De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden

Verwante presentaties


Presentatie over: "Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden"— Transcript van de presentatie:

1 Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
disruption Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden

2 3 stappen Herkennen van de conventie De disruptie De visie

3 organisaties Conventies beperken organisaties
Doorbreken door een radicaal nieuw idee Disruptie kan geen vaste methode zijn Herkenbaarheid is nooit nieuwe visie

4 gestalt Een relatie leggen waar die eerst niet was?
Wij ontdekken alleen dus is het er al Anders zien.

5 voorbeelden Absolut geen drank maar mode
Apple geen rekenmachine maar ontwerper gemaakt voor de creatieve geest Play station een manier van leven en niet alleen een spelletje op de computer Nike niet alleen de sport maar ook de atleet

6 gereedschap Spel staat voorop, kinderen als rolmodellen
Spelregels voor disruption central zones, modellen en tools Convention zone, disruption zone, vision zone, context zone, evaluation zone, allemaal met eigen spelletjes

7 Convention zone, waarom
Convention planets, de onderliggende veronderstellingen voor het merk The purchase funnel, direct marketing tool die aangeeft welke conventionele dynamiek er is.

8 Disruptie zone, met wie en wat als?
Het idee achter het idee, meer hoofden weten meer dan 1 Het wat als proces, stelen van ideeen uit een ander veld Grote wiel idee, opblazen van alternatieven De ladder, multidoelen om rollen in communicatie te exploreren The brand integrity check, controle of ideeen geloofwaardig zijn

9 Visie zone voor wie wanneer?
Corporate prism, kijken naar hoe interne onderdelen van een brand een impact naar buiten hebben Lighthouse, wie wil niet dat een brand een lichtend baken is voor anderen, inplaats van verhulling van problemen The vision grid, helpt het gedrag in kaart te brengen dat het brand de organisatie moet inspireren

10 Connection zone Brand connection wheel, laat relatie zien tussen brand en doelgroep Brand connection clock, nadruk op bewustwording timing met doelgroep Consumer connection wheel,middel om assesment te doen met de natuurlijk relatie met een bepaalde doelgroep The migration matrix, hoe goed kan een brand gepersonaliseerd worden Connection scenario , legt relatie tussen planning en doelen

11 Context zone, hoe Killer business questions, aan het begin door de doelgroep te formuleren vragen Relatie thermometer, diagnostische tool om de diepte van de relatie te meten Conversatie peiler, hoe wordt het brand in een gesprek gebruikt (social media) The brand game, onderzoeks techniek om te onderzoeken wat de dimensies zijn van het brand in de geest van de gebruikers Waterfront check, macro perspectief over potentiele impact van brand in de wereld

12 Evaluation zone, en dan? Evaluation framework, middel om de voorkeurs reactie van de doelgroep in kaart te brengen Idea impact monitor, dient ter exploratie van de grotere impact dat een idee kan hebben op de status van een brand in de marktplaats zowel direct als indirect

13 doel Opwaardering van het product niet de organisatie
Alleen de marketing moet anders Out of the box betekent meer uit de box halen Innovatieve reclames

14 Kunst De organisatie die kunstzinnig moet zijn of esthetisch (leer van de schoonheid) Is bekend dat kunst kritisch is? Kunst als weg naar het schone als goede Kunst zuivert laat het overbodige achter zich Kunst legt niet uit, maar toont zich direct De wereld op zich is niet te kennen, alleen als voorstelling

15 Kunst als wereld van schijn
Via vervreemding een ware wereld leren kennen Spelen met de werkelijkheid om er vat op te krijgen Kunst als simulatie, de Cave Kunst als second life waar je kan beleven wat je wil Kunst destabiliseert en laat zien wat eerder niet onder ogen mocht komen


Download ppt "Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden"

Verwante presentaties


Ads door Google