De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Management Drives Naam trainer.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Management Drives Naam trainer."— Transcript van de presentatie:

1 Management Drives Naam trainer

2 Agenda Korte kennismaking met drijfveren Cultuurdiagnose De drijfveren
Groepsdrijfveren Resultaten cultuurdiagnose Vervolgstappen

3 Wat is Management Drives?
Interessante zienswijze Manier om elkaar te (er)kennen Handig en gemakkelijk te hanteren Degelijk instrumentarium Direct, krachtig, to-the-point Makkelijke taal

4 Opmerkingen over Management Drives
Management Drives is geen psychologische test MD-testuitslagen zijn geen beoordelingen, geen waarde-oordelen Juist bedoeld om waardenvrij te hanteren! MD is een instrument om de beschikbare talenten beter te benutten Inzicht waarmee je je werk effectiever kunt doen

5 De Roots Dr. Clare W. Graves (1914 – 1986)
Professor Emeritus Psychology Union College, New York The Emergent, Cyclical, Double-Helix Model Of The Adult Human Biopsychosocial Systems

6 Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans Pools, Roemeens, Hongaars, Russisch

7 Drijfveren in het kort

8 Spanning! mens idee structuur doelen tempo vertrouwen

9 PAARS

10

11 SYMBOLIEK, TRADITIE, IDENTITEIT, TAAL, BINDING, MISSIE, SIGNATURE

12 SYMBOLIEK, TRADITIE, IDENTITEIT, TAAL, BINDING, MISSIE, SIGNATURE

13 Hier een paars filmpje

14 ROOD

15

16 LEF, MOED, DURF, DAADKRACHT, DIRECTHEID, RESPECT, ALERT, ONVERSCHROKKEN, FOCUS

17 Hier een rood filmpje

18 BLAUW

19

20 LOYALITEIT, BETROUWBAARHEID, STRUCTUUR, PRECISIE, DETAIL

21 Hier een blauw filmpje

22 ORANJE

23

24 AMBITIES, DOELEN, APPLAUS, RESULTATEN, SUCCES, COMPETITIE, VOORUITGANG
DESIGN van Sir Norman Foster!

25 Hier een oranje filmpje

26 GROEN

27

28 SAMEN, HARMONIE, DELEN, BETROKKENHEID, EMPATHIE

29 Hier een groen filmpje

30 GEEL

31

32 INZICHT, ANALYSE, ONDERZOEK, CONCEPTEN, MODELLEN, THEORIE

33 Hier een geel filmpje

34 gepercipieerde omgeving reactie brein

35 Positief en negatief

36 Onderwerp Pag. 10 11 23,24 25 Herkennen van drijfveren bij anderen
Reactie op verandering 11 Management en leiderschap 23,24 Motiveren en demotiveren 25

37

38 De statistiek achter drijfveren
Er is geen verband tussen iemands drijfveren en: geslacht intelligentie ras leeftijd Drijfveren geven alleen richting aan het gebruik van intelligentie, sociale en zintuiglijke vermogens; ze zeggen niets over de kwaliteit van die vermogens

39 De logica De logica laat de volgorde zien waarin u uw drijfveren gebruikt. Die volgorde laat zien hoe u denkt, waarneemt en handelt De grootte van de bollen geeft de dominantie van de drijfveren weer Het kleurenbalkje laat de volgorde van dominantie zien. Hoe uitgesprokener het profiel, hoe minder kleuren in het balkje worden weergegeven

40 Logica en gedrag Mensen hanteren hun drijfveren in een individuele volgorde-logica Mensen vinden hun eigen volgorde heel logisch Iedere volgorde is mogelijk en wordt in de praktijk ook gemeten Voor sommige werkzaamheden is de ene volgorde evident beter dan de andere, bij andere maakt het weinig uit mens idee structuur vertrouwen tempo doelen

41 Logica en gedrag

42 De verwerping De meeste mensen zien voor elke waarde wel een nadeel. Dat wordt zichtbaar in de verwerping De verwerping laat eigenlijk zien waar u een hekel aan heeft. Hoe groter de bol, hoe meer negatieve gevoelens rondom een bepaalde drijfveer Zeer sterke verwerpingen geven het beeld van een zekere allergie

43 R-schaal Steeds terugkerende vraag:
Relativeren Relevantie Kiezen wat er werkelijk toe doet Sterk verbonden Identificatie met taak Focus Steeds terugkerende vraag: Is het relevant en zinvol wat we aan het doen zijn? R Zijn we verbonden, voortvarend, ordelijk, resultaatgericht, slim en in harmonie aan het werk?

44 De energiebalans De energiebalans laat zien waar mensen energie van krijgen en waar zij energie op verliezen Hoe groter het teken, hoe sterker het effect Uiterst belangrijk bij de match tussen mens en werk En ook bij de match tussen mens en leidinggevenden en medewerkers

45 Denkstijlen Veel Oranje en Rood: actie Veel Groen en Paars:
gevoel Veel Geel en Blauw: rationaliteit

46 Wat wil een mens in zijn of haar leven?
Oranje / Rood: Iets neerzetten Groen / Blauw: voor anderen iets betekenen Geel / Paars: Het mysterie bevatten

47 Inside out en outside in

48 Metselaars en luchtkastelenbouwers

49 Waarden en tijdsbeleving
verleden heden toekomst

50 Uw testuitslag

51 Dank voor uw aandacht


Download ppt "Management Drives Naam trainer."

Verwante presentaties


Ads door Google