De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en creativiteit module 2 Identiteit

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en creativiteit module 2 Identiteit"— Transcript van de presentatie:

1 Media en creativiteit module 2 Identiteit
Jaar 1

2 Agenda Wat is er in het nieuws? Huisregels Brainstorm identiteit
Modulewijzer Huiswerk

3 Wat is er in het nieuws?

4

5 Waar gaan we het de komende 9 weken over hebben? IDENTITEIT
Sturen op zelf definieren! Het begrip identiteit, wat is het? Wat is het verschil met imago? Wat bepaalt een identiteit? Hoe maak / beinvloedt je een identiteit Hoe herken je een identiteit? Welk effect hebben factoren van een identiteit? Is een identiteit ‘maakbaar’? identiteits diefstal identitetis bepalers identiteit ontlenen aan identiteit en cultuur identiteits crisisidentiteits verwisseling identiteits bewaking identiteits regie en mangement (ethiek) identiteit en rollen Zichtbaar / onzichtbaar Rollen (Culturele) Afkomst... Diefstal van.... Verwisseling van..... Effect op omgeving

6 identiteit identiteit de; v 1 gelijkheid: zijn ~ bewijzen bewijzen dat men de persoon is voor wie men zich uitgeeft 2 eigen karakter vandale.nl 1. het zich bewust zijn van de eigen persoonlijkheid, in zoverre deze zich van een andere onderscheidt 2. in juridische zin: iemand is de persoon voor wie hij zich uitgeeft …. Volgens van dale

7 Identiteit Identiteit & Imago
Identiteit en imago zijn twee verschillende dingen. Niet altijd makkelijk uit elkaar te houden, maar wel van groot belang. Daarom hierbij wat handreikingen.

8 Identiteit De grondslag van het zijn, veel dieper dan het imago en onveranderbaar. De identiteit gaat niet over hoe anderen je zien, maar over hoe je bent. Dit zijn bestaat deels uit je DNA, dat wat je niet kan veranderen, deels uit dat wat je geworden bent, wat je zijn vormt. Je identiteit kan je, met heel veel moeite, leren kennen en doorgronden, maar niet zomaar wijzigen. Het gaat om ‘dat wat van nature in je zit’.

9

10 Imago Dat wat de buitenwereld denkt dat je bent, het is de reflectie van de identiteit. Sturing van het imago kan door middel van aangemeten houding, gedrag en communicatie. Gedrag: je kan aardig (imago) doen terwijl je het niet bent (identiteit), bijvoorbeeld om je zin te krijgen, ben (identiteit) je dan aardig of ben je dan slinks (gedrag)? In-en externe communicatie zijn stuurbaar, ze tonen de buitenwereld wat je wilt tonen. Je kan kiezen voor nette of juist casual kleren om naar een sollicitatie te gaan. Dit is stuurbaar. Hiermee is imago te regisseren en identiteit niet. Je imago kan je, omdat het de reflectie is van de buitenwereld, veranderen, denk hierbij aan een make-over, naamswijziging of imagocampagne.

11 In groepjes uitzoeken:
Modulewijzer leerdoelen Opdrachten Beoordeling Opdracht volgende week

12 Leerdoelen * inzicht krijgen eigen identiteit
* inzicht krijgen in hoe je eigen identiteit terug komt bijv. in je concepten en producten * je kunt je identiteit via woorden en beelden overbrengen

13 Opdrachten 1.1 Visualiseer je identiteit 1.2 Maak een IK-file
1.3 Procesverslag 2.0 Dummy 3.0 Reflectie

14 Beoordeling 2/4/6 + Bonus!

15 Vergeet je dummy niet! Huiswerk Werken aan opdracht 1.1 en 1.2
Kiezen deelopdrachten en planning IK-file Kies een vorm Begin aan je cover Vergeet je dummy niet!

16 Weekoverzicht 1. Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting deelopdrachten. Toelichting op het onderwerp Identiteit Bestuderen modulewijzer, opstellen leerdoelen en actieplan, kiezen deelopdrachten en planning IK-file. Zelfwerkzaamheid opdrachten. Gebruik dummy 2. Werken aan opdracht 1. Presentaties deelopdrachten en feedback Zelfstandig werken aan opdracht, werkzaamheid opdrachten. Gebruik dummy 3. 4. 5 6. Voorbereiden presentatie opdracht. Gebruik dummy 7. Presentaties en feedback opdracht 8 Laatste les opdracht 1 Reflectie voorbereiden. Gebruik dummy 9 Project beoordeling Inleveren alle opdrachten 10 Chaosweek Herkansing Medmec 01

17 Startformulering Mindmap Onderzoek …. Aan de slag!
Bedenk een unieke vorm, hoe de essentie van jouw identiteit wordt weergegeven.

18 Vergeet je dummy niet! Huiswerk Werken aan opdracht 1.1 en 1.2
Kiezen deelopdrachten en planning IK-file Kies een vorm Begin aan je cover Vergeet je dummy niet!

19 Tot volgende week!

20 Dynamic typography op youtube
typography- cigarettes Typography: Thank You For Smoking Pulp Fiction_DOES HE LOOK LIKE A BITCH!? in typography Typolution typography experimental04

21

22

23


Download ppt "Media en creativiteit module 2 Identiteit"

Verwante presentaties


Ads door Google