De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009

Verwante presentaties


Presentatie over: "CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009"— Transcript van de presentatie:

1 CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter 2009 19 november 2009
Me, You and Me Over Personal Branding! Dimitri Hubregtse Saskia Best

2 Boeken Als jij een merk zou zijn, Ruud Boer

3 Onderwerpen jaar 1 Kwartaal 1: Crashcourse marketing met de basisbegrippen van marketing, consumentengedrag, doelgroepanalyse, segmenteren, positioneren Kwartaal 2: Product/Merkstrategie, Branding, Personal Branding Kwartaal 3: GEEN MARKETING Kwartaal 4: Purple Cow en Guerrilla Marketing

4 Weekindeling herfstkwartaal Hoorcolleges
HC 1: 18 november HC 2: 25 november HC3: 17 december

5 Kwartaal 1: de basis Jullie kunnen gasgeven, remmen en schakelen Onthou dat positioneren erg belangrijk is voor dit kwartaal

6 Kwartaal 2: Branding Hoe positioneer jij jezelf, wat maakt jou anders dan anderen?

7 Modulewijzer MODULEWIJZER (met opdrachten)VIA STARTPAGINA.CMD.HRO.NL  VAKGROEP CREATIVE MARKETING

8 Filmpje Good old John Cleese

9 Branding Een merk is GEEN LOGO

10 Branding Een merk is GEEN Identiteit

11 Branding Een merk is GEEN Product

12 Wat is een Brand dan wel? Een beetje logo? Een beetje identiteit?
Een beetje product?

13 Vragen? Deze presentatie is te downloaden via startpagina.cmd.hro.nl en dan vakgroep Creative Marketing Succes! 13

14 Wat is een Brand dan wel? Een Brand is niet: WHAT YOU SAY IT IS

15 Wat is een Brand dan wel? MAAR: ITS WHAT THEY SAY IT IS

16 Maar een goed logo of herkenbaar symbool is wel het begin van een herkenbare identiteit

17 Waarom is branding belangrijk?
Mensen hebben te weinig tijd en te veel keuze Veel producten hebben dezelfde kwaliteit en functionaliteit Consumenten kopen vaak op basis van vertrouwen

18 Vertrouwen

19 Schrijf in 5 minuten zoveel mogelijk merken op
EVEN WAKKER WORDEN Schrijf in 5 minuten zoveel mogelijk merken op

20 EVEN KIJKEN HOE GOED JULLIE ZIJN
Wat voor soort merken hebben jullie opgeschreven?

21 Waarom Personal Branding?
Wat voor soort merken hebben jullie opgeschreven?

22 EVEN KIJKEN HOE GOED JULLIE ZIJN
Producten met een merknaam: I-pod van Apple Bedrijf = Merk, zoals Shell Maar ook mensen zoals Oprah Winfrey

23 Nog even een definitie tussendoor
Volgens Philip Kotler is een merk (Engels: brand): "een naam, term, teken, symbool of ontwerp, of een combinatie hiervan, die bedoeld is om de producten of diensten van een aanbieder of groep aanbieders te identificeren en ze te onderscheiden van die van de concurrentie."

24 Wat betekent dat voor Personal Branding?
Mensen associeren je met het “juiste” Het is helder waar je voor staat Je bent je bewust van de manier waarop je communiceert en wat mensen van je te zien krijgen

25 Wat betekent dat voor Personal Branding?

26 Wat betekent dat voor Personal Branding?
Hoe doe je wat je doet? Wat is jouw stijl? Wat zijn je voorkeuren? Wat zijn jouw kernwaarden in het leven? Wat zijn jouw talenten? Vraag je af waar je voor staat, wat jou uniek maakt, wat jou kenmerkt hoe wil je bekend gaan staan?

