De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent

Verwante presentaties


Presentatie over: "NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent"— Transcript van de presentatie:

1 NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent
NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent! José Eggink 20 juni 2011 testje!

2 NOH-I Voor wie? Waarom? Start ? 18 jaar en ouder (open inschrijving!)
Werkzaam in de ICT (minimaal 2 jaar)..leven lang leren! Mbo-3/4 niveau of hoger Waarom? Leren waar je wilt, wanneer je wilt, met behoud van groepsbinding en met inbreng van wat je geleerd hebt Start ? September 2011 op 4 locaties

3 Flexibel Thematische opbouw
hbo-bachelor= 8 themasemesters, student schrijft in per thema, volgorde niet vast, stapeling van themacertificaten Inbrengen verworven competenties door AVC procedure Blended Learning=mix van f2f en online leren meer controle student over wanneer en waar hij studeert inspelen op verschillen grotere toegankelijkheid tot leermaterialen wederzijdse versterking

4 Blended Learning Doorlooptijd themasemester 20 weken: f2f tweewekelijks (10 x), online tweewekelijks (10 x), continu online leren. F2f: aanbieden stof, groepswerk OS geroosterd: verwerken stof, jit-instructie/demo/flitscollege, groepswerk Online continu: coaching f2f Start slot (assess-ment)

5 Leeromgeving, tools Leeromgeving = Σ tools Elektronische leeromgeving
Moodle Virtual Classroom Elluminate AVC ConnectICuT Lecture Capturing diversen Online evaluatie Moodle, Olé Samenwerking Elluminate, social software

6 Moodle Meer controle over wanneer en waar studeren … Bronnen:
doc, ppt, map, website, video Activiteiten: Enquete, Wiki Virtuele klas: Elluminate

7 Elluminate Elluminate virtual classroom whiteboard video, ppt, surfen
applicaties delen samenwerken sessies opnemen en afspelen

8 Connecticut Welke competenties moet ik aantonen?
Inbrengen wat je al weet en kunt, individuele studietrajecten … Welke competenties moet ik aantonen? Welke competenties heb ik al? Hoe kan ik competenties aantonen? Procedures voor intake en AVC (digitaal ondersteund) om competenties aan te tonen

9 Ervaringscertificaat
EVC/Intake (AVC) Na de poort Voor de poort EVC Procedure Ervaringscertificaat Inschrijven Intake procedure Themasemesters Bachelor diploma N J

10 AVC AVC: Assessment Verworven Competenties
1 2 3 AVC: Assessment Verworven Competenties EVC: welke NOH-i competenties kun je aantonen? Gaan we voorlopig niet inrichten! Intake: ben je geschikt voor de opleiding, zou je competenties kunnen aantonen? Themasemesters: welke thema-competenties kun je aantonen? Dit gebruiken we zowel voor als tijdens een thema !

11 NOH-I competenties 3 dimensies: Architectuurlagen Software levensfasen Niveaus Ontleend aan HBO-I platform

12 Competentieprofiel Basis voor consistent ‘toetsen’

13 AVC themasemester Start Mid Eind Semester part or substitute
Mid term AoL Eindassessment Themadelen of vervangend werk J AVC voor semester Competenties aangetoond? N Midterm assessment Start Mid Eind

14 AVC (voor thema) Invullen AVCquickscan Inleveren AVCquickscan (=start workflow) Advies: positief nodig om door te kunnen gaan Bewijsstukken toevoegen (Portfolio=AVCscan) Criteriumgericht interview Advies aan examencommissie Erkenning door examencommissie

15 AVC (binnen thema) Eind assessment analoog aan Start Assessment (=AVC voor thema)  advies aan examencommissie  erkenning Bij Mid assessment geen advies naar examencommissie wel naar student mbt wat en hoe hij moet repareren

16 Flexibel en competent Curriculum: Studeren per module, onderbreking mogelijk Uitvoering: 1 programma, meerdere locaties Ondersteuning: Moodle en Elluminate voor flexibel leren qua plaats en tijd Aanpak aantonen competenties via AVC procedure zowel buiten als binnen thema

17

18 AVC /thema IS Onderwijsonderdeel Ec’s Beroepsproduct
Prestatie-indicator IS in bedrijf Cijfer C1: gemiddelde van rapport (organisatieonderzoek) en tentamen 8 Profiel : functie en ambitie Beschrijving Werkplek/Bedrijf Plan van Aanpak Rapport Organisatieonderzoek Tentamen Ph1.3 Ph1.2 Mh1.1 Ph1.1-2, Mh2.1-3, Mh2.5-6, BpAn1.1-3, SoAn1.3 IS ontwerp Cijfer C2: tentamen Procesmodel Gebruikersinterface Gegevensmodel (ER, relationeel) Midterm assessment: vaststellen wat en hoe student moet herkansen BpOn1.1, SoOn1.1 GiOn1.2 SoOn1.2 IS Project Cijfer C3: rapport 6 Rapport Systeemontwerp SoRe1.1, SoRe1.6 IS bouw Professionele vaardigheden moeten voldoende zijn. Cijfer C4: rapport systeembouw Cijfer C5: tentamen Professionele vaardigheden (portfolio, evaluatierapport en reflectieverslag) Tentamen SQL Rapport Systeembouw Eindassessment Eindcijfer: (C1+C2+C3+C4+C5)/5 Mh1.1,Mh2.5-6, Sw1.1-3,Sw2.3-4,PH2.1-4, SoAn1.3, SoOn1.1,SoOn1.2

19 Intake/inschrijven Invullen Intakescan (vrijblijvend) Inleveren voor advies Intakegesprek Advies (geschikt?, AVC kansrijk?) Inschrijven via digitaal formulier

20 Intakescan

21 Intake workflow


Download ppt "NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent"

Verwante presentaties


Ads door Google