorbeelden van tijdlijnen

5

6

7

8

9 Opdracht 2e Manifest Schrijf een manifest waarin jij je eigen identiteit als online professional verwoord. Gebruik hiervoor als inspiratie je online ervaring als iemand anders. Lees de toelichting over manifest in: ”Toelichting lessen identiteit’’ in de modulewijzer!

10 Manifest, wat is dat?

11 Manifest Een manifest is een beknopte, meestal puntsgewijze, weergave van de stand- en/ of uitgangspunten van een mens of een groep. in Animal farm van George Orwell komt een manifest voor. (4 legs good 2 legs bad) Dogma 95 is ook een goed voorbeeld, Zweedse film makers.

12 Manifest Dogma 95 De eed van zuiverheid
"Ik zweer mij te onderwerpen aan de volgende regels, opgesteld en bevestigd door Dogma 95: Opnames dienen op locatie plaats te vinden. Rekwisieten en decors mogen niet worden toegevoegd Geluid dient nooit los van de beelden te worden gemaakt, of andersom. De camera dient in de hand te worden gehouden. Elke beweging of fixatie die uit de hand kan worden bereikt is toegestaan. De film dient in kleur te zijn. Speciale belichting is niet toegestaan. Het filmformaat is Academy 35 mm. De filmregisseur wordt niet genoemd op de aftiteling. Zo zweer ik mijn EED VAN ZUIVERHEID. Namens DOGMA 95 Lars von Trier, Thomas Vinterberg"

13 Aan de slag! Wie wil eerst? Wie is nog niet geweest?

14 Huiswerk Werk door aan het tot leven brengen van je identiteit!
Vrienden maken, acties uitvoeren, filmpjes online zetten, enz, enz! Meten van effect! Lees de toelichting in de modulewijzer: Identiteit verwoord als manifest en Manifest Maak opdracht 2e, een manifest over jezelf! Print je manifest uit en neem mee: feedback op manifest in les 8!

15 Opdracht 2: Challenge Doelstelling:
inzicht krijgen en ervaren wat aspecten zijn van een identiteit en welke effecten dit heeft het meten en rapporteren van de effecten

16 Opdracht 2: Challenge De opdracht: Wordt individueel uitgevoerd
Bestaat uit 6 onderdelen (a t/m f) Opleveren: Publicatie op online community Presentatie van de resultaten én het proces Manifest Procesverslag inclusief reflectie, tijdsbalk, meetresultaten en conclusies

17 Opdracht 2: Challenge Opdracht: Je nieuwe identiteit tot leven brengen, verzin een goed plan hiervoor Resultaat: Ervaring en inzicht in het je verplaatsen en de meetbare effecten in kaart brengen Grote lijn: Creëer de identiteit Maak de identiteit zo populair mogelijk Verken de grenzen van de identiteit Alles meetbaar maken

18 Opdracht 2: Challenge Produceer een filmpje waarin je je nieuwe identiteit voorstelt Min 1 minuut, max 10 minuten Hulpmiddelen: Sta stil bij wie het persoon is, gebruik hierbij de creatieve technieken van het eerste jaar Denk goed na hoe (achtergrond, geluid, kleding, kleur, plaats, lengte, tekst, informatie, etc) je dit persoon kunt uitbeelden

19 Let op het volgende: Opdracht 1, kruip in de huid van
- Kan de student het verschil tussen identiteit en imago aangeven? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? - zijn de drie beelden treffend gekozen? - Is het schaalmodel passend, beeldend en overtuigend? Opdracht 2, challenge - Komt de identiteit goed uitgedacht over? - Onderbouwd de student het effect van de nieuwe identiteit? - Is de tijdlijn helder en compleet? - Is duidelijk welke aspecten van de identiteit invloed hebben op het effect? - Gaat het manifest over je identiteit (en niet je imago)? Het werk is zakelijk van inhoud en structuur.


Download ppt "Media en creativiteit module 6 Identiteit"

Verwante presentaties


Ads door Google