De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Inhoud: Voorstellen leden van het atelier Werkwijze van het atelier

Verwante presentaties


Presentatie over: "Inhoud: Voorstellen leden van het atelier Werkwijze van het atelier"— Transcript van de presentatie:

1 Adviesrapport Facilitair Bedrijf Service Centrum Drechtsteden “Een zorg minder”

2 Inhoud: Voorstellen leden van het atelier Werkwijze van het atelier
Adviesrapport: - Missie/visie - Productenlijst - Organisatie - Serviceplein Nader uit te werken Vragen?

3 Leden atelier Facilitaire Zaken
Naam Namens gemeente Laurens Mourik Sliedrecht (voorzitter) Louis van Hassel Sliedrecht Arie Koppelaar Sliedrecht Erik Lam Papendrecht Paul van Keulen Hendrik-Ido-Ambacht Adri van Gool ZHZ Hans Plaisier Zwijndrecht Jolanda van der Basch Zwijndrecht (notulen) Marielle Slieker Dordrecht Tinlelot Tjebbes Dordrecht

4 Drechtstede n bestuur NDD+ PFO M BOR Regi e groep Gemee n ten Projectleiding Beleidsgroep Vliegende Projectgroep Kaderstelling br i gade i n richting Atelier X Atelier Y Atelier Facilitaire Zaken

5 Kernwaarden(SCD): -. we zijn een betrouwbare leverancier/ partner voor
Kernwaarden(SCD): - we zijn een betrouwbare leverancier/ partner voor alle regionale afnemers - we binden ons aan vooraf afgesproken, meetbare kwaliteitsnormen - ons inlevingsvermogen is gericht op de wensen en behoeften van onze klanten - we komen onze afspraken na - we zijn als organisatie goed herkenbaar en bereikbaar - we zijn klantgericht, servicegericht en ondernemend - we zorgen voor transparantie - we zorgen voor een adequate procesgang - we staan open voor een goede samenwerking

6 Visie: Het facilitair bedrijf van het SCD wil een betrouwbare, transparante, flexibele en deskundige partner zijn voor de Regio Zuid Holland Zuid en de aangesloten regiogemeenten.

7 Missie: Het facilitair bedrijf van het SCD faciliteert het primaire proces en maakt de werkomgeving als leefomgeving aangenaam.

8 Producten en diensten

9 Huisvesting Onderhoud huisvesting eigenaarsdeel (planmatig en niet-planmatig) * Installatieonderhoud * Bouwkundig onderhoud * Onderhoud vaste voorzieningen * Calamiteiten * overig Onderhoud huisvesting huurdersdeel (planmatig en niet-planmatig) * Overige zaken (vlaggen kantoorpanden bij feestdagen)

10 Huisvesting (2) Onderhoud omgeving huisvesting (planmatig en niet-planmatig) * Terreinonderhoud Beheer (=muteren) huisvesting * (Her)indeling ruimten * Beëindiging ruimten Energie en water * Contractbeheer energie en water * Verbuik energie en water (centrale facturatie)

11 Diensten en middelen (1)
Consumptieve diensten * Bedrijfsrestaurant * Werkplekservice (werkplek en vergader) * Catering bij evenementen * Warme drankenvoorziening * Overige dranken- en versnaperingenvoorziening Risicobeheersing (let op: invulling ondersteuning rampenbestrijding bij verschillende gemeenten afwijkend ingevuld) * Bewaking en beveiliging * Preventie en bestrijding calamiteiten (BHV) * Receptie incl. bemensing (doorverwijzen burgers, ontvangst bezoekers)

12 Diensten en middelen (2)
Schoonmaak en reststoffen * Binnenzijde object * Glasbewassing * Reststoffenverzameling, afvoer en verwerking (ook papier) * Gordijnen / vitrages / luxaflex / zonwering wassen In- en externe verhuizingen * Advies en ondersteuning * Coördinatie en verzorging verhuizingen Repro, post en logistiek * Documentverwerking (postverzorging en logistiek) * Documentcreatie (DTP) * Documentreproductie (repro) * Logistiek (interne en externe distibutie) Verstrekken van in- en externe (vergader)ruimte en werkplekken * Klassieke werkplek * Flexwerkplek * Desk sharing werkplek * In - en externe maatwerkplek (directie etc) * In- en externe vergaderwerkplek

13 Diensten en middelen (3)
Verstrekken van benodigdheden en hulpmiddelen * Bemensing telefooncentrale * Bewegwijzering * Bewonerservice (ServicePlein) voor o.a. sleuteluitgifte * kantoorartikelen * Dienstfietsen * Groenvoorziening * Kunstvoorziening * Werkplekonderzoek (arbo) * Abonnementen Ondersteuning bij huwelijken

14 Facilitair Management
* managementfunctie * beleid en advies * utivoering (bedrijfsbureau) * advisering bij projecten * risico-, informatie en kwaliteitsmanagement

