De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Een kei van een medewerker januari 2008

Verwante presentaties


Presentatie over: "Een kei van een medewerker januari 2008"— Transcript van de presentatie:

1 Een kei van een medewerker 22 januari 2008

2

3 Even voorstellen…

4 Organisatie Boerhave Training & Advies Focus Grote bedrijven met > 250 mdws Samenstelling Directeur, Projectleider, Secretariaat, Trainers, Coaches Beroep Het creëren van vaardigheden die direct toepasbaar zijn op de werkplek. Passie Verandering van gedrag. Ontwikkeling bij mensen Motto Creëren van vaardigheden. Veranderen van binnenuit.

5 De mens en zijn gedrag; helpen veranderen; zien veranderen.
Organisatie Intenza Focus Zakelijke en financiële dienstverlening in Nederland Samenstelling Consultants/directie coaches (5), trainers/coaches/assesoren (30), presentatoren (3) Beroep Ambities realiseren met de focus op gedrag Impact vergroten van performance van mensen Passie Gedrag van mensen (én leiders) Organisaties in beweging krijgen (focus op doen, inspireren op toepassen, passie, resultaat) Motto Gedrag is dé succesfactor Van communiceren naar inspireren Boek geschreven Gedrag als succesfactor Naam Marjo van Weeren Leeftijd 54 Privé Getrouwd, 2 dochters Beroep Trainer en coach Passies De mens en zijn gedrag; helpen veranderen; zien veranderen. wandelen; sporten; natuur; kortom: Leven Levensmotto Zakelijk motto Gedachten beïnvloeden je gedrag; beïnvloed jezelf. Als jij verandert, verandert de ander mee

6 Boerhave referenties:

7

8 Kunnen

9 Keien van medewerkers een ‘kei’ van een teamleider
Kunnen Gedrag = Doen en blijkt uit het Kunnen

10 Wat is een kei van een medewerker?
Kwaliteit leveren, een topper zijn Enthousiast en geloof in en over ‘zijn’ organisatie met zijn producten/diensten Initiatief en proactief

11 Hoe ontstaat gedrag? Input De 5 G’s Gebeurtenissen
Gedachte, zelfbeeld en onbewuste overtuigingen/verwachtingen Gevoel Output Gedrag Gevolgen

12 Om vooruit te komen, moet je vooruit zien!

13 Valkuilen Geen waardering geven Aan zijn lot overlaten
Moeten i.p.v. willen en kunnen Afstraffen Belemmerende overtuigingen Geen voorbeeld geven Reactieve houding en gedrag Eerst zien en dan geloven Gefocust op fouten Elkaar niet aanspreken Gericht op ‘ik’ i.p.v. op samen

14 10 Succesfactoren Selectiecriteria Waardering
Opbouwende en concrete feedback Gewenst gedrag concreet communiceren Positieve houding aannemen Overtuigingen en self-fulfilling prophecy Normen en waarden beïnvloeden Competenties aanleren, training Context Voorbeeldgedrag

15 Een veranderd, succesvol team
Als je doet wat je altijd doet, krijg je wat je altijd krijgt! De kracht van zelfvertrouwen, beïnvloed jezelf!

16 Veel succes met het ontwikkelen van keien van medewerkers en teamleiders !


Download ppt "Een kei van een medewerker januari 2008"

Verwante presentaties


Ads door Google