De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing presentatie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing presentatie"— Transcript van de presentatie:

1 Marketing presentatie
Dennis Nijsten & Markus Schmidt Marketing presentatie

2 Agenda Wat is Marketing De Marketingmix De P van Product
De P van Prijs Vragen

3 Wat is Marketing? Definitie 1: Marketing omvat de – op de markt afgestemde – ontwikkeling, prijsbepaling, promotie en distributie van producten, diensten of ideeën, en alle andere activiteiten om planmatig de afzet te verhogen of transacties te bevorderen, een goede reputatie te creëren en duurzame relaties met klanten op te bouwen, zodat alle partijen hun doelstellingen bereiken. Definitie 2: Marketing omvat alle activiteiten van een organisatie die erop gericht zijn om op winstgevende wijze te voorzien in de behoeften of verlangens van hun afnemers door middel van een ruilproces. Definitie 3: Hoe “smeer” ik iemand iets aan en maak er ook nog winst mee?

4 De Marketingmix De marketingmix is de combinatie en afstemming van de door een organisatie gehanteerde marketinginstrumenten die gericht zijn op één of meer doelgroepen binnen een bepaalde markt. reclame PR ( public relations ) sponsoring - adverteren beurzen kwaliteit, vormgeving service (merk)naam accessoires vestiging locatie voorraad kortingen betalingscondities prijsstelling

5 De Marketingmix

6 De P van Product Definitie Product: Een geheel van materiële en immateriële eigenschappen waarmee een goed of een dienst in een bepaalde behoefte voorziet.

7 Soorten Merken Definitie Merk: Een merk is een naam beeld, of symbool – of een combinatie daarvan – waarmee een organisatie zichzelf en haar producten herkenbaar wil maken voor de consument en zich wil onderscheiden van de concurrentie. A-merk B-merk C-merk Paraplumerk Huismerk AH (euroshopper) , V&D (select), Hema (Miss Helen)

8 Product Levenscyclus

9 De P van Prijs Prijsbepaling:
1. Kostengeoriënteerde prijsbepaling 2: Vraaggeoriënteerde prijsbepaling Prijsbepaling van nieuwe producten: 1. Penetratiepolitiek Afroompolitiek Psychologische prijsbepaling 1. € 7,00 - € 6,95 2. Van – voor prijzen 3. Psychologische (tijdelijke)acties ( Media Markt )

10 Vragen? oivj2008.hyves.nl Bedankt voor jullie aandacht!
Vragen na afloop van de presentatie, neem contact met ons op via Hyves oivj2008.hyves.nl


Download ppt "Marketing presentatie"

Verwante presentaties


Ads door Google