De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe ontstond dit initiatief ?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe ontstond dit initiatief ?"— Transcript van de presentatie:

1 Hoe ontstond dit initiatief ?
In 2010 zijn er in het overleg tussen de VBOB* en de provincie 8 projecten voor ouderen gedefinieerd. Naamproject Bond Werk en mantelzorg ANBO Veilig Thuis KBO Dementie, ook onze zorg PCOB VOA (inclusief AO) DLB Belastingservice Zorgeloos huis PVGE Participatie migrantenouderen NOMB 2/22

2 Welk probleem gaat het om ?
Het wordt noodzakelijk dat ouderen langer zelfstandig kunnen blijven wonen en beter voor zichzelf kunnen zorgen. Veelbelovende initiatieven lopen dood omdat er teveel nadruk gelegd wordt op de mogelijkheden van nieuwe technologie en te weinig aansluiting gezocht wordt op de sociale dimensies van innovatie. 4/22

3 Wat is het Zorgelooshuis ?
Discussieplatform voor betrokkenen en hun omgeving, de producenten, ontwikkelaars en politiek In een besloten internetforum praat men met anderen over bestaande of nieuwe gewenste producten om thuis blijven wonen mogelijk te maken.  Hierbij wordt een beroep gedaan op hun kennis en ervaring en kan deze aan elkaar overgebracht worden. 7/22

4 Wat is het Zorgelooshuis ?
Discussieplatform voor betrokkenen en hun omgeving, de producenten, ontwikkelaars en politiek In een besloten internetforum praat men met anderen over bestaande of nieuwe gewenste producten om thuis blijven wonen mogelijk te maken.  Hierbij wordt een beroep gedaan op hun kennis en ervaring en kan deze aan elkaar overgebracht worden. Door deze gezamenlijke aanpak komt men meer te weten over de bestaande producten en leveranciers die kunnen ondersteunen. Hier kan men terecht om vragen en wensen onder de aandacht brengen van bedrijven en instellingen. Betere producten om thuis te kunnen blijven wonen Bedrijven en instellingen nodigen we uit om mee te denken en te praten om zo samen nieuwe of betere producten te ontwikkelen. Door mee te kijken, te luisteren en gesprekken aan te gaan binnen het forum is men in de gelegenheid om producten te ontwikkelen die goed aansluiten bij de wensen en behoefte. Hierdoor vinden deze producten na ontwikkeling gemakkelijk een weg naar het publiek. 10/22

5 Werkwijze Evaluatie fase 1 Nieuwe werkwijze / innovatie model Werkveld
Fasen diagram Fase 2 Activiteiten fase 2 11/22

6 Fase 1 De door de provincie toegekende subsidie is gebruikt voor het bouwen van de website onder begeleiding van een adviseur. We hebben nu getrainde bloggers en een werkende site maar onvoldoende traffic. Komende maanden zal onze vrijwilligers groep zonder verder gebruik te maken van een professionele kracht, diverse partijen informeren wat we te bieden hebben om meer traffic* op de site genereren. * Onder traffic verstaan we diegenen die kijken en meepraten op onze website 13/22

7 Cliënt in de regie Doelgroep Kwaliteits- bewaking Aanbod ontwikkeling
Vraag articulatie Doelgroep 14/22

8 Verzekeraar Doelgroep Dienstverlener
Werkveld Overheid Verzekeraar Doelgroep Dienstverlener Leveranciers 15/22

9 Werkveld – Missende communicatie
Overheid Verzekeraar Doelgroep Dienstverlener Voorstellen voor kosten besparingen Advies Producten en Diensten Leveranciers 19/22

10 Fasen diagram Fase 1 Fase 2 Fase 3 2013 2014 2015
Bouwen van infrastructuur Verzelfstandigen van organisatie Break even punt bereiken Team ontwikkelen en genereren van traffic Uittesten van nieuwe werkwijze Opschalen van nieuwe werkwijze Begeleiding door communicatie deskundige Begeleiding door business coaches Geen begeleiding 20/22

11 Activiteiten fase 2 1) Doelstelling van het project op de site zetten
2) Kwaliteit van blogs en forum discussies verbeteren 3) Draagvlak creëren bij Brabantse ouderen bonden 4) Organisatie professionaliseren en uitbreiden 5) Relaties en allianties aangaan met netwerken die verwantschap tonen met onze doelstellingen 6) Startkapitaal zoeken voor ongesubsidieerd werken 21/22

12 Hoe kunt u ons helpen ? Door in te loggen op de site en mee te discussiëren 22/22


Download ppt "Hoe ontstond dit initiatief ?"

Verwante presentaties


Ads door Google