De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Anneke van Rooijen & Robert Redegeld

Verwante presentaties


Presentatie over: "Anneke van Rooijen & Robert Redegeld"— Transcript van de presentatie:

1 Anneke van Rooijen & Robert Redegeld
Workshop Schooljaar 2011 – 2012 Anneke van Rooijen & Robert Redegeld

2 Kinderen veranderen …

3 Onderwijskundige veranderingen verbeteringen 2011-2012
Waar staat de Willem nu? Wat hebben we allemaal bereikt in het afgelopen schooljaar? Waar zijn we trots op? Waar zijn we tegenaan gelopen ? Wat moet er anders gaan? 4. Schooljaar

4

5 Wat hebben we allemaal bereikt in het afgelopen schooljaar?
Implementatie nieuwe methode Schatkist en Estafette  uitbreiding woordenschat en technisch lezen Instructierooster  schoolbreed instructie basisvaardigheden (taal, rekenen, spelling, begrijpend/technisch lezen) op hetzelfde moment, hierdoor creëren we mogelijkheden om kinderen meer onderwijs op hun niveau aan te bieden. Samenwerking met bibliotheek Leiderdorp / organiseren extra leesactiviteiten (schrijver, gedichten, …) Kwaliteit  meer afstemming tussen de methode en wat Cito vraagt Ralfi lezen Werkgroep Schoolplein Opstarten samenwerking met het JeugdTheaterhuis Leiderdorp Goed schoolgemiddelde: Cito eindtoets 535 Samenstelling weekbrief Vernieuwde schoolgids … (aanvullen mag)…

6 Daar zijn we trots op!

7 Waar staat de Willem nu?

8 Wat moet er anders gaan?

9 De enige persoon die schreeuwt om verandering …
… is een baby met een natte luier.

10 Basisgroepen  concept  twijfel over de meerwaarde Wisselen verhoudingsgewijs zijn er nog te weinig kinderen die groepsoverstijgend instructie krijgen. veel effectieve leertijd gaat verloren met het wisselen Verhogen van de opbrengsten  betere leerprestaties, eruit halen wat er in zit Werkhouding kinderen  zithouding, pengreep, concentratie

11 Ons doel betere leerprestaties effectief omgaan met de leertijd
meer rendement halen uit onze manier van werken

12 Een blik vooruit

13 Schooljaar 2011 – 2012 We gaan niet terug, maar vooruit!

14 Schooljaar 2011 - 2012 Ochtend Jaargroep (homogeen)
Kinderen die op een ander niveau instructie krijgen wisselen Leerling hebben 1 aanspreekpunt voor de basisvaardigheden Meer effectieve leertijd Meer zicht op persoonlijke ontwikkelingen van de kinderen Meer aandacht voor het groepsproces Handhaven instructierooster Handhaven instructie geven op niveau

15 Groep Aantallen Floddertje +/- 25 Jip & Janneke Groep 3 27 Groep 4 29 Groep 5 Groep 6a 18 Groep 6b 19 Groep 7 28 Groep 8a 23 Groep 8b

16 Middag Heterogene groepen binnen de bouw Wereldorienterende vakken (topondernemers), creatieve vakken Kinderen leren van elkaar Meer leerkrachten zien het kind, observatie momenten

17

18 onderwijskundige ontwikkelingen WdZ 2011 - 2012
Vragen? onderwijskundige ontwikkelingen WdZ


Download ppt "Anneke van Rooijen & Robert Redegeld"

Verwante presentaties


Ads door Google