De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

IAM V2 Trendanalyse september 2008 WG 1.

Verwante presentaties


Presentatie over: "IAM V2 Trendanalyse september 2008 WG 1."— Transcript van de presentatie:

1 IAM V2 Trendanalyse september 2008 WG 1

2 V2 kernproject teams: Collega of concurrent
Trendanalyse Vandaag V2 kernproject teams: Collega of concurrent V2 kernproject teams: Situationeel leiderschap Relevantie en relatie met V2 kernproject Trend vs Hype Toetsing > trendsheet presentatie trendrapport Voorbeelden IAM - HvA

3 De V2 kernproject opdracht
Concurrent of collega ? Pitch 1  4 teams ‘strijden’ om het beste concept, de beste wordt gerealiseerd Pitch 2  2 teams werken aan 2 versch. onderdelen vh project, de beste combi wordt gerealiseerd Unit  4 teams werken aan 4 versch. onderdelen vh project BO, CC en TDI: overleg onderling welke strategie je kiest IAM - HvA

4 Voor BO: Jouw rol als PM’er
Trends in leiderschapsstijlen Situationeel leiderschap Instrueren > ouderwets de taken uitdelen Competentie/ambitie/motivatie teamleden : laag Overtuigen > teambuilding (in deze fase zitten jullie nu) Competentie/ambitie/motivatie teamleden : middelmatig Coachen > team werkt relatief zelfstandig Delegeren > als alles vanzelf gaat Competentie/ambitie/motivatie teamleden : hoog IAM - HvA

5 Relevantie van het vak > strategie ! Wat is strategie?
Trendanalyse Relevantie van het vak > strategie ! Wat is strategie? strategie is een bepaling van en keuze uit alternatieven op hoofdlijnen Relatie met V2 project > onderbouwing en diepgang Relevantie van de concepten voor de projectpartner Hoe eigen is het concept aan de problematiek van de opdrachtgever ? IAM - HvA

6 Toetsing > 1 AVV + 2 deliverables SOLO 1. Trendsheet DUO
Trendanalyse Toetsing > 1 AVV + 2 deliverables SOLO 1. Trendsheet DUO 1. Presentatie Jullie analyseren een trend en geven daar een presentatie over. 2. Trendrapport/verslag Jullie schrijven een trendrapport. Wat evt wordt gepresenteerd aan de projectpartner IAM - HvA

7 Trendanalyse > Presentatie
Presentatie over trend : vorm is vrij Criteria: Welke trend behandel je Welke bronnen gebruikte je Beargumenteer waarom dit in jullie ogen een trend is en waarom ze relevant is Analyseer en indexeer volgens de trendpiramide Max. 10 minuten presenteren Max. 10 minuten groepsdiscussie over topic Laten we het vooral leuk houden: verras jezelf en elkaar IAM - HvA

8 Trendanalyse > Presentatie
Bronnen zijn vrij. Voorbeelden: artikel in tijdschrift, documentaire, flyer, column, wiki, jaarverslag, hoofdstuk uit een boek, theaterstuk, blog, online channel, meeting/congres/festival, GoogleLabs Documenteer waar en wanneer je je bron gebruikt hebt en wie de schrijver was IAM - HvA

9 Macro: maatschappelijk Meso: consument Micro: markt  product/dienst
Trendanalyse Cloud computing Trendniveaus Macro: maatschappelijk Meso: consument Micro: markt  product/dienst IAM - HvA

10 Trendanalyse > Presentatie
Geef aan binnen welke macro-omgevingsfactor en binnen welk trendniveau jouw trend te categoriseren is Macro-omgevingsfactoren > DESTEP ! Demografisch Economisch Sociaal-cultureel Technologisch Ecologisch Politiek-juridisch IAM - HvA

11 Trendanalyse > macro-omgevingsfactoren
IAM - HvA

12 Trendanalyse > trendverslag
Criteria trendverslag: De student heeft een trend op het gebied van media/cultuur, communicatie, design, business of techniek geïndexeerd en geanalyseerd volgens de trendpiramide-methode. De student heeft de geselecteerde trend vertaald in een schriftelijke verslag Het trendverslag is minimaal 1 en maximaal 2 A4 groot, Arial 10 punts. Het trendverslag is in overtuigende en heldere stijl geschreven en bevat geen grammatica-, stijl- of spelfouten IAM - HvA

13 Wat is een trend? Trend vs Hype
The direction of the market (bron: School of Business, Duke University) A linear calculation that shows predicted performance based on historical data (bron: XWIRE.com) The general direction in which something tends to move. (bron: vicnissconsult.org) The direction of change over time, either toward or away from desired management objectives (bron: rangelandwest.org) IAM - HvA

14 Hype cycle > Gartner et al
IAM - HvA

15 Voorbeelden van trends op alle niveaus (micro/meso/macro):
Trendanalyse Voorbeelden van trends op alle niveaus (micro/meso/macro): co-creation, MVO, API’s, NFC/RFID, anti-globalisme, mash-ups, vergrijzing, tagging, open social, mobile tv, social bookmarking, Chrome, fundamentalisme, vlogging, widgets, patchwork identity, behavioral targeting… IAM - HvA


Download ppt "IAM V2 Trendanalyse september 2008 WG 1."

Verwante presentaties


Ads door Google