De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Op weg naar de projectproducten

Verwante presentaties


Presentatie over: "Op weg naar de projectproducten"— Transcript van de presentatie:

1 Op weg naar de projectproducten
Project en onderzoek Op weg naar de projectproducten

2 inhoud Van analyse naar resultaten en conclusies
Onderzoeksrapport en adviesrapport Van onderzoek naar agogisch product Projectproducten Vragen

3 Van analyse naar resultaten en conclusies
Hoe doe je dat? Hoe heb je dat gedaan tot nu toe?

4 antwoorden

5 Analyse, resultaten, conclusies
Analyse-> vaststellen wat in materiaal besloten ligt, op spoor komen van wat er in het verzamelde materiaal besloten ligt “De jongen weet voortdurend de negatieve aandacht van zijn ouders op zich te vestigen door rotstreken uit te halen” = uitkomst analyse=(deel)resultataat onderzoek

6 Resultaat en conclusies 1
Is niet hetzelfde Heeft wel met elkaar te maken Wie kan het zeggen?

7 Resultaat en conclusies 2
Resultaten (uitkomsten) vormen de basis voor de conclusies Conclusies zijn eigenlijk de antwoorden op de vraagstelling/subvragen/deelvragen aan de hand van de resultaten In de resultaten op zoek naar het antwoord op vraagstelling/subvragen/deelvragen

8 Onderzoeksrapport & adviesrapport/nota 1
Is niet hetzelfde! Wat is verschil? En wat is het gemeenschappelijke? Tip: P boek De bijlages bij mijn mail

9 Onderzoeksrapport & adviesrapport/nota 2
Je informeert anderen over wat je te weten bent gekomen Adviesrapport-> Je geeft op basis van wat je te weten gekomen bent aanwijzingen voor het doen/handelen

10 Onderzoeksrapport 1 Voor wij verder gaan: Iedere projectgroep doet onderzoek, maar lang niet iedere projectgroep moet een onderzoeksrapport maken

11 Onderzoeksrapport 2 Wanneer maak je een onderzoeksrapport?
Als dat moet van de opdrachtgever (moet dan vastliggen in beslissingformulier 2 over de projectproducten) Als groep dat graag wil

12 Onderzoeksrapport 3 Wij bekijken de fragmenten uit de 2 bijlages
Wat valt op? Wat is het verschil tussen het kwantitatieve en kwalitatieve fragment?

13 Onderzoeksrapport 4 Inhoud en opbouw
Pagina 123 boek Vragen daarover?

14 Onderzoeksrapport 5 voorbereiding
Doelgroep: wie zijn de lezers? P Uitvoerders, leidinggevenden, managers, anderen? Wat willen die vooral weten? Meestal vooral de resultaten en wat dat voor hun betekent, meestal geen hele verhalen over hoe onderzoek opgezet en verlopen is

15 Onderzoeksrapport 6 voorbereiding 2
Stel met elkaar de globale indeling vast mbv pagina 123, m.a.w. pas dit toe op jullie rapport met in achtneming van vorige dia Stel met elkaar de globale inhoud vast met behulp van steekwoorden Maak een taakverdeling

16 Onderzoeksrapport 7 schrijftips
Schrijf uit aan de hand van de steekwoorden Zorg dat je al het benodigde materiaal daarvoor bij de hand heb Let bij het eerste uitschrijven nog niet op zinsopbouw, spelling e.d. maar focus op opschrijven van wat er moet komen te staan Leg voor aan ander groepslid Perfectioneer tekst qua stijl, nederlands e.d.

17 Adviesrapport 1 Wat was ook weer het verschil?
Wij kijken naar een adviesrapport Wat komt er in dit adviesrapport aan de orde?

18 Adviesrapport 2 Inhoud/onderdelen
Baseren op resultaten onderzoek Maar Geen herhaling onderzoeksrapport: essenties daaruit Adviezen: aanwijzingen handelen, concreet, praktisch en haalbaar

19 Van onderzoek naar agogisch product 1
Hoe doe je dat? Hoe doen jullie dat? Hoe ben je van plan dat te doen? Hoe heb je dat gedaan?

20 Van onderzoek naar agogisch product 2

21 Van onderzoek naar agogisch product 3
Metafoor: de zak van sinterklaas

22 Van onderzoek naar agogisch product 4 (bouwstenen product)
In de zak gaan: Conclusies onderzoek Opgedane ideeen over product tijdens onderzoek De beschrijving van het product en de operationele en functionele eisen agogisch product Jullie creativiteit Jullie know how als bijna afgestudeerde mwers

23 Van onderzoek naar agogisch product 5
Op grond van het schudden van de zak ontstaan de contouren van het product Las eventueel een groepmind map ronde in Schets met elkaar de contouren en wordt het eens met elkaar over deze contouren Vul het dan zo concreet mogelijk in Pak de operationele en functionele eisen erbij Stel vast wat er gebeuren moet (jullie moeten doen) om het voor elkaar te krijgen

24 Projectproducten Verplicht vanuit school
Verplicht voor de opdrachtgever Vragen erover? Toelichting bij schriftelijke verantwoording: bijlage is vb vormgeving

25 Logistiek beoordeling
Mail over gezonden Vragen over mail?

26 n.a.v. dit werkcollege? Anderszins?
Vragen en zeggen n.a.v. dit werkcollege? Anderszins?

27 Sukses met de afronding van jullie projecten!
Vaarwel en bedankt Sukses met de afronding van jullie projecten!


Download ppt "Op weg naar de projectproducten"

Verwante presentaties


Ads door Google