15 Te beheren gebouwen…….

16 Benaming Functie Aantal mdws. Adres Papendrecht Gemeentehuis Papendrecht stadswinkel/ kantoor 200 Markt 22 Papendrecht Sporthallen /theater onder voorbehoud Hendrik-Ido-Ambacht Gemeentehuis Henrik-Ido-Ambacht 160 Weteringsingel 1 Hendrik-Ido-Ambacht Brandweerkazerne kazerne 6 Krommeweg 1 Hendrik-Ido-Ambacht Projectbureau de Volgerlanden Kantoor 22 Antoniuslaan 1 Hendrik-Ido-Ambacht Sliedrecht Gemeentekantoor Sliedrecht stadswinkel / kantoor 150 (incl. belastingen scd) Industrieweg 11, Sliedrecht Raadhuis representatie/ vergaderlocatie 40% verhuurd Dr. Langeveldplein 30

17 Benaming Functie Aantal mdws. Adres Zwijndrecht Tijdelijke huisvesting Kantoor 220 Stationsweg 41-43 Raadhuis kantoor/representatie 30 raadhuisplein 1 Gemeentehuis kantoor 250 raadhuisplein 3 Gemeente werf kantoor werkplaats Middellijn 1 Dordrecht Stadkskantoor stadskantoor/kantoorpand 800 Spuiboulevard 300, Dordrecht Hellingen 1 en 2 kantoorpand 400 Spuiboulevard 298/ 296, Dordrecht Stadhuis vergaderlocatie / trouwlocatie 2 werkplekken / vergaderzalen Stadhuisplein 1B, Dordrecht t Zeepeart vergaderlocatie 1 werkplekken / vergaderzalen Wijnstraat 113, Dordrecht papeterspad Papeterspad 38, Dordrecht Regiokantoor Kantoorpand 350 Noordendijk 250 Dordrecht

18 Facilitaire zaken Organisatie

19 Voorzieningen/ Services
Beleidsmedewerker/ adviseur FM C Contractbeheerder C Facilitair Manager C Facilitair coördinator D Medewerker bedrijfsbureau C Managementassistent C - Medewerker technische dienst D (uitvoeren (niet-)planmatig onderhoud, bewaken, beveiligen, optreden bij calamiteiten) Coördinator technische dienst D Huisvesting, onderhoud en beheer FM Ruimtebeheer (werk- en vergaderplek) Voorzieningen/ Services Servicecoördinator D Telefoniste, receptioniste C/D Logistiek medewerker (post, logistiek) D Cateringmedewerker D Repromedewerker D Medewerker schoonmaakdiensten D Algemeen ondersteuner (ondersteuning huwelijken etc.) D Coördinator ruimtebeheer D Medewerker arbo-zaken (incl. preventietaak) C Medewerker werkplekinrichting (meubilair, groen, kunst, hulpmiddelen) C Medewerker verhuizingen (incl. (her)verdeling ruimten) C/D

20 Operationele functies
Gebouw A Gebouw B Gebouw C Medewerker TD Medewerker TD en ruimtebeheer Facilitair medewerker Medewerker arbo-zaken Medewerker werkplekinrichting Medewerker verhuizingen Logistiek medewerker Bode Repromedewerker Cateringmedewerker Medewerker schoonmaakdiensten Algemeen ondersteuner Telefoniste Servicemedewerker Receptioniste

21 “Het ServicePlein is de vuurtoren van de organisatie”

22

23 Serviceplein: Eén telefoonnummer Eén digitale ingang Fysieke balie

24 Nog nader uit te werken…. 1. Pluspakket gebouwenbeheer 2
Nog nader uit te werken…. 1. Pluspakket gebouwenbeheer Post en logistiek Telefoniste / receptioniste

25 Organogram Servicecentrum Drechtsteden
Accountmanagement serviceplein en telefoonbalie Bedrijfsvoering salarisadministratie, financiële administratie Verzekeringsportefeuille DIV, BAS/MID Administratie en gegevensbeheer gebouw, restaurant telefoon, voorzieningen werkplekinrichting, beheer helpdesk, netwerkbeheer Gebouw en Infrastructuur p-beleid en advies, LCD juridisch advies, vertegenwoor- diging, bezwaar en beroep, aansprakelijkheid, inkoop Advies en Beleid 1 comm advies en begeleiding middelen en ondersteuning inform en autom. advies AO/IC Advies en Beleid 2 Directeur SCD Clustering van werkzaamheden die te maken hebben met gebouw en werkplekinrichting, incl ICT Koppeling van werkzaamheden in het advies en beleidsproces in twee clusters. Hier aan zijn, per cluster, de met het proces verband houdende uitvoerende en ondersteunende werkzaamheden toegevoegd. Clustering van werkzaamheden in het proces van administratie en gegevensbeheer

26 Vragen ?


Download ppt "Inhoud: Voorstellen leden van het atelier Werkwijze van het atelier"

Verwante presentaties


Ads door Google