De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Leerjaar 1: De vormgeving verkennen Leerjaar 2: De vormgeving realiseren Leerjaar 3: De vormgeving toepassen Leerjaar 4: De vormgeving eigenheid geven.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Leerjaar 1: De vormgeving verkennen Leerjaar 2: De vormgeving realiseren Leerjaar 3: De vormgeving toepassen Leerjaar 4: De vormgeving eigenheid geven."— Transcript van de presentatie:

1

2 Leerjaar 1: De vormgeving verkennen Leerjaar 2: De vormgeving realiseren Leerjaar 3: De vormgeving toepassen Leerjaar 4: De vormgeving eigenheid geven. Verpersonalisering van je vormgeven Minimale eindniveau leerjaar 4 is een sterke creatief DTP’er. Maximale eindniveau van talent afhankelijk Anders gezegd: Je slaagt als je het niveau Creatief DTP’er hebt bereikt. (binnen gegeven kaders vormoplossend denken en handelen) Bovenop deze basis wil het het vierde jaar je uitdagen te gaan experimenteren om die personalisatie of eigen vormgeefstijl te vinden.

3 1. Typografisch Vormgeven 2. Conceptdenken 3. Styling 4
1. Typografisch Vormgeven 2. Conceptdenken 3. Styling 4. Beeld/Visualiseren De zij-instroomklas gaat niet kiezen voor een accent. Zij krijgen dusdanige opdrachten dat ze alle accenten behandeld krijgen. Binnen zo’n opdracht is daartoe bij de zij-instroom klas meer ruimte voor accent verschillen in aanpak en uitvoer.

4 Onderscheidende kenmerken voor dit accent: • Typografisch onderzoek • Materiaal onderzoek • Letter tekenen

5

6 Onderscheidende kenmerken voor dit accent: • Campagne-ontwikkeling (onderzoek) • Advertising • Marketing

7

8 Onderscheidende kenmerken voor dit accent: • Trendonderzoek • Prognoses • Stylen

9

10 Onderscheidende kenmerken voor dit accent: • Beeldcreatie • Visualiseren • Tekenen en Schilderen

11

12 • Projectbegeleiding = Kerntaak 1 • Vormgeven = Kerntaak 1 • Digitaal vormgeven = Kerntaak 2 • Kunst- /Vormbeschouwing = Kerntaak 1 • Fotografie = Kerntaak 1 • Web = Kerntaak 1 en 2 • Art & Design = Kerntaak 1 • GTP = Kerntaak 2 • Ondernemingsvaardigheden = Kerntaak 3 • Leren, Loopbaan, Burgerschap (LLB) • Nederlands • Engels • Rekenvaardigheid

13

14 Projecten staan centraal
Projecten staan centraal. Er zijn projecten van 3 weken en soms van 7 of 8 weken. Je krijgt ruim van te voren een planning en deadline op. De projecten kennen dit ritme: • briefing • debriefing • onderzoek • conceptpresentatie • vormgeefpresentatie • eindpresentatie De eindpresentatie vind altijd plaats met een tweede docent als waarnemer. Het 4 ogen principe.

15

16 Je Rooster is dynamisch. D. w. z. je rooster kan veranderen
Je Rooster is dynamisch. D.w.z. je rooster kan veranderen. Het wordt aangenomen dat jij zelf altijd weekelijks je rooster controleert via Ma-Net. De praktijk leert dat dit wel handig is.

17

18 Als je ziek of misselijk bent, dan dien je dat altijd te melden aan Er staat een protocol hiervoor op Ma-Net. Lees dit goed. Het zijn de spelregels voor aanwezigheid. Doe je dat niet, en je bent boven gemiddeld afwezig, dan loop je de kans dat je wordt uitgeschreven of dat je niet tot het examen wordt toegelaten.

19

20 Het Examen heet tegenwoordig “Proeve van Bekwaamheid”.
We gaan je daarin vanaf het eerste project trainen. Kerntaak 1, 2 en 3 zijn daarbij leidend. Kerntaak 1 = vormgeven / ontwerpen (Projecten, Vormgeven, KUB, Fotografie) Kerntaak 2 = realisatie (Digitaal Vormgeven) Kerntaak 3 = ondernemersvaardigheden (Ondernemersvaardigheden) Bij dat examen word je beoordeelt door een docent(e) en iemand uit het bedrijfsleven. Je doet ook examen in Nederlands, Engels en rekenvaardigheid. Je mag pas naar het examen als je: de projecten gemiddeld voldoende hebt afgerond, je aanwezigheid > 80% is, je portfolio bedrijfs- dan wel academie klaar is, je BPV-(stage) certificaat is behaald.

21

22 Aan het eind van jullie schooljaar ga je je werk exposeren in school.
Dat werk hangt er tijdens de diploma-uitreiking en moet gezien worden als jouw visitekaartje aan iedereen. (Ouders, buren, stagebedrijven, werkgevers, medestudenten, studenten uit de onderbouw, docenten, concierges, collega-scholen, regio-scholen, vakgroepen ADCN, BNO, directie…) De expositie van dit jaar vindt plaats op de volgende dagen: 12 en 13 juli Voor jullie een Must.

23

24 HOE VERDER? - JE MOET/MAG EEN KEUZE MAKEN IN WAT VOOR ACCENT JE WILT AFSTUDEREN. MAAK DIE KEUS GOED, WANT SWITCHEN IS LASTIG. MAAK EEN EERSTE KEUS EN EEN TWEEDE KEUS Ga daarvoor goed informeren bij de stands Typo, Concept, Styling en Beeld. Kijk de portfolio’s goed door en praat met de studenten over de verschillen. Praat met je Praktijkbegeleider over de keus en vooral ook met Stagedocent! Laat hen jou adviseren. Het is niet van levensbelang, maar toch prettig als je goed zit. Vul het formulier en stuur het VOOR 1 JUNI naar school t.a.v. Peter de Vries. GEEN FORMULIER = WIJ DELEN JE IN.

25


Download ppt "Leerjaar 1: De vormgeving verkennen Leerjaar 2: De vormgeving realiseren Leerjaar 3: De vormgeving toepassen Leerjaar 4: De vormgeving eigenheid geven."

Verwante presentaties


Ads door Google