27 Personal Branding Visie waar verlang je naar, toekomstdroom?
Missie hoe ga je je doel bereiken? Waarden waar sta je voor, waar hecht je waarde aan? Persoonlijkheid wat typeert jou? Belofte wat maak je waar, waar kan men op vertrouwen? Kernconcept jij in 1 of 2 woorden

28

29

30

31 Productniveaus Figuur 13.1 Drie productniveaus

32 Merkmodel

33 Raar?

34 Daar vertelt Dimitri jullie meer over
Pitchen Daar vertelt Dimitri jullie meer over

35 Stelling “Als je een concept of product niet in twee zinnen kunt omschrijven is je concept niet goed genoeg.”

36 Pitchen?

37 Een goede pitch Is kort, bondig, krachtig en overtuigend
Heeft geen powerpoint nodig, maar een krachtig verhaal Kan op 3 manieren Elevatorpitch: 2 minuten Pecha Kucha: 6:40 minuut Reguliere pitch

38 18

39 * Wie ben je? (in elk geval je naam, dat luistert wat makkelijker)‏
* Wat doe je (product, dienst)? * Wie zijn je klanten, wat is je markt? * Hoe ziet je perfecte klant er uit? * Hoe bereik je je klanten? (welke marketing- en saleskanalen wil je hanteren?)‏ * Waarom koopt men bij jou, welk probleem los je op? * Wat zijn je Unique Selling Points? * Wie zijn je concurrenten? (let op: zonder concurrenten, geen markt. Er is altijd directe of indirecte concurrentie, hoe 'uniek of nieuw' je product ook is)‏ * Waarom moeten zij met jou in zee gaan?

40 Pitchen15 Quicktips Fly solo Tell a story
No wimpy words aloud (denk of geloof niet.. Weet!)‏ Oefen (x100)‏ Keep It Simple Stupid Hou de tijd in de gaten Pas op voor humor Pas nog meer op voor trucjes Verwacht de voor de hand liggende vragen Als er iets mis gaat (wat gaat gebeuren) ga keihard door Kijk niet achterom Bereid men voor op wat ze gaan zien Start met wat je gaat doen Don't save the best for last, but don't save weakly.

41

42

43 Presentatietips top 5 5. Gebruik geen Powerpoint (Maak je pitch spannend)‏

44 Presentatietips top 5 5. Gebruik geen Powerpoint (Maak je pitch spannend)‏ 4. Controleer je spelling (Typo's, verkeerde cijfers, aannames leiden af)‏

45 Presentatietips top 5 5. Gebruik geen Powerpoint (Maak je pitch spannend)‏ 4. Controleer je spelling (Typo's, verkeerde cijfers, aannames leiden af)‏ 3. Gebruik korte zinnen (Kopieer dus niet zomaar je concept)‏

46 Presentatietips top 5 5. Gebruik geen Powerpoint (Maak je pitch spannend)‏ 4. Controleer je spelling (Typo's, verkeerde cijfers, aannames leiden af)‏ 3. Gebruik korte zinnen (Kopieer dus niet zomaar je concept)‏ 2. Gebruik steekwoorden (of cijfers, zoals Steve Jobs)‏

47 Presentatietips top 5 5. Gebruik geen Powerpoint (Maak je pitch spannend)‏ 4. Controleer je spelling (Typo's, verkeerde cijfers, aannames leiden af)‏ 3. Gebruik korte zinnen (Kopieer dus niet zomaar je concept)‏ 2. Gebruik steekwoorden (of cijfers, zoals Steve Jobs)‏ 1. Gebruik alleen beelden

48 Valkuilen van het pitchen
Body language & stemgebruik Pakt het? Te lange intro Hulpmiddelen Geef NOOIT handouts van tevoren Kijk NOOIT en te nimmer naar je scherm Voorkomen door voorbereiding. Een goede pitch vereist 100x oefenen.

49 Geloof in wat je vertelt!

50

51 Tot volgende week Same time Same place
Vragen Tot volgende week Same time Same place


Download ppt "CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009"

Verwante presentaties


Ads door Google