De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoevelaken, 9 juni 2010.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoevelaken, 9 juni 2010."— Transcript van de presentatie:

1 Hoevelaken, 9 juni 2010

2 Inhoud Korte introductie Urendeclaratie.nl Waarom Urendeclaratie.nl?
Processen en koppelingen Vragen? Demonstratie

3 Visie Urendeclaratie.nl
Ontwikkel een gebruiksvriendelijk, makkelijk te hanteren tijdregistratie systeem Iedereen in het intermediaire bedrijf moet ermee kunnen werken Koppeling tijdregistratie versus facturatie Applicatie aanpassen aan wensenpakket 24/7 toegankelijkheid Keep it simple

4 Visie Urendeclaratie.nl
Groei in omzet uit declaraties Als eerste Hypotheken, Pensioen en leven markt Dan zakelijke markt Keuze “verdien”modellen voor de particuliere portefeuille Door tijdregistratie meer omzet Tijdregistratie is een must om inzage in de processen te krijgen Klant wil maatwerk, bedien hem op maat

5 Vertaal SERVICE naar geregistreerde / declarabele uren

6 De applicatie Klantbeheer Urenregistratie
functionaliteit (overzichten) Facturatie Debiteurenbeheer Toekomst: Nieuwsbrief Agenda, koppelingen

7 Waarom Urendeclaratie.nl ?
Snelheid, eenvoud en gemak Stopwatch 2 clicks naar overzicht per aan alle klanten 1 click verder: factuur aanmaken Basis: alleen dat vastleggen wat strikt noodzakelijk is Techniek Koppeling met derden: Anva, CCS, AccountView? (maatwerk) Open database structuur, generieke software, veel mogelijk! Backup (dagelijks) en beveiliging (encryptie)

8 Urendeclaratie.nl Kostenbesparend, efficiënt en omzetverhogend?
Managementcijfers en rapportages Beter klantbeeld Transparantie richting klant Transparantie richting eigen organisatie Applicatie overal (via internet) bereikbaar, geen software installatie of systeemeisen, slechts een browser nodig

9 Praktijkvoorbeeld Kick off bij Pensioen en Verzuim afdeling
Klant krijgt keuze provisie of uren Registreren, Coachen personeel Na 6 weken de volledige werkweek in beeld Coördinator maakt op maandag de verslaglegging Ondergrens > 66% met primaire taken Duidelijke categorieën benoemen Overige taken, eenvoudige handelingen Bijv centrale box

10 Vervolg praktijkvoorbeeld
Bij werkdruk, slordigheden Opvoeden, werkoverleg, nut en noodzaak, economisch belang. Confronterend, bewustwording. Inzicht in stagiaires en tijdelijke krachten Hoeveel tijd kost het nu daadwerkelijk Proces in kaart brengen Signaleren, Voorbereiden, Adviseren, Afhandelen Wie doet wat, interne acc. manager versus de acc. manager Nieuwe werkwijze vertalen naar doelstellingen 25% leven / verzuim omzet via declaratie >66% van de tijd primaire taken Resultaat verbetering

11 Praktijkvoorbeeld 2 Kantoor gaat voor nieuwe relaties over op volledige tijdregistratie Kantoor maakt prijsafspraak, met mogelijkheid van extra facturering bij 10% overschrijding Men wil weten wat doen we allemaal voor onze klanten Meten, evalueren en bijstellen

12 Praktijkvoorbeeld 3 Gestart in maart 2010 Winstpunten:
Wat doen we voor de klant Wat doen we voor welke klanten Efficiencyslag Inzicht in tijdsbesteding per proces, handeling Gestructureerd werken Communicatie en integriteit naar klant Vertel de klant wat je doet Extra omzet, omzet verhogend Anders denken, economisch bestaanrecht Gebruiksvriendelijkheid van het systeem

13 Praktijkvoorbeeld 4 Assurantiekantoor met actieve hypotheekafdeling
Tarief hypotheekfee rond de 1750 euro Na registratie en 2 maanden ervaring Nieuwe fee vastgesteld op 2250 – 2500 euro

14 Aandachtspunten Urendeclaratie
Cultuurverandering Gedrag personeel Coaching van het veranderingsproces Algehele organisatie BTW problematiek Assurantiebelasting Incasso? Voldoen uw algemene voorwaarden, leveringsvoorwaarden, betalingsvoorwaarden en dienstverleningsdocument aan de eisen die een succesvolle Incasso met zich meebrengt?

15 Incasso: Ga je het zelfdoen?
Stel 2000 relaties. 25% declarabel 200 relaties per maand 100 relaties per kwartaal 100 relaties per halfjaar 100 relaties per jaar Totaal 3100 nota’s Herinneringen, aanmaningen, Totaal aan kosten? Debiteuren verzekering?

16 Kosten uitbesteden De abonnementskosten bedragen maandelijks 140,-- euro Per te verrichten handeling worden de volgende tarieven gehanteerd: - per verstuurde brief  € 1,00 - per verstuurde   € 0,45 - per belactie  € 1,95 - per elke nieuw toe te voegen debiteur  € 2,00 Stel vorige voorbeeld: Abonnement € 1.680,00 3100 brieven € 3.100,00 Oninbaar 4% € 100,00 x 20 relaties Totaal afgerond € 7.000,00 = € 14,00 per relatie

17 Factoring U levert in één declaratiebestand uw declaraties digitaal
aan. De factormaatschappij gaat u binnen de afgesproken termijn het gehele declaratiebedrag betalen minus het tarief van de dienstverlening. De factormaatschappij sturen facturen uit naar uw relaties. Eventueel voorzien van uw kantoorgegevens. Het risico: Alle oninbare declaraties voor rekening factor. Oninbare declaraties krijgt u na .. weken retour.

18 Wie heeft er tot nu toe een vraag?

19 Wie is Spothost Spothost opgericht in 2005, tijdens studie Communicatiesystemen Core-business: Hosting & Internet applicaties, automatisering Enkele cijfers: > 2000 domeinnamen, 500 klanten 15 servers, 7 medewerkers, 99,999 %

20 Demonstratie


Download ppt "Hoevelaken, 9 juni 2010."

Verwante presentaties


Ads door Google