De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Paperless Douane et Accijnzen

Verwante presentaties


Presentatie over: "Paperless Douane et Accijnzen"— Transcript van de presentatie:

1 Paperless Douane et Accijnzen
Paul Raes, Programma manager geïntegreerde verwerking Douane en Accijnzen Roger Beeckman, projectleider Paperless Douane en Accijnzen 12/12/2005

2 Registratie en Identificatie van Economische Operatoren
Agenda Stand van zaken “Paperless Douane en Accijnzen” Operationalisering “Paperless Douane en Accijnzen” Registratie en Identificatie van Economische Operatoren 12/12/2005

3 PLDA Stand van zaken Analyse SAD volledig Web toepassing
B2G toepassing Planning

4 Analyse Component registratie
Aantal beslissingen dienen nog te worden genomen Component aangifte: SAD aangifte afgerond: Basis informatie verkregen vanwege experten Ontbreken nog validatieregels Financiële component: Zo goed als afgerond Aantal sub-componenten zijn reeds geïmplementeerd en uitgetest. Goederenstromen of goederencomptabiliteit: Analyse wordt beëindigd einde december Stukken zijn reeds in ontwikkeling 12/12/2005

5 SAD Volledig – Web toepassing
Upgrade 1e module wordt opgeleverd 09 januari 2006 Voornaamste aanpassingen: De horizontale en verticale scrolling wordt tot minimum beperkt Een aantal drop downs worden toegevoegd Bijkomende testen op niveau front end Look en feel werd aangepast. Mogelijkheden: Insturen van een SAD aangifte (alle procedures en types) Annuleren van een SAD aangifte Wijzigen van een SAD aangifte 12/12/2005

6 SAD Volledig – B2G toepassing
De volgende versie’s van de MIG-’s zullen op 9 januari 2006 geïmplementeerd zijn: SAD xml 1.8 SAD EDIFACT uitvoer V1.6 Let wel: bepaalde nieuwe velden worden niet gemapt Een overzicht van deze velden zal op site worden geplaatst foutmelding Bijkomende publicaties: Validatieregels zoals aanwezig in de versie van 9 januari 2006 Correlatie tabel XML – EDIFACT – velden enig document Mogelijkheden: Zijn identiek aan de web toepassing. 12/12/2005

7 Planning - Pakket 1 “Paperless Douane en Accijnzen”
Module 1 update Pakket 1 Module 2.1 Pakket 1 Module 2.2 Pakket 1 Module 3 Pakket 1 Go Live Wk48 2005 12/12 2005 26/12 2005 09/01/ 2006 23/01 2006 06/02 2006 20/02 2006 06/03 2006 20/03 2006 03/04 2006 17/04 2006 01/05 2006 15/05 2006 02/01 2006 16/01 2006 30/01 2006 13/02 2006 27/02 2006 13/03 2006 27/03 2006 10/4 2006 24/04 2006 08/05 2006 12/12/2005

8 Inhoud van de modules - module 1 update
Pakket 1 – Module 1 (update) -> 9 januari 2006: SAD normale en vereenvoudigde procedure: insturen, wijzigen, annuleren berekeningen Goederenstroom Customs events Financiële comptabiliteit Klantenrekening (aanschrijven + borgen certificaten) Betalingen teruggaven 12/12/2005

9 Inhoud van de modules - module 2.1
Pakket 1 - Module 2.1 -> 13 februari 2006 Aangiften: Gegevensuitwisseling BIRB Verlegging inzake BTW Goederenstroom: Summiere aangifte Write off (deel 1) Financiële comptabiliteit Klantenrekening (deel 2) Ontvangen betalingen Kas functie 12/12/2005

10 Inhoud van de modules – module 2.2
Pakket 1 – Module 2.2 -> 13 maart 2006: Aangiften: NCTS aangiften Gecombineerde aangiften goederenstroom: Write off (deel 2) transfers Financiële comptabiliteit Bank statements 12/12/2005

11 Inhoud van de modules - module 3
Pakket 1 – Module 3 – 15/04/2006 Statistieken Uitwisselen gegevens met andere autoriteiten 12/12/2005

12 Diversen Wijziging bericht Lyst en afgeleiden ervan (luchtvracht)
Paswoord wordt vervangen door lysthouder ( = firma/magazijncode) Quality review van de MIG’s Opvolgen B2G Alle informatie PLDA te bereiken via: Testen van B2G is heel belangrijk Problem reports: 12/12/2005

13 Registratie en Identificatie van Economische Operatoren
EORI 12/12/2005

14 Economic Operator Registration & Identification
Objective Once only registration Contribution to objectives Customs 2007 Cooperation with other authorities Facilitation of trade Improvement of risk management and client insight Stimulate and foster interoperability and synergy project in other area’s Provide convergence framework for exchange of data between customs administrations for clearance of goods 12/12/2005

