De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Concept Development – 20 september 2010

Verwante presentaties


Presentatie over: "Concept Development – 20 september 2010"— Transcript van de presentatie:

1 Concept Development – 20 september 2010
HRO – CMD HERFST 2010 Saskia Best Concept Development – 20 september 2010

2 Agenda Gemeenschappelijke Battle RWS Battle Postings Design Boeken
Uitleg wat PD is.

3 Indeling Herfst 30 aug - Start, inhoudelijk en huishoudelijk
6 september - Individuele gesprekjes, Korte pitches Battle of Concepts, DESIGN 13 september - Gemeenschappelijke Battle, Design 14 september - KICKOFF UTRECHT RIJKSWATERSTAAT (middag) 20 september - DESIGN 27 september - Beoordeling BOC pitches + Design 04 oktober - DESIGN 11 oktober - DESIGN 25 oktober - Excursie DUTCH DESIGNWEEK EINDHOVE 01 november - Feedbackles 07 november (zondag) deadline opdrachten, alles online

4 Beoordeling Herfst Essays naar eigen keuze (bv Dutch Design Week per stuk min 1 punt) Eigen opdrachten (per stuk 1 tot 2 punten) Eigen college maken van a tot z (2 punten) Battle (verplicht, 2 punten - ENERGIEMETER) Gemeenschappelijke Battle (1 punt) Grote Huiswerkopdracht (verplicht 1 punt) Rijkswaterstaat (min 2 punten) Wekelijkse postings ( 1 punt)

5 Norman Norman stelt dat er juist op gebied functionaliteit nog veel winst valt te behalen. Hij legt nadruk op emotionale kant van design

6 Norman Twee weken geleden lazen jullie iets van hem

7 3 niveaus van design Visceral Behavorial Reflective

8 Norman We kijken naar een TEDtalk van hem:

9 EN…. Norman By the way: hoe een goed essay er uit ziet LEES:
EN….

10 Lesopdracht Neem twee willekeurige producten/diensten en beschrijf de drie niveaus van design

11 Marti Neumeier Als je het over Design hebt kom je hem vaak tegen

12 Neumeier Welke 3 quotes/taglines zijn voor jou opvallend en waarom?
Een filmpje met uitspraken uit zijn boekje Welke 3 quotes/taglines zijn voor jou opvallend en waarom?

13 Hands on Design: lesopdracht
Hoe kan een productvoordeel (benefit, USP) zonder woorden in een eenvoudig beeld worden uitgedrukt? Kies een willekeurige advertentie en maak een herontwerp “ zonder woorden”

14 Hoe staat het met de gemeenschappelijke Battle?

15 Contest Rijkswaterstaat
Ook hier is research belangrijk Lees de PDF op het blog over contextmapping

16 Contest Rijkswaterstaat
Debriefing Hoe gaan we het aanpakken?

17 Let op Denk aan posting en beoordeling BOC volgende week

18 Tot volgende week! Vragen?


Download ppt "Concept Development – 20 september 2010"

Verwante presentaties


Ads door Google