De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Indeling We gaan vandaag verschillende opdrachten doen waarvoor het nodig is om in tweetallen te werken. Neem plaats aan tafel naast iemand met een naambordje.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Indeling We gaan vandaag verschillende opdrachten doen waarvoor het nodig is om in tweetallen te werken. Neem plaats aan tafel naast iemand met een naambordje."— Transcript van de presentatie:

1 Indeling We gaan vandaag verschillende opdrachten doen waarvoor het nodig is om in tweetallen te werken. Neem plaats aan tafel naast iemand met een naambordje van de andere kleur. “Oranje” en “blauwe” mensen moeten dus “om en om” gaan zitten. Het is handig als elk tweetal minimaal één laptop beschikbaar heeft met internettoegang. Draadloos internet: LQ Wachtwoord (0=nul): K00D0R0B

2 1. INTRODUCTIE

3 Welkom

4 Welkom En wie bent u?

5

6 Pre-test

7 Een zakelijk georiënteerde sociale netwerksite,
Waar hebben we het over? Een zakelijk georiënteerde sociale netwerksite, …voornamelijk gebruikt voor professioneel netwerken.

8 Waar hebben we het over? Samengevat bestaat Linkedin voor een gebruiker uit: Diens persoonlijke profiel (ik) Diens persoonlijke berichten (mij) Het professionele netwerk van verbindingen (zij) De groepen waar iemand deel van uitmaakt (wij)

9 Remediatie Elk medium remedieert eigenschappen van andere media.
Welke media zien we “geremedieerd” in Linkedin? (Bolter & Grusin, Remediation, 1999)

10 Remediatie Visitekaartje CV Netwerk Adresboek/visitekaartjeshouder
ANALOOG (oude taal) DIGITAAL (nieuwe taal) Visitekaartje Profile CV Netwerk Social network Oftwel de zakelijke variant op Hyves/Facebook Adresboek/visitekaartjeshouder Connections (contact information) Aanbevelingsbrief Recommendations Consumer-relationship Management (CRM) Status updates HR/recruitment-tool Status updates/Jobs Vrijdagmiddagborrel Advertentie Group discussion Business club/verenging Groups Vacaturebank Jobs Foldertje/flyer Postings/bloglink Vakblad Brieven/ Direct message/inbox Website Companies Gouden Gids Search

11

12

13 Remediatie?

14 2. IK: HET PROFIEL

15 Het profiel Laten we eens kijken naar het profiel… klik op “View Profile”

16 Het profiel Elk profiel bestaat uit een aantal vaste onderdelen. Het begint met een overzicht: Foto Headline (belangrijkste functietitel) Current Status (laatste statusupdate) Kort CV Mensen bekijken je profiel volgens een F-patroon: ze beginnnen linksboven en werken van daaruit naar onder en naar rechts.

17 Het profiel DE EERSTE INDRUK Elk profiel bestaat uit vaste onderdelen.
Het begint met een overzicht: Foto Headline Current Status Kort CV DE EERSTE INDRUK In de reclame noemen ze dat de MERKBELOFTE. Deze vier onderdelen moeten METEEN duidelijk maken wat je iemand te bieden hebt.

18 F

19 Bekijk nu samen het profiel van je buur.
Kritiek! Bekijk nu samen het profiel van je buur. Wat valt je op? (Is er een vrijwilliger van de blauwe groep die zijn/haar profiel publiekelijk wil laten bespreken?)

20 Profiel aanpassen

21 % Profile completeness

22 Versimpel de URL naar je profiel!
Profiel URL Versimpel de URL naar je profiel! Wat hebben veel mensen nu? Dat kan beknopter! Bijvoorbeeld:

23 Profielverwijzingen Attendeer mensen via andere kanalen op jouw Linkedin-profiel, bijvoorbeeld: Op je visitekaartje Als verwijzing (link) op je website Als handtekening onder je s Via andere sociale media, zoals Twitter, Facebook of Hyves

24 WIE VERWIJST ER NAAR ZIJN/HAAR PROFIEL VIA ANDERE KANALEN?

25 Profiel opbouw Kies zelf wat belangrijk is, kies de volgorde.
Wat wil je eerst laten zien? Edit my profile (demo)

26 Profiel Voor een designer is het ‘t beste om te beginnen met een portfolio… Voor een ander misschien wel: Aanbevelingen Recommendations Zelfgeschreven samenvatting Summary Specialismen Werkervaring Experience Opleiding Education Laatste berichten van je website via Applications Edit my profile

27 Profiel exporteren Stuur een profiel door naar iemand anders
Print een profiel Download een profiel als PDF Download een profiel als visitekaartje (voor Outlook)

28 3. QUIZ

29 Quiz Vraag 1: In welk jaar werd Linkedin opgericht? A 1997 B 2000

30 Quiz Vraag 1: In welk jaar werd Linkedin opgericht? C 2003
‘LinkedIn ends 2003 with 81,000 members and 14 employees. As a pleasant surprise, approximately half of the members came from outside the US.’

31 Quiz Vraag 2: Hoeveel geregistreerde gebruikers heeft Linkedin?
B 9 miljoen C 90 miljoen D 900 miljoen

32 Quiz Vraag 2: Hoeveel geregistreerde gebruikers heeft Linkedin?
C 90 miljoen

33 Quiz Vraag 3: Hoeveel unieke bezoekers per maand heeft Linkedin?
A 4,6 miljoen B 46 miljoen C 460 miljoen D 1460 miljoen

34 Quiz Vraag 3: Hoeveel unieke bezoekers per maand heeft Linkedin?
B 46 miljoen

35 Quiz Vraag 4: Hoeveel nieuwe leden krijgt Linkedin per seconde? A 1
B 10 C 100 D 1000

36 Quiz Vraag 4: Hoeveel nieuwe leden krijgt Linkedin per seconde? A 1

37 Quiz Vraag 5: Hoeveel procent van de NL-beroepsbevolking heeft Linkedin (april 2010)? A 5-20% B 20-35% C % D meer dan 50%

38 Quiz Vraag 5: Hoeveel procent van de NL-beroepsbevolking heeft Linkedin (april 2010)? B 20-35% 22% van de Nederlandse beroepsbevolking had Linkedin in april 2010

39 Quiz Vraag 6: Welk land heeft de hoogste penetratiedichtheid
van Linkedin-gebruikers? A Verenigde Staten B Nederland C Groot-Brittanië D India

40 Quiz Vraag 6: Welk land heeft de hoogste penetratiedichtheid
van Linkedin-gebruikers?

41 Quiz Vraag 7: Hoeveel procent van de MKB’ers in NL zitten op Linkedin?
D meer dan 50%

42 Quiz Vraag 7: Hoeveel procent van de MKB’ers in NL zitten op Linkedin?
D meer dan 50%

43 4. Word-of-Mouth

44 KUNT U NOG ZONDER LINKEDIN?

45 Technologie determinisme
Tijden veranderen... Mensen werken steeds korter voor dezelfde baas… …steeds meer mensen freelancen Maar ook van werknemers wordt steeds meer ondernemerschap verwacht… …dus zijn tools zoals Linkedin welkom, een logisch gevolg van deze tijd en mogelijk dankzij de technologie. Technologie determinisme

46

47

48 Word of Mouth - Percentage of consumer purchase decisions primarily influenced by word of mouth, #1 factor Source: Mckinsey/Thompson Lightstone 67% - Percentage of customers who identify word of mouth as the best, most reliable source about ideas and information on products and services - up 26 pts. vs. 25 years ago Source: NOP World 93%

49 Word of Mouth De ultieme vraag is: Would you recommend me?

50

51

52 Word of Mouth

53 Word of Mouth

54 Word of Mouth

55 5. Netwerk

56 Netwerk

57 Netwerk

58 Netwerk

59 Netwerk

60 AAN DE SLAG MET LINKEDIN MAPS
Netwerk AAN DE SLAG MET LINKEDIN MAPS Vrijwilliger? Profiel moet minimaal 75% compleet zijn Kies bij “acces duration” voor one day

61 Netwerk

62 Netwerk Extensie van ons geheugen
Linkedin vergeet nooit wie zich in je netwerk bevinden. Maakt in contact treden met oude contacten makkelijker en toegankelijker. Transparantie Linkedin toont de connecties tussen mensen. Stel: je wilt in contact treden met de directeur van bedrijf X, dan weet je dankzij Linkedin wie je bij die persoon kunnen introduceren. “Cold calling” is verleden tijd?

63 Netwerk Transparantie Aan de rechterkant van iemands profiel,
kan je zien of je gemeenschappelijke connecties hebt:

64 Ik heb jullie allemaal uitgenodigd voor
Netwerk vergroten Ik heb jullie allemaal uitgenodigd voor Linkedin. Wat vonden jullie van de manier waarop ik dat deed? Overleg nu met je buurman/vrouw: Met wie zou hij/zij moeten connecten?

65 6. Groepen

66 Groepen Groepen zijn een extensie van je netwerk: leden van dezelfde groep kunnen elkaar rechtstreeks benaderen door berichten naar elkaar te sturen. > Zorg er dus voor dat je lid bent van zoveel mogelijk relevante groepen > Maak jezelf zichtbaar door mee te praten in discussies > Of door zelf een discussie te starten

67 Groepen Groepen kunnen gebaseerd zijn op:
Een duurzame gezamenlijke interesse/passie of belang, zoals: > Een specifiek evenement > Een bedrijf (LinQue Consult) > Een methodiek/manier van denken (brein centraal leren) > Een opleiding/school (alumni) > Een medium (tijdschrift)

68 Groepen Overleg nu met je buurman/vrouw van welke groepen hij/zij lid is en kijk welke groepen ook voor jou interessant kunnen zijn!

69 Groepen Linkedin kan ook aanbevelingen doen voor groepen die bij je
passen op basis van je profiel, groepen en connecties. Groepen

70 7. Status Updates

71 Status Updates

72 Status Updates

73 Discussions

74 WAT VOOR STATUS UPDATES DELEN JULLIE AL?

75 Status Updates Iedereen moet zelf bepalen wat hij of zij deelt…, maar…
Blijf professioneel! Jij waarborgt de kwaliteit! Jij bent de gatekeeper: als jij iets deelt, weten anderen zeker dat het nuttig/zinnig/interessant/relevant voor ze kan zijn. Wees kritisch op wat je deelt!

76 Status Updates Dit is feite een vorm van relationship management:
En wat je zeker wel moet delen… Artikelen die je schrijft voor tijdschriften of websites Een interview met of artikel over jou! Relevante links naar filmpjes, artikelen, websites of ideeën Discussies over interessante, herkenbare onderwerpen Persoonlijke onderscheidingen, overwinningen, certificaten, voltooide opleidingen… Dit is feite een vorm van relationship management: je blijft “top of mind” zonder opdringerig te zijn. Mee- praten in groepen kan een status als “expert” vestigen.

77 Status Updates Dit is feite een vorm van relationship management:
Wat levert al die moeite op? Artikelen die je schrijft voor tijdschriften of websites Een interview met of artikel over jou! Relevante links naar filmpjes, artikelen, websites of ideeën Discussies over interessante, herkenbare onderwerpen Persoonlijke onderscheidingen, overwinningen, certificaten, voltooide opleidingen… Dit is feite een vorm van relationship management: je blijft “top of mind” zonder opdringerig te zijn.

78 Status Updates … en een status update is MINDER OPDRINGERIG!!!!!!! Dan een directe of telefoontje! En wat je zeker ook moet delen… Vacatures Zakelijke voorstellen (help ik zoek een…) Aankondigingen van evenementen Dit is feite een vorm van reclame of recruiting: Je vraagt aandacht voor concrete business, bereikt een grote groep mensen. Wie niet geïnteresseerd is negeert de boodschap, maar wie weet… … reikt de boodschap ver dankzij Word of Mouth!

79 8. Wat óók nog kan met Linkedin

80 ...en Boeken Te vinden onder “More” en dan “Get more applications”

81 ...en Twitter Berichten van Twitter delen op Linkedin…
… of berichten van Linkedin delen op Twitter... … of beide! (Video: oprichters Twitter & Linkedin over samenwerking)

82 ...op de mobiele telefoon - telefoonboek integreren (inclusief afbeeldingen) mensen en connecties doorzoeken mensen ter plekke uitnodigen status updates versturen (klik)

83 ...en andere media Plaats automatisch berichten van je website op Linkedin (klik) Importeer contacten uit Linkedin in Outlook

84 ...en onderzoekjes Leg mensen een vraag voor via Linkedin Poll

85 Bedankt voor uw aandacht!


Download ppt "Indeling We gaan vandaag verschillende opdrachten doen waarvoor het nodig is om in tweetallen te werken. Neem plaats aan tafel naast iemand met een naambordje."

Verwante presentaties


Ads door Google