15 EORI - Deliverables Study of the As-Is situation
Recommendation for the To Be solution Requirements for the chosen To Be solution System development Process roll out 12/12/2005

16 Study of the As Is situation
Complete questionnaire Contact person in the MS ? Summary of the answers Description of the As-Is situation 12/12/2005

17 Recommendation future registration system
Suggested general approach Strengths and Weaknesses of the proposed solution(s) 12/12/2005

18 Requirements future registration system
Business requirements System requirements Legal requirements 12/12/2005

19 High level planning E-Customs EORI 12/12/2005 1 Questionnaire 2
As-Is study 2 Summary answers questionnaire 3 Recommendation 3 Proposal Recommendation preparation group 4 Requirements 4 Requirements ready for discussion meeting Stop/Go Stop/Go Stop/Go E-Customs 2 3 4 EORI 1 2 3 4 2 3 4 Sept 2005 Oct 2005 Nov 2005 Dec 2005 Jan 2006 Feb 2006 Mar 2006 Apr 2006 May 2006 Jun 2006 Jul 2006 Aug 2006 Sept 2006 Oct 2006 Nov 2006 Dec 2006 Jan 2007 Feb 2007 Mar 2007 Apr 2007 12/12/2005

20 Project organisation E-Customs TCG CPG TRG & EORI-WG TRG1 BE LU RO
Preparation group TCG TRG1 BE LU RO E-Customs CPG TRG2 DE ES BG TRG3 EE FI PT TRG4 FR AT CZ LT LV PL TRG… NL IR HU SE DK SI SK IT GR UK CY MT 12/12/2005

21 EORI Project group BE DE EE FR LT NL SE SK UK
Paul Raes, Sven Forster, Els De Pril DE Stefan Wesp, Karin Birke, Uwe Herchenroeder, Matthias Schreier, Marianne Neumann EE Tiia Lutsoja, Urve Remmik FR Géraud de Bonafos LT Sigitas Dobkevicius NL Jos van den Berg SE Roger Lündström SK Ms. Barbara Lajzová UK Dave Morgan 12/12/2005

22 The Trade Reference group
Limited number of participant: max 5 Representative for the different segments of trade that could be considered from the point of view of registration and identification, i.e. multinationals that have branches in different countries who are active on their turn in more than one country operators acting in a centralized way operators acting from distributed profit centers that do not have juridical independency small and medium sized operators operators established in one country only but with activities in clients and providers spread over many countries. service providers: carriers, handlers, forwarders, customs brokers, … ….. Project meeting of 19/1/2006 will make selection from the received proposals, trying to get a representative mix of the different segments 12/12/2005

23 TRG – expected contributions
Evaluation and comments on the as-is descriptions Active Contribution and proposals for the recommendation the requirements 12/12/2005

24 TRG – resource estimate
Traveling and hotel cost for 2 times a full day (10:00 – 18:00) plenary meeting, possibly with break out groups on partial issues, in March and September An additional meeting before summer holiday might be necessary. This is to be evaluated on the Jan 2006 meeting. 20% – 40% FTE for electronic contribution on proposals: news groups, review of documents, … Information sessions to trade groups you can be considered representative for the represented segment of trade, with feed back and reporting on results to the project group. Contribution to the Trade Contact Group Briefings of April and November 2006: each 2 days preparation (1 man day for electronic exchange spread over 14 days and 1 day meeting) and 1 day for briefing 12/12/2005

25 To do Who do you want to present for the trade reference group ?
Date due : 06/01/2005 12/12/2005

26 Reorganisatie van de processen
12/12/2005

27 Het proces - Invoer 12/12/2005

28 Het proces - Uitvoer 12/12/2005

29 Nieuwe organisatiestructuren
12/12/2005

30 Organigram – Gewestelijke Directie
Centrum Directeur Doelgroepenstrategie Doelgroepenbeheer Gegevensbeheer Klant-behandeling Mobiel toezicht Geschillen Vergunningen en audit Klantcoörd. En adm. En Bkh controle Regiekamer Mobiel toezicht 12/12/2005

31 Organigramme – Bureau Unique
Directeur Enig Kantoor Jurist Reglementair bemiddelaar Toezichtsambtenaar Afdeling Inning Afdeling Aagniftebeheer Helpdesk Team Ontvangsten Team Uitgaven en borgtochten Afsluiting en verificatie Aangifte-behandeling Opvolging aangiften 12/12/2005

32 Nouvelle structure D&A
Gewestelijk Directeur Directeur Enig Kantoor Inning Afdeling Aangifte-beheer Afdeling Inning Andere diensten betrokken bij de aangifte-behandeling Bureaux Bureaux Kantoren Laad en Losplaatsen Team Opvolging aangiften Aangifte op papier Opvolging van de aangiften 12/12/2005

33 Vragen ? 12/12/2005


Download ppt "Paperless Douane et Accijnzen"

Verwante presentaties


Ads door Google