De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

INretail / GfK Fashionscan

Verwante presentaties


Presentatie over: "INretail / GfK Fashionscan"— Transcript van de presentatie:

1 INretail / GfK Fashionscan

2 Deelnemende retailers (peildatum maart 2013)

3 De voordelen op een rij:
Snelle beschikbaarheid marktcijfers, met naast maandcijfers (in waarde, stuks, prijs) ook weekindexen. Op dieper artikelgroepniveau (jackets, suits, blazers, trousers, jeans, dresses, skirts, tops, underwear e.d.). Gebaseerd op 1 sterk panel met grote marktdekking (grootwinkelbedrijf, mkb, ketens). Naast offline ontwikkelingen kun je ook de online ontwikkeling volgen. Met benchmark, waarbij eigen prestaties gevolgd en vergeleken kunnen worden met het panel. Zonder grote inspanning van de deelnemende retailer. Garantie tot anonieme, niet herleidbare, verwerking van gegevens van deelnemers.

4 Maandrapportages voor deelnemers

5 Maandelijkse informatie voor deelnemers
Bovenmode Jackets/coats, Suits, Blazers Trousers, Jeans, Overall, Dresses, Skirts, Tops Beenmode Socks, Hosiery Ondermode Nightclothes, Underwear, Swimwear Schoenen Shoes Accessoires Pers. Accesories Cijfers op basis van : Verkoopwaarde (omzet) Verkoopafzet Gemiddelde verkoopprijs Segmenten afhankelijk van assortiment deelnemer: Heren, dames, kinderen Cijfers distributiekanaal: Multibrand (overwegend mkb-ers) Mits aangeleverd door deelnemer: Online vs offline Exclusief voor deelnemende leden van INretail

6 Weekrapportages voor deelnemers

7 Wekelijkse informatie voor deelnemers:
Sector Bovenmode (outerwear) Beenmode (legwear) Ondermode (underwear) Schoenen (shoes) Accessoires (pers. accessories) Cijfers op basis van : Verkoopwaarde (omzet) Segmenten afhankelijk van assortiment deelnemer: Heren, dames, kinderen

8 Wekelijkse benchmark voor deelnemers
YTD = Cumulatief kalenderjaar Tactische, snelle, feitelijke observaties van markt trends vergeleken met de eigen prestaties

9 Wekelijkse benchmark voor deelnemers
Fashionscan Leaderpanel Netherlands LAST 13 WEEKS WOMEN Value,Growth Index PY PRJ RG RP ID W47 12 W48 12 W49 12 W50 12 W51 12 W52 12 W01 13 W02 13 W03 13 W04 13 W05 13 W06 13 W07 13 90,4 106,9 93,1 104,8 96,4 106,5 103,9 105,9 95,8 91,4 105,6 102,3 102,6 85,1 101,6 94,3 70,9 78,8 114,2 97,4 89,2 88,6 79,9 104,6 102,4 Leaderpanel Retailer XXX 70 75 80 85 90 95 100 105 110 115 G r o w t h I n d e x P Y

10 Hoe werkt het? Frequent en gedetailleerd inzicht geven én krijgen zonder dat het je veel tijd kost, kan alleen als jouw wekelijkse omzetgegevens volledig geautomatiseerd worden verzonden. Hiervoor is een koppeling nodig tussen jouw kassasysteem en de Fashionscan. Handmatig cijfers invoeren is niet meer nodig en mogelijk. GfK verwerkt de gegevens van deelnemers anoniem en vertrouwelijk. Cijfers zijn niet herleidbaar naar individueel niveau. Alleen deelnemers krijgen een terugkoppeling van hun eigen cijfers te zien. 

11 Kosten Deelnemen is kostenloos. GfK berekent niets voor het verwerken van je gegevens en het maken en verspreiden van rapportages. Je softwareleverancier kan echter wel kosten rekenen voor het geautomatiseerd ophalen en doorsturen van je verkoopdata naar GfK. Of kosten worden berekend en wat deze kosten zijn, verschilt per leverancier. Vraag hiernaar bij je softwareleverancier, dan weet je waar je aan toe bent. GfK heeft voor jouw leverancier een script waarin staat hoe data aangeleverd moet worden. Interesse? Mail naar

12 Extra rapportagemogelijkheden
Wie meer informatie wil dan de gratis standaard maand- en weekrapporten, kan tegen betaling verdiepende rapportages afnemen, bijvoorbeeld naar subartikelgroep (zie de volgende sheets voor voorbeelden). Inretail-leden krijgen hierop 25% korting*. Neem bij interesse contact op met GfK. Retailers die niet deelnemen aan de Fashionscan, kunnen ook geen aanvullende informatie kopen. *dit geldt niet voor de al lopende contracten die individuele bedrijven met GfK gesloten hebben.

13 Verdiepende informatie (betaald)
Sector Main article group ARTICLE GROUP SUB ARTICLE GROUP Bovenmode Jackets/coats JACKET Long/Short COAT WAISTCOAT Suits SUITS Standard/Smoking/Tailor Made Blazers BLAZER Trousers TROUSERS Standard/Capri/Short LEGGINGS Jeans JEANS Overall/tracksuit OVERALL TRACKSUIT Dresses DRESSES Skirts SKIRTS Tops SHIRTS/BLOUSES 1/1 Sleeve, ½ Sleeve, Sleeveless POLO T-SHIRT VEST TOP SWEATSHIRT BOLERO PULLOVER CARDIGAN Absoluten op basis van : Verkoopwaarde (omzet) Verkoopafzet Gemiddelde verkoopprijs Segmenten afhankelijk van assortiment deelnemer: Heren, dames, kinderen Distributiekanalen Online vs. offline Monobrand / Multibrand / Mass M. Tegen betaling Gratis voor deelnemers

14 Verdiepende informatie (betaald)
Sector Main article group ARTICLE GROUP SUB ARTICLE GROUP Beenmode Socks/Hosiery SOCKS Ankle/Knee/Overknee/Trainers Hosiery Stockings/Tights/Footless Tights Ondermode Night clothes PYJAMA Long/Short NIGHTSHIRT NIGHTDRESS GOWN CORSETRY (women) Bras/Bustiers/Corsets/Tops PANTS Boxer/Hipster/Slip/String/Long SETS 8 Combinations BODY Underwear UNDERSHIRT 1/1 Sleeve, ½ Sleeve, Sleeveless UNDERSKIRT BIKINI Swimwear SWIMSUIT Boxer/Slip/String PAREO ANY OTHER Absoluten op basis van : Verkoopwaarde (omzet) Verkoopafzet Gemiddelde verkoopprijs Segmenten afhankelijk van assortiment deelnemer: Heren, dames, kinderen Distributiekanalen Online vs. offline Monobrand / Multibrand / Mass M. Tegen betaling Gratis voor deelnemers

15 Nog een keer alles op een rij:
Verdieping in absoluten naar artikel- en subartikelniveau, stuks prijs- en prijsbanden, verkoopkanalen en merkinformatie Grafische weergave analyses Benchmark alle groepen Hoofdartikelgroepen naar \ waarde, stuks en gemiddelde prijs Online – offline (indien aangeleverd) Excel rapportage & management charts zoals bij wekelijks Benchmark – regionaal indien mogelijk Wekelijks betaald (extra verdieping) Verdieping op artikelgroepen Absoluten in stuks, prijs en omzet Verdieping naar verkoopkanaal Marktaandelen merken Benchmark naar alle categoriëen Wekelijks gratis (als tegenprestatie voor aanlevering) Sectoren (bovenmode, beenmode, ondermode) Cijfers op basis van omzet Managementcharts op basis van modetotaal naar waarde Excel rapportage op basis van cijfers naar waarde en sector Benchmark eigen cijfers Maandelijks gratis Maandelijks betaald (extra verdieping) Fashionscan


Download ppt "INretail / GfK Fashionscan"

Verwante presentaties


Ads door Google