De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Probleem Studenten op een opleidingsschool maken niet altijd even optimaal gebruik van elkaars expertise(praktijkkennis) en van de expertise van de mentoren,

Verwante presentaties


Presentatie over: "Probleem Studenten op een opleidingsschool maken niet altijd even optimaal gebruik van elkaars expertise(praktijkkennis) en van de expertise van de mentoren,"— Transcript van de presentatie:

1 Video4Reflection voor opleidingsscholen Lidy Kemper en Ronald von Piekartz november 2008

2 Probleem Studenten op een opleidingsschool maken niet altijd even optimaal gebruik van elkaars expertise(praktijkkennis) en van de expertise van de mentoren, iob-ers en opleiders Studenten filmen elkaars lessen. Deze content kan ingezet worden om her te gebruiken binnen de opleidingsscholen.

3 Doel PILOT: Interventie
We willen een onderwijsarrangement (train de trainer) maken waarbij digitale video van authentieke lesfragmenten en ict ingezet wordt.

4

5 Wat doet een video bij experts?
/ Bekijk fragment Zet reacties in steekwoorden op memoblaadjes Hang memoblaadjes op Maak groeperingen van de steekwoorden Bijvoorbeeld pedagogisch handelen, didactisch handelen, vakinhoudelijk handelen, organisatorisch handelen

6 Video doorzien? Stappenplan
Stoom afblazen (al gedaan) Zelfde fragment opnieuw bekijken. Registreer van seconde tot seconde(mag meeschrijven) Overleg met buur

7 Kijkvraag Opnieuw fragment bekijken,let op de vragen die student stelt en het effect daarvan op leerlingen (tijdnotatie) Transcriptie van IOB-er Telgenkamp Vergelijk dit met eigen invulling Intersubjectieve beoordelaars betrouwbaarheid test

8 SAMENVATTING In samen werking met kenniskring rich media

9 Voorbereiding en opname
Video en regie Lesvoorbereidingsformulier/script Aandachtspunt/kijkvraag Cameravoering

10 Terugkijken Zelfbeeld en werkelijkheid

11 Terugkijken Alleen Samen Pas op – Opdracht ++ aspecten
Vooral eerst positief

12 Nabespreken Stoom afblazen Beschrijven i.p.v. interpreteren
Formuleren conclusie

13 Perspectief pedagogisch vakdidactisch organisatorisch

14 Doel beschrijven interpreteren beoordelen

15 Instelling neutraal positief kritisch

16 Inzet video Student-student Student-mentor Mentor-student
Student-mentor-iob-opleider V4R Samen naar “good practice”--tutor

17 TELGENKAMP TV

18 ONE MINUTE OF FAME

19 Stageles filmen

20 Een aanpak Nabespreking student--opleider Video branden
IOB-er en OWP (Lidy verhaalt)

21 FIN Hoe kunnen we deze interventie gebruiken in de context van opleidingsscholen? Denk aub mee? Wat zou er kunnen en waar is behoefte aan en wat is the playground?


Download ppt "Probleem Studenten op een opleidingsschool maken niet altijd even optimaal gebruik van elkaars expertise(praktijkkennis) en van de expertise van de mentoren,"

Verwante presentaties


Ads door Google