De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Heerlijk Wonen marketing

Verwante presentaties


Presentatie over: "Heerlijk Wonen marketing"— Transcript van de presentatie:

1 Heerlijk Wonen marketing
Succesvol toepassen van online marketing Lambert van der Plas - Adyta

2 Wat doet Adyta? Adyta adviseert, assisteert en dirigeert online marketing strategieën voor kleine tot middelgrote ondernemingen. Online marketing strategie Internet marketing Analyse Advies Social media Online Ads Workshops Facebook Apps

3 Heerlijk Wonen promoten
Gedeelde doelstelling deelnemers. Ieder eigen netwerk. Meer bezoekers, meer leads. Kruisbestuiving door aanwezigheid meerdere vakgebieden.

4 Communicatiekanalen Traditioneel Online Kranten Vakbladen Radio
Televisie Schieten met hagel Korte levensduur Website nieuwsbrief Blog Social media Gericht bericht (deels) mogelijk Onbeperkte levensduur

5 Eigenschappen Social Media
Participatie – ontvangers hebben de mogelijkheid te reageren. Onbeperkt toegankelijk – iedereen kan een profiel aanmaken. Rolverdeling – iedere deelnemer kan ambassadeur of activist worden. Intensief – actieve houding wordt verwacht door volgers.

6 Social media kanalen Kanalen Karakteristiek Twitter Facebook LinkedIn
Google+ YouTube Pinterest Hoog tempo Diverse doelgroep Zakelijke markt Goede SEO, weinig bereik Arbeidsintensief Visueel gericht

7 Twitter Hoog tempo. Actieve gebruikers. #Hashtags als indexhulp.
Beperkte berichtlengte (140 karakters). ReTweet krachtig middel. Verwijs naar langer bericht. Herhaal, herhaal, herhaal.

8 Facebook Grootste platform, divers publiek. Lange tijdsbesteding.
#Hashtags als indexhulp. Deel&Win acties…? Aantal volgers bepalend…? Exacte doelgroep te definiëren met Facebook Ads.

9 LinkedIn Business2Business. Expertise-platform. Online CV database.
Discussiegroepen op basis van probleemstelling. Services en producten duidelijk te omschrijven en promoten.

10 Tips voor social media Volg terug en reageer.
Wees ‘social’ in Social Media, ook bij kritiek. Hou het kort, beperk tot interessante content. Deel niet alles, hou je eigen mening. Kies je momenten bij discussies, rumoer door anderen is nieuwe goud. Wees consequent met berichtgeving. Geduld is een schone zaak ten aanzien van aantal volgers. Als het waard is om te schrijven, dan is het waard om te publiceren. Participatie door werknemers mag, zorg wel voor richtlijnen…

11 Richtlijnen social media
Gedraag je zoals op een bedrijfsuitje waar leidinggevenden, collega’s en klanten aanwezig zijn. Gebruik gezond verstand. Meldt dat je geen officiële woordvoerder bent. Blijf beleefd. Controleer reacties. Respecteer copyright. Plaats geen verdekte marketingboodschappen. Let op je taalgebruik en spelling. Een voorbeeld dat gebruikt kan worden als toevoeging aan het personeelshandboek is te vinden op:

12 Beginnen met…. Niet te veel, te snel…
Kies 1 of 2 social media kanalen om te beginnen. Volg de stappen op de website (/document online), of schakel hulp in. Probeer een schema op te stellen. Hou deze bescheiden. 1 á 2 per week berichten is soms al moeilijker dan gedacht. Alles wat je doet of schrijft, is waardevol om te tonen. Combineer de kanalen die je hebt. Verwijs naar elkaar. Kies een persoon voor de uitvoer, deze hoeft niet de verantwoordelijke te zijn. Meer weten over beginnen met Twitter en Facebook? Kijk op

13 Actiegericht Heerlijk Wonen
Vraag om het gebruik van #HeerlijkWonen in je berichtgeving. Wees origineel en ludiek. Voorbeeld: als keukenadviseur, beloof mensen korting op hun eerste advies na het liken van de Facebook pagina, meer korting als je tevens een foto opstuurt naar de pagina met hetgeen waarover het advies moet gaan. Kranen, keukenkastjes, etc. Combineer online en offline. Laat mensen iets uitprinten voordat ze de beurs bezoeken en beloon ze als ze ermee langskomen. Instrueer werknemers hoe ze mee kunnen doen. Verplicht niets en maak duidelijk waar de grenzen liggen. Denk aan headhunting. Vergeet nooit de kracht van herhaling. Blijf erover berichten.

14 Too much information… Vragen? Opmerkingen?

15 Lambert van der Plas – Adyta
DANK U! Lambert van der Plas – Adyta


Download ppt "Heerlijk Wonen marketing"

Verwante presentaties


Ads door Google