De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Case Zeesluis Ijmuiden

Verwante presentaties


Presentatie over: "Case Zeesluis Ijmuiden"— Transcript van de presentatie:

1 Case Zeesluis Ijmuiden
Hoe kiezen we de juiste partners voor dit project?

2 Achtergrondinformatie

3 Achtergrond Toelichten locatie & opbouw sluizencomplex
Dit zijn afmetingen van de kolken Noordersluis 400 meter 50 meter 15 meter Middensluis 220 meter 25 meter 10 meter Zuidersluis 111 meter 18 meter 8 meter Kleine sluis 111 meter 11 meter 3.75 meter - Vaarweg (voor vrachtvervoer, personenvervoer en recreatief verkeer) – Waterkering – Waterhuishouding

4 Achtergrond De grootste sluis, de Noordersluis, bedient meer dan 80 procent van alle lading naar de Amsterdamse haven; Netto breedte: 45 meter; te smal voor de brede schepen in de container- en bulkvaart worden ingezet; Amsterdamse haven is de laatste jaren zo hard gegroeid dat de capaciteitsgrens van het sluizencomplex in zicht komt; Noordersluis dateert van 1929 en is op een termijn van 15 tot 20 jaar aan vervanging toe. -> rond 2016 beschikken over een nieuwe en grotere sluis

5 Nieuwe situatie

6 Project Het zal de grootste zeesluis van Europa worden (500x65x18 m (L,B,D)). DBFM contract tussen 650 en 800 miljoen euro Verwacht wordt dat de bouw in 2013 van start gaat.

7 Actueel Planstudiefase: Na een positief voorkeursbesluit volgt:
proof of concept: welke afmetingen, waar deze komt te liggen, welke bouwwijze is de meest efficiënte etc: technische haalbaarheid milieutoets maatschappelijke kosten en baten analyse (MKBA). Naar verwachting rond de jaarwisseling 2011/2012 afgerond Na een positief voorkeursbesluit volgt: detailuitwerking van de gekozen variant; opstellen van een Milieueffectrapportage start aanbestedingsprocedure voor de uitvoering van de aanleg van de zeesluis -> Voorbereiden op aanbesteding

8 Probleem Hoe kiezen we de juiste partners om deze aanbesteding te winnen?

9 Opdracht Drie groepen Per groep een strategie:
Opportuun: “zorgen dat we bij de laatste drie partijen komen en dan zien we wel” Proces gedreven: “laagste prijs” Relatie gedreven: “hoe zorgen we ervoor dat de klant onze oplossing wil”

10 Opdracht 30 minuten voor de volgende vragen:
Welk beeld heb jij bij de strategie (brainstorm)? Passend bij de strategie, op welke functionele criteria zou je een partner willen selecteren? Op welke softe criteria zou je een partner willen selecteren Welke criteria zijn het meest van belang? Zou je op basis van de strategie en de criteria op een andere wijze op zoek gaan naar partners? Waarom wel/niet? Presenteer bevindingen per groep Toelichting A0 met daarop houvast! Voorbeeld Functioneel: groot/klein bedrijf, specialist of alleskunner, wat is hun strategie, hoeveel mensen in dienst Voorbeeld softe criteria: wat voor type mensen, intentie van de partner, hoe zijn ze georganiseerd, wil je (klein / groot, sterke band / losse, governance, .... )


Download ppt "Case Zeesluis Ijmuiden"

Verwante presentaties


Ads door Google