De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Symetrie is aantrekkelijk. Mensen houden van symetrie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Symetrie is aantrekkelijk. Mensen houden van symetrie"— Transcript van de presentatie:

1 Symetrie is aantrekkelijk. Mensen houden van symetrie
Symetrie is aantrekkelijk. Mensen houden van symetrie. Zoek altijd naar symetrie in het beeld. Symmetrie

2

3 Herhalen mag, maar doe het op een originele manier
Herhalen mag, maar doe het op een originele manier. Teveel herhalen wordt saai. Herhaling

4

5 Hergebruik mag, maar denk hier ook eens aan een andere richting van de onderdelen?

6 Door rotatie en vergroten verkleinen krijg je een dynnamischer compositie.
Variatie

7 Richting Het oog begint altijd links bovenin.
Dus de beweegrichting is zo. Richting

8 Dit is assymetrie, ook prima geschikt
Dit is assymetrie, ook prima geschikt. Deze assymetrie is uitgelijnd op de 1/3 2/3 lijn en daardoor minder als asymetrisch ervaren. A-symmetrie

9

10 Scherpte/ focus (brandpuntsafstand)

11

12

13 Groot en Klein

14 Contrast en daardoor belangrijkheid aangeven van verschillende onderdelen.

15

16 Eyeflow - direction Visuele perceptie loopt van links naar rechts en van boven naar beneden. Aandachtsveld loopt dus diagonaal van linksboven naar rechtsonder. The habits of reading text (from left to right) and watching objects fall (from top to bottom) make these two directions more natural for the visual perception in general and eye movements in particular. This results in the "gravity field" with vaguely diagonal direction (from top left to bottom right) that overlays the page and makes some of the contrast links much easier to follow than others. This inherent directionality of perception should always be taken into account in design. Fig. 8: the company name is either below or on the right from the graphic part - this is easy to explain if we consider that an eye flow always starts from the graphic and lands on the text. Fig. 8: The two most common logo templates suggest the most natural directions for eye flows from images to text

17 Wat is de kijk/ leesrichting in dit plaatje?

18 Is dit universeel? Nee, andere culturen andere leesrichtingen!

19 Eyeflow - direction Je kan Richting ook sturen

20

21

22

23 Slechte compositie Waarom zijn de volgende composities slecht?

24 Opdracht in de les: Gebruik de kennis uit deze presentatie om jouw gelaagde fotomontage aan te passen, zodat het een goede compositie wordt. Denk aan uitsnede, vergroten/ verkleinen, vervagen (filter-blur-gaussian blur) of:


Download ppt "Symetrie is aantrekkelijk. Mensen houden van symetrie"

Verwante presentaties


Ads